Η εμπειρία της γαστρονομίας είναι ο κρίσιμος παράγοντας για τον εμπλουτισμό της επωνυμίας του προορισμού.
Σήμερα, η ταχέως αναπτυσσόμενη τουριστική αγορά έχει ενσωματώσει τα τρόφιμα στις προσφορές της, για να προσελκύει επισκέπτες και να διαφοροποιείται από άλλους προορισμούς, χρησιμοποιώντας μοναδικά γαστρονομικά χαρακτηριστικά και παραδόσεις. Το φαγητό όχι μόνο βελτιώνει την ελκυστικότητα ενός προορισμού, αλλά προσθέτει αξία στον τόπο με συνέπεια οικονομικά οφέλη. Έτσι, ο γαστρονομικός τουρισμός είναι ένας τρόπος για να ευημερήσει ένας προορισμός προβάλλοντας την τοπική κουζίνα και τα τοπικά προϊόντα και να συμβάλει στην εικόνα της επωνυμίας του προορισμού.
Μελέτη επιστημόνων από την Πορτογαλία που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Foods του mdpi στο Ειδικό Τεύχος Γνωστικές ή Συναισθηματικές Επιρροές στη Διατροφική Συμπεριφορά και Συμπεριφορά Καταναλωτή προς τα Τρόφιμα είχε σκοπό να εντοπίσει και να εξηγήσει τους παράγοντες που επηρεάζουν μια γαστρονομική εμπειρία και τον αντίκτυπό τους στην ικανοποίηση των τουριστών από ένα ταξίδι.
Τα αποτελέσματα έφεραν στο φως την ιδέα ότι η ικανοποίηση των τουριστών διαμορφώνεται από τα πολλαπλά γαστρονομικά χαρακτηριστικά του προορισμού αντί από έναν μόνο εξέχοντα παράγοντα. Μια άλλη ζωτική πτυχή των ευρημάτων είναι ότι τα εστιατόρια διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη συνολική ικανοποίηση των τουριστών, γεγονός που επιβεβαίωσε τα ευρήματα προηγούμενων μελετών. Επίσης διαπιστώθηκε ότι υπήρξε σταθερή επίδραση της προηγούμενης εμπειρίας στη νέα γαστρονομική εμπειρία και στη συνολική ικανοποίηση από το ταξίδι και την ενίσχυση της επωνυμίας του προορισμού, αντίστοιχα. Η τρέχουσα μελέτη είναι συνεπής με τα προηγούμενα ευρήματα, που επιβεβαιώνουν εμπειρικά και θεωρητικά ότι η εμπειρία της γαστρονομίας επηρεάζει τις συνολικές εντυπώσεις από τον προορισμό.
Τα αποτελέσματα δείχνουν ξεκάθαρα στους εμπόρους και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής του προορισμού ότι μια εμπειρία φαγητού σε πραγματικό χρόνο θα μπορούσε να γίνει αντιληπτή ως προπομπός για τη δημιουργία μιας εποικοδομητικής τουριστικής εμπειρίας στο παρελθόν και, ως αποτέλεσμα, να προσφέρει μια θετική αντίληψη για την ποιότητα της τοπικής κουζίνας και των χώρων εστίασης, καθώς και να αυξήσει την αξία της τρέχουσας εμπειρίας φαγητού.
Έτσι, συνιστάται στους επαγγελματίες της τουριστικής βιομηχανίας να παρέχουν στους τουρίστες τις κατάλληλες πληροφορίες σχετικά με σπεσιαλιτέ τροφίμων που πρέπει να βιώσουν για να αποκτήσουν μια αξέχαστη εμπειρία γαστρονομίας, καθώς και δραστηριότητες και τοποθεσίες όπου μπορούν να απολαύσουν στην τοπική κουζίνα. Οι προσβάσιμες και σχετικές πληροφορίες σχετικά με τα τρόφιμα θα οδηγήσουν σε υψηλότερο επίπεδο ικανοποίησης για τους τουρίστες όχι μόνο από την εμπειρία της γαστρονομίας αλλά και από το συνολικό ταξίδι.
Για να διαβάσετε ολόκληρη τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.