Η υψηλή ζήτηση σε συνδυασμό με μια ετήσια αύξηση 50% στις τιμές μπορεί να οδηγήσει τους πελάτες σε φθηνότερες κατηγορίες τροφίμων, απειλώντας τις αισιόδοξες προβλέψεις για την ανάπτυξη της αγοράς, του γάλακτος σε σκόνη, σύμφωνα με την εταιρεία Agus. Η Agus που δραστηριοποιείται σε 50 χώρες σε 4 ηπείρους, είναι επώνυμος προμηθευτής προϊόντων FMCG, ιδιοκτήτης κορυφαίων εμπορικών σημάτων στην κατηγορία γάλακτος σε σκόνη, αναγνωρισμένη στην Ευρώπη, την Αφρική, τη Μέση Ανατολή και την Κεντρική Αμερική: Royal Milk, Olimp Milk, Diamond Milk, Imperial, Pride, Majestic και Milmo.
Σύμφωνα με την Research & Markets, η βιομηχανία γάλακτος σε σκόνη αποτιμήθηκε σε 31,63 δισ. δολάρια το 2020 και προβλέπεται να αυξηθεί με CAGR 4,4% σε 42,76 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2027.
Ωστόσο, μια απότομη αύξηση των τιμών τον τελευταίο χρόνο μπορεί να είναι ένας σοβαρός ανασταλτικός παράγοντας, υποστηρίζει η Agus – ένας από τους κορυφαίους παίκτες στην αγορά γάλακτος σε σκόνη στην Ευρώπη.
Τα τελευταία χρόνια, υπήρξε μια ανοδική τάση στην παγκόσμια ζήτηση γαλακτοκομικών προϊόντων, με τον γαλακτοκομικό τομέα να αποδεικνύει υψηλή ανθεκτικότητα στις συνθήκες της πανδημίας. Σε αυτό το πλαίσιο, τα αποτελέσματα και οι προβλέψεις της αγοράς γάλακτος σε σκόνη ήταν ιδιαίτερα εξαιρετικά.
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η Agus κατέγραψε αύξηση πωλήσεων κατά 25%. Το γάλα σε σκόνη, σύμφωνα με την Agus είναι διατροφικά ισοδύναμο με το φρέσκο γάλα, παρασκευάζεται με αφυδάτωση του γάλακτος και καταναλώνεται ευρέως παγκοσμίως λόγω της παρατεταμένης διάρκειας ζωής του και χωρίς απαιτήσεις ψύξης. Βρίσκει πολυάριθμες εφαρμογές στο φαγητό, το ποτό και το μαγείρεμα, ενώ είναι βασικό συστατικό στην βιοτεχνική παραγωγή γιαουρτιού.
Οι αναπτυσσόμενες χώρες, με το κυρίως ζεστό τους κλίμα, αναμένεται να οδηγήσουν στην ανάπτυξη της παγκόσμιας αγοράς γάλακτος σε σκόνη. Ωστόσο, η τρέχουσα αύξηση της τιμής – 50% ετησίως – αποτελεί σοβαρό ανασταλτικό παράγοντα.
Οι καταναλωτές και οι διανομείς στην Αφρική, την Κεντρική Αμερική και τη Μέση Ανατολή πλήττονται ιδιαίτερα από αυτή την αύξηση των τιμών.
Εάν συνεχιστεί, με το Ραμαζάνι να έρχεται σε λίγους μήνες, υπάρχει πραγματικός κίνδυνος το ακριβό γάλα σε σκόνη να χάσει το μερίδιο αγοράς του προς φθηνότερες κατηγορίες τροφίμων.
Αντιδρώντας σε αυτή την προοπτική η Agus έχει δημιουργήσει μια ομάδα έργου η οποία καλείται να αναπτύξει φθηνότερο, πιο προσιτό γάλα σε σκόνη, ενώ θα εξακολουθεί να έχει απόδοση σε κύριες εφαρμογές όπως το πόσιμο και το σπιτικό γιαούρτι.
Ένα άλλο ζήτημα που προέκυψε από τους περιορισμούς και τα lockdown της πανδημίας είναι η αξιοπιστία της εφοδιαστικής αλυσίδας, η διαθεσιμότητα εμπορευματοκιβωτίων και το κόστος μεταφοράς.
Πηγή: food bev