ΑρχικήυγείαΓιαούρτι: Η νέα επιστημονική ανακάλυψη που αναμένεται να φέρει επανάσταση στην κατανάλωσή...

Γιαούρτι: Η νέα επιστημονική ανακάλυψη που αναμένεται να φέρει επανάσταση στην κατανάλωσή του

6 λεπτά ανάγνωσης

Επιστημονική έρευνα σε πάνω από 150.000 συμμετέχοντες, φέρνει στο φως νέα δεδομένα από την κατανάλωση γιαουρτιού.

Το γιαούρτι, το οποίο περιέχει ζωντανά στελέχη βακτηρίων, πιστεύεται ότι προστατεύει από πολλούς τύπους ασθενειών, ενώ ορισμένες αναφορές δείχνουν ότι θα μπορούσε να μειώσει τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου. Μια νέα μελέτη τα ευρήματα της οποίας δημοσιεύτηκαν στο Gut Microbes, με επικεφαλής τους ερευνητές από το Mass General Brigham διαπιστώνει ότι η κατανάλωση γιαουρτιού με την πάροδο του χρόνου μπορεί να προστατεύσει από τον καρκίνο του παχέος εντέρου μέσω αλλαγών στο μικροβίωμα του εντέρου.

- Advertisement -

Χρησιμοποιώντας δεδομένα από μελέτες που παρακολουθούσαν συμμετέχοντες για δεκαετίες, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η μακροχρόνια κατανάλωση δύο ή περισσότερων μερίδων γιαουρτιού την εβδομάδα συνδέεται με χαμηλότερα ποσοστά εγγύς ορθοκολικού καρκίνου θετικού για Bifidobacterium , ένα βακτηριακό είδος που βρίσκεται στο γιαούρτι. Η μελέτη έδειξε ότι το βακτηριακό είδος ήταν αρκετά κοινό: περίπου το 30% των ασθενών με καρκίνο του παχέος εντέρου είχαν ανιχνεύσιμο Bifidobacterium στον ιστό του όγκου τους.

«Η μελέτη μας παρέχει μοναδικά στοιχεία για τα πιθανά οφέλη του γιαουρτιού», δήλωσε ο αντίστοιχος συγγραφέας Shuji Ogino, MD, PhD, επικεφαλής του Προγράμματος Μοριακής Παθολογικής Επιδημιολογίας στο Τμήμα Παθολογίας στο Brigham and Women’s Hospital, ιδρυτικό μέλος του συστήματος υγείας Mass General Brigham και Καθηγητής της Αμερικανικής Αντικαρκινικής Εταιρείας, όπως και στη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ. «Η προσέγγιση του εργαστηρίου μου είναι να προσπαθήσει να συνδέσει τη μακροχρόνια διατροφή και άλλες εκθέσεις με μια πιθανή βασική διαφορά στον ιστό, όπως η παρουσία ή η απουσία ενός συγκεκριμένου είδους βακτηρίων. Αυτό το είδος “ντετέκτιβ” μπορεί να αυξήσει τη δύναμη των αποδεικτικών στοιχείων που συνδέουν τη διατροφή με τα αποτελέσματα της υγείας».

- Advertisement -

Ο Ogino και οι συνεργάτες του – η ομάδα OPTISTIMISTICC – στοχεύει να μεταμορφώσει την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο το μικροβίωμα συμβάλλει στην ανάπτυξη της νόσου, την εξέλιξη και την ανταπόκριση στη θεραπεία. Για τη διεξαγωγή της μελέτης τους, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν δεδομένα από δύο προοπτικές μελέτες κοόρτης σε επίπεδο ΗΠΑ γνωστές ως Nurses’ Health Study (NHS) και Health Professionals Follow-up Study (HPFS). Οι μελέτες παρακολούθησαν περισσότερες από 100.000 εγγεγραμμένες νοσοκόμες και 51.000 άνδρες επαγγελματίες υγείας, αντίστοιχα. Οι συμμετέχοντες παρακολουθούνται από το 1976 για το NHS και το 1986 για το HFPS, απαντώντας σε επανειλημμένα ερωτηματολόγια σχετικά με παράγοντες τρόπου ζωής και αποτελέσματα ασθενειών, συμπεριλαμβανομένων ερωτήσεων σχετικά με τη μέση ημερήσια πρόσληψη απλού και αρωματισμένου γιαουρτιού, καθώς και άλλων γαλακτοκομικών προϊόντων. Οι ερευνητές αξιολόγησαν επίσης δείγματα ιστού για συμμετέχοντες με επιβεβαιωμένα κρούσματα καρκίνου του παχέος εντέρου, μετρώντας την ποσότητα του Bifidobacterium DNA στον ιστό όγκου.

Οι ερευνητές βρήκαν 3.079 τεκμηριωμένες περιπτώσεις καρκίνου του παχέος εντέρου στους δύο πληθυσμούς της μελέτης. Πληροφορίες σχετικά με την περιεκτικότητα σε Bifidobacterium ήταν διαθέσιμες σε 1.121 περιπτώσεις καρκίνου του παχέος εντέρου. Μεταξύ αυτών, 346 περιπτώσεις (31%) ήταν θετικά στο Bifidobacterium και 775 περιπτώσεις (69%) ήταν αρνητικά στο Bifidobacterium . Οι ερευνητές δεν παρατήρησαν σημαντική συσχέτιση μεταξύ της μακροχρόνιας πρόσληψης γιαουρτιού και της συνολικής συχνότητας καρκίνου του παχέος εντέρου, αλλά είδαν μια συσχέτιση στους θετικούς στο Bifidobacterium όγκους, με 20% χαμηλότερο ποσοστό εμφάνισης για συμμετέχοντες που κατανάλωναν δύο ή περισσότερες μερίδες γιαουρτιού την εβδομάδα. Αυτό το χαμηλότερο ποσοστό οφείλεται στη χαμηλότερη επίπτωση του Bifidobacterium -θετικού εγγύς καρκίνου του παχέος εντέρου – ενός τύπου καρκίνου του παχέος εντέρου που εμφανίζεται στη δεξιά πλευρά του παχέος εντέρου. Μελέτες έχουν δείξει ότι οι ασθενείς με εγγύς καρκίνο του παχέος εντέρου έχουν χειρότερα αποτελέσματα επιβίωσης από τους ασθενείς με καρκίνους του άπω.

- Advertisement -

«Πιστευόταν εδώ και πολύ καιρό ότι το γιαούρτι και άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα που έχουν υποστεί ζύμωση είναι ευεργετικά για την υγεία του γαστρεντερικού συστήματος», δήλωσε η συν-επικεφαλής συγγραφέας Tomotaka Ugai, MD, PhD, του Τμήματος Παθολογίας στο Brigham και του Τμήματος Επιδημιολογίας στο Harvard TH Chan School of Public Health. «Τα νέα ευρήματά μας υποδηλώνουν ότι αυτή η προστατευτική δράση μπορεί να είναι ειδική για τους θετικούς στο Bifidobacterium όγκους».

Οι ερευνητές υποθέτουν ότι η μακροχρόνια πρόσληψη γιαουρτιού μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εγγύς καρκίνου του παχέος εντέρου αλλάζοντας το μικροβίωμα του εντέρου, συμπεριλαμβανομένου του Bifidobacterium, αλλά σημειώνουν ότι απαιτείται περαιτέρω έρευνα που να συνδυάζει βασικές μελέτες επιστήμης και υγείας του πληθυσμού για να εξαχθεί ένα οριστικό συμπέρασμα.

«Αυτό το έγγραφο προσθέτει στα αυξανόμενα στοιχεία που καταδεικνύουν τη σύνδεση μεταξύ της διατροφής, του μικροβιώματος του εντέρου και του κινδύνου καρκίνου του παχέος εντέρου», δήλωσε ο συν-συγγραφέας Andrew T Chan, MD, επικεφαλής της Μονάδας Κλινικής και Μεταφραστικής Επιδημιολογίας στο Γενικό Νοσοκομείο της Μασαχουσέτης. Και όπως είπε «Παρέχει μια πρόσθετη οδό για να διερευνήσουμε τον ειδικό ρόλο αυτών των παραγόντων στον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου στους νέους».

Συγγραφέας: Εκτός από τους Ogino, Ugai και Chan, στους συγγραφείς Mass General Brigham περιλαμβάνονται οι Satoko Ugai, Hidetaka Kawamura, Kota Arima, Kazuo Okadome, Qian Yao, Kosuke Matsuda και Yuxue Zhong. Επιπλέον συγγραφείς περιλαμβάνουν τους Li Liu, Keisuke Kosumi, Tsuyoshi Hamada, Kosuke Mima, Hiroki Mizuno, Wendy S. Garrett, Mingyang Song, Marios Giannakis, Edward L. Giovannucci και Xuehong Zhang.

Για να διαβάσετε ολόκληρη τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.