Τα 5 “φάουλ” με τα οποία μπορείς να ξεχωρίσεις ένα αυθεντικό Ιταλικό εστιατόριο από ένα… “δήθεν”.
Οι ειδικοί της ιταλικής κουζίνας συμφωνούν, πως ένας βασικός δείκτης ενός αυθεντικού ιταλικού εστιατορίου βρίσκεται στα υλικά που χρησιμοποιούνται στα πιάτα του. Η γνήσια ιταλική κουζίνα βασίζεται σε υψηλής ποιότητας, παραδοσιακά υλικά που προέρχονται απευθείας από την Ιταλία ή τοπικούς παραγωγούς που μοιράζονται την ίδια δέσμευση για την ποιότητα. Ωστόσο πέρα από τα υλικά που είναι το πιο προφανές, υπάρχουν και άλλες επεί μέρους λεπτομέρειες που μπορούν να ξεχωρίσουν ένα αυθεντικό ιταλικό εστιατόριο.
Στα μάτια του Stefano Secchi, σεφ και ιδιοκτήτη του Rezdôra στη Νέα Υόρκη, το αυθεντικό ιταλικό εστιατόριο είναι εύκολο να ξεχωρίσει από κάποιο χαμηλότερης ποιότητας και αυτό φαίνεται από ορισμένες λεπτομέρειες. «Νομίζω ότι αυτό είναι μάλλον ένα πολύ εύκολο θέμα για μένα», είπε ο σεφ, το εστιατόριο του οποίου έχει ένα αστέρι Michelin από το 2021. Σύμφωνα με τον ίδιο, υπάρχουν πολλά μέρη που «δεν είναι καν αληθινά ιταλικά εστιατόρια», αλλά συναντούν τέτοια και χρεώνουν υψηλές τιμές. Έτσι για να βοηθήσει τον κόσμο να μπορεί να τα διακρίνει, ο Secchi μοιράστηκε στο Business Insider, τις κορυφαίες “κόκκινες σημαίες” με τις οποίες μπορεί κάποιος να ξεχωρίσει ένα αυθεντικό Ιταλικό εστιατόριο από ένα δήθεν.
Δεν είναι ποτέ καλό σημάδι όταν ένα εστιατόριο σερβίρει υλικά εκτός εποχής
Για αρχή, είπε ο Secchi, μια αυτόματη κόκκινη σημαία είνα,ι εάν κάτι στο μενού δεν είναι στην εποχή του. Η σαλάτα Caprese είναι ένα καλό παράδειγμα. Αν και διαφέρει ανά περιοχή, οι ντομάτες συνήθως φθάνουν στο αποκορύφωμά τους, τους καλοκαιρινούς μήνες. “Αν σερβίρουν ντομάτες εκτός εποχής, όπως τον Δεκέμβριο ή τον Ιανουάριο, τότε μάλλον υπάρχει κάποιο πρόβλημα, σωστά; Πιθανότατα δεν είναι το σωστό μέρος”, είπε στο BI. Επιπλέον, αν ο σεφ σερβίρει ελάχιστη ποσότητα μπαλσάμικου με την καπρέζε, το εστιατόριο είναι δήθεν ιταλικό.
Η υπερβολική ποσότητα σάλτσας στα ζυμαρικά
Όπως το έθεσε ο Secchi: Υπάρχουν 20 περιοχές στην Ιταλία, αλλά ανεξάρτητα από το ποια κουζίνα μαγειρεύετε, τα ζυμαρικά δεν πρέπει να πνίγονται στη σάλτσα. «Αυτή είναι μια τεράστια κόκκινη σημαία», είπε. Δεν είναι καλό σημάδι εάν ένα εστιατόριο επικεντρώνεται περισσότερο στη σάλτσα παρά στα ίδια τα ζυμαρικά και όπως είπε, τα καλά ιταλικά εστιατόρια θα προσπαθήσουν να επιδείξουν τα ζυμαρικά τους και να ισορροπήσουν τη σάλτσα κατάλληλα.
Εάν τα κλασικά πιάτα δεν είναι προετοιμασμένα και δεν επισημαίνονται σωστά, το εστιατόριο είναι δύσκολο να είναι αυθεντικό ιταλικό
Ο Secchi είπε ότι θα ρωτούσε επίσης έναν σερβιτόρο για τα στοιχεία του μενού, επειδή πολλά εστιατόρια “δεν ξέρουν τι κάνουν” και ονομάζουν εσφαλμένα πιάτα με ζυμαρικά. Για παράδειγμα, είπε, δεν είναι ασυνήθιστο τα εστιατόρια να λένε ότι έχουν στο μενού τορτελίνι αλλά να σερβίρουν κάτι που έχει το μέγεθος του αντίχειρά του ή μεγαλύτερο. Αυτό είναι στην πραγματικότητα ένα τορτελόνι. “Φάουλ” είναι επίσης αν έχει φετουτσίνι Alfredo ή καρμπονάρα στο μενού που φτιάχνεται με κρέμα αντί για το παραδοσιακό Parmigiano και βούτυρο.
Δώστε προσοχή στην πορεία του ψωμιού
Στα μάτια του Secchi, η παρουσία της υπηρεσίας ψωμιού δεν είναι αυτό που διαχωρίζει το καλό από το εξαιρετικό. Αντίθετα, είναι η ποιότητα του ψωμιού και με τι σερβίρεται αν έρθει στο τραπέζι. Ο σεφ προτείνει να ελέγχουμε και με τι σερβίρεται το ψωμί. Αν το εστιατόριο σερβίρει ψωμί όχι με εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο ή με μαργαρίνη αντί για βούτυρο, και τότε δεν είναι το σωστό Ιταλικό. Ο Secchi είπε ότι μπορείτε να καταλάβετε εάν ένα εστιατόριο σερβίρει ανάμεικτο ελαιόλαδο (50% ελαιόλαδο, 50% canola) με βάση το προφίλ γεύσης. «Είναι κάτι που μπορείς να δοκιμάσεις αμέσως», είπε. Αν είναι σκουρόχρωμο αλλά θαμπό στη γεύση, μάλλον είναι ανάμεικτο. Αλλά είναι καλό σημάδι αν το λάδι σκάει με πραγματικά πλούσιες και περίπλοκες γεύσεις και αρώματα.
Ένα ποιοτικό ιταλικό εστιατόριο πρέπει να έχει σωστή υπηρεσία καφέ
Ο Secchi παραγγέλνει πάντα καφέ στο τέλος του γεύματος. Είπε ότι αν ένα εστιατόριο δεν προσέχει τον καφέ του, μπορεί να μην δίνει σημασία στο τελετουργικό του ιταλικού δείπνου. Το προσωπικό θα πρέπει να μπορεί να φτιάξει έναν εσπρέσο, ο καφές δεν πρέπει να είναι υδαρής και δεν πρέπει να σερβίρεται με φακελάκια ζάχαρης. Η υπηρεσία καφέ είναι μια τελευταία ευκαιρία να αφήσετε καλή εντύπωση στους επισκέπτες. Εάν δεν δοθεί προσοχή εκεί, είπε ο Secchi, είναι σημάδι ότι ένα εστιατόριο δεν θα δώσει σημασία στη λεπτομέρεια σε τίποτα.