Τρίτη, 5 Νοεμβρίου, 2024
14.7 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

HoReCa: Επιστροφή στην κανονικότητα από το 2024 – Νέα έρευνα για τις νέες τάσεις σε εστίαση και διασκέδαση στην Ελλάδα

ΑρχικήΝέαΕστίαση / ΤουρισμόςHoReCa: Επιστροφή στην κανονικότητα από το 2024 - Νέα έρευνα για τις νέες τάσεις σε εστίαση και διασκέδαση στην Ελλάδα
spot_img
  • Οι Έλληνες βγαίνουν για διασκέδαση νωρίτερα
  • Μικρότερες παρέες
  • Συχνότερες οι έξοδοι για ποτό αμέσως μετά τη δουλειά
  • Μεγαλύτεροι λογαριασμοί
  • Εντονότερη διάθεση για χορό
  • Τρόπος ζωής τα Delivery
  • Συνεχής αναζήτηση νέων προϊόντων
  • Ανάπτυξη των «ghost kitchens»
  • Επιστροφή στην κανονικότητα το 2024

Ποιες είναι οι ανάγκες του HoReCa στη χώρα μας; Πως άλλαξε το τοπίο της ψυχαγωγίας και της εξόδου στην postCovid εποχή; Ποια προϊόντα χρειάζεται ο καταναλωτής και δεν έχουν ακόμα δημιουργηθεί; Ποιες αναπάντεχες συνέργειες μπορούν να προκύψουν; Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα που απαντάει η έρευνα που υλοποιήθηκε για την Coca-Cola Τρία Έψιλον, από τις εταιρείες MSPS και Αlternative, τα αποτελέσματα της οποίας παρουσιάστηκαν εχθές στο πλαίσιο της έκθεσης HoReCa 2022.

Από την έρευνα προκύπτει ότι η επιστροφή στην «κανονικότητα» δεν πρέπει να αναμένεται πριν το 2024 ενώ σημαντικές αλλαγές έχουν επέλθει στις συνήθειες των Ελλήνων σε ό,τι αφορά την έξοδο για διασκέδαση. Συγκεκριμένα, βγαίνουν νωρίτερα (από τις 7 μ.μ. έως τις 10 μ.μ.), όλο και συχνότερα βγαίνουν για ποτό μετά τη δουλειά. Οι παρέες είναι συνήθως μικρότερες, οι λογαριασμοί μεγαλύτεροι ενώ υπάρχει αυξημένη όρεξη για χορό. Η διανομή «κατ’οίκον» έχει γίνει τρόπος ζωής ενώ οι «ghost kitchens» (εστιατόρια αποκλειστικά για διανομή ή παραλαβή, χωρίς σάλα για πελάτες) ήρθαν για να μείνουν. Αναφορικά με την επισκεψιμότητα, ήδη έχει μειωθεί 6% στα καφέ, 12% στις ταβέρνες, 21% στα εστιατόρια, 23% στα καφέ -μπαρ, 20% στα fast food, 37% στα μπαρ -εστιατόρια, 30% στα μπαρ και 51% στα club.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η μεγαλύτερη πτώση κατανάλωσης 32% καταγράφεται στους συσκευασμένους χυμούς με ή χωρίς ζάχαρη, στο τσάι σημειώνεται πτώση 29%, στο ανθρακούχο φυσικό μεταλλικό νερό πτώση 27% και στα ενεργειακά ποτά πτώση 24%.

Ο βασικός λόγο για τον περιορισμό της διασκέδασης εκτός σπιτιού και την προτίμηση της κατ’οίκον διασκέδασης είναι η εξοικονόμηση χρημάτων για το 70% ενώ 62% δηλώνει ότι αισθάνεται περισσότερο ασφάλεια. Σχεδόν ένας στους δυο (ποσοστό 46%) δηλώνει ότι θέλει να αποφύγει την πολυκοσμία και τη φασαρία. Επίσης, 1 στους 2 (ποσοστό 55%) αναφέρει ότι καταναλώνει το ίδιο ενώ το 37% (4 στους 10) δηλώνει ότι καταναλώνει λιγότερο.

Την ίδια στιγμή οι καταναλωτές δεν σταματούν να αναζητούν νέα καινοτόμα προϊόντα. Στο πλαίσιο αυτό, η Coca-Cola Τρία Έψιλον ενισχύει το χαρτοφυλάκιό της με το premium φυσικό μεταλλικό νερό Lurisia. Το συγκεκριμένο προϊόν θα είναι διαθέσιμο σε εστιατόρια υψηλής γαστρονομίας και πολυτελή ξενοδοχεία. Το αρχικό πλάνο για το 2022 είναι το προϊόν να διατίθεται σε 550 σημεία πανελλαδικά.

Η Μαρία Αναργύρου – Νίκολιτς, γενική διευθύντρια της Coca-Cola Τρία Έψιλον για Ελλάδα και Κύπρο, μιλώντας σε δημοσιογράφους σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της έκθεσης HoReCa, εμφανίστηκε αισιόδοξη για την πορεία των εργασιών της εταιρείας τη φετινή χρονιά, λόγω της ανάκαμψης του κλάδου HORECA (Hotel, Restaurant, Catering), αλλά και τις προβλέψεις για μια πολύ καλή τουριστική χρονιά.

Αναφερόμενη στην αύξηση του ενεργειακού κόστους τόνισε ότι ξεκίνησε από τον περασμένο Αύγουστο και εκτίμησε ότι από τον Απρίλιο θα υπάρξει αποκλιμάκωση. «Δεν θα επιστρέψουμε ποτέ στο σημείο που ήμασταν αλλά σε συνδυασμό με μια πολύ καλή τουριστική σεζόν που θα έρθει θα αντισταθμιστούν οι επιβαρύνσεις που θα προέλθουν από την ενέργεια» είπε χαρακτηριστικά.

Εστιάζοντας στην περυσινή χρονιά σημείωσε ότι ήταν «πολύ δύσκολη, λόγω των ειδικών συνθηκών που δημιούργησε η πανδημία». Οι πωλήσεις έως και τον Ιούνιο στην αγορά του HoReCa ήταν στο -40%. Υπήρξε μία ανάκαμψη πωλήσεων τον Ιούλιο και τον Αύγουστο όταν έφτασαν στα επίπεδα του 2019 για περίπου έξι εβδομάδες και ακολούθησε η σταδιακή τους βελτίωση σε σύγκριση με το 2020, απέχοντας ωστόσο σημαντικά από το 2019. Σημειώνεται ότι η εταιρεία από τις 17 Ιανουαρίου προχώρησε σε ανατιμήσεις στα προϊόντα που διαθέτει στην ελληνική αγορά οι οποίες μεσοσταθμικά είναι 5,2% και κυμαίνονται από 4,5% έως 6%.

ΑΠΕ

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

7 νεκροί από την μαγιά στο ψωμί – Συνεχιζόμενη μόλυνση της γραμμής παραγωγής

Έκρηξη λιστερίωσης που σχετίζεται με προϊόντα μαγιάς Baker's, στην Ελβετία.

Ενθουσιασμός και χαρά στην τελετή απονομής των βραβείων FEA 2024

Με μεγάλη επιτυχία και πλήθους κόσμου, ολοκληρώθηκε η τελετή βράβευσης των βραβείων Food Experts’ Awards 2024 στο πλαίσιο της έκθεσης τροφίμων Food&Drink της ΔΕΘ HELEXPO.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο