Το σταφύλι Papazkarasi λέγεται ότι είναι ο «νονός» όλων των πιπεράτων/πικάντικων κρασιών και χρονολογείται πριν από το Shiraz και το Malbec και σήμερα ένας γνωστός παραγωγός στην Τουρκία που φτιάχνει κρασί από το Papazkarasi στοιχηματίζει πολλά στο να το κάνει επιτυχία στις διεθνείς αγορές.
«Το Papazkarasi είναι σαν ένα άρωμα μπαχαρικών», λέει ο Mustafa Camlica, ιδρυτής και ιδιοκτήτης των κρασιών Chamlija στην περιοχή Strandja της Τουρκίας, η οποία βρίσκεται περίπου 40 χιλιόμετρα από τη Μαύρη Θάλασσα. «Κάθε κρασί που φέρει μπαχαρικά θα πρέπει, θεωρητικά, να συνδέεται μέσω του DNA του με το Papazkarasi».
Τα φυσικά χαρακτηριστικά βανίλιας, χωρίς καμία επίδραση στο δρύινο βαρέλι, κάνουν το Papazkarasi εξαιρετικό τόσο ως μονοποικιλιακό κρασί όσο και σε χαρμάνι. «Ακόμα κι αν δεν χρησιμοποιήσετε δρυς, θα έχετε αυτή τη γεύση βανίλιας», λέει ο Camlica.
Ο ίδιος ήταν κάποτε επικεφαλής του Εφορίας της Τουρκίας, αλλά ρευστοποίησε όλα τα ρευστά περιουσιακά του στοιχεία το 2008, λίγο πριν καταρρεύσουν οι παγκόσμιες χρηματοοικονομικές αγορές, βυθίζοντας τον κόσμο σε ύφεση και με αυτό το κεφάλαιο δημιούργησε το οινοποιείο Chamlija.
Σήμερα με συνολικά 90 εκτάρια αμπέλια, συμπεριλαμβανομένων των Chardonnay, Riesling, Cabernet Franc και Merlot, οι εξερευνήσεις του στο Papazkarasi αντιπροσωπεύουν τη «μεγαλύτερη επένδυση» που έχει κάνει μέχρι τώρα. Σύμφωνα με τον Camlica, το Papazkarasi δίνει «σούπερ αρωματικά κρασιά με τεράστια οξύτητα» που λέει ότι ταιριάζει απόλυτα με τα πικάντικα φαγητά.
Η Chamlija σχεδιάζει να κυκλοφορήσει την πρώτη της παραγωγή Papazkarasi «Marcel Biron» στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου τον ερχόμενο Απρίλιο στην τιμή των 40 λιρών (περίπου 48 ευρώ). Πήρε το όνομά της από τον Biron, ένα Γάλλο αμπελουργό που βοήθησε στην αναζωογόνηση της τουρκικής οινοποιίας και του οποίου η ακούραστη εκστρατεία οδήγησε στην προσθήκη του Papazkarasi στον κατάλογο των «ευγενών οινοστάφυλων» το 1948 από τον Διεθνή Οργανισμό Αμπέλου και Οίνου (OIV).
Παράχθηκαν μόλις 1.250 μπουκάλια από αυτό το ακατέργαστο και αφιλτράριστο ξηρό κόκκινο κρασί, αποτέλεσμα ενός μακροπρόθεσμου οράματος.
Όταν η Chamlija ξεκίνησε τη λειτουργία της για πρώτη φορά, ο Camlica εστίασε στρατηγικά στην παραγωγή κρασιών από διεθνείς ποικιλίες προκειμένου να κερδίσει την αναγνώριση στην παγκόσμια σκηνή. «Αυτή η κατάσταση μας επιτρέπει πλέον να παράγουμε κρασιά από τοπικές ποικιλίες», λέει ο ίδιος, προσθέτοντας ότι δεν θα ήταν σε θέση να παρουσιάσει το Papazkarasi με καμία πιθανότητα επιτυχίας αν δεν είχε κερδίσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών πρώτα με πιο ευρέως γνωστά σταφύλια.
Ισχυρίζεται ότι «το πικάντικο άρωμα σε βαλκανικές και ανατολικές ποικιλίες είναι σήμα κατατεθέν», αλλά «θα πρέπει να περιμένουμε και να δούμε πρώτα την αντίδραση της αγοράς, προτού πάρουμε απόφαση για το αν θα κλιμακώσουμε και θα αυξήσουμε την παραγωγή».
Μάλιστα, ο ιδιοκτήτης του Chamlija μπορεί να ισχυριστεί ότι άλλαξε προσωπικά τα στατιστικά των εξαγωγών τουρκικών κρασιών. Η Chamlija είναι αυτή τη στιγμή η νούμερο ένα εξαγόμενη τουρκική μάρκα κρασιού και βρίσκεται παντού από το Ηνωμένο Βασίλειο μέχρι την Ταϊβάν.
Ο Camlica περιγράφει το νέο κρασί Marcel Biron ως «κορυφαίο Pinot Noir σε συνδυασμό με κορυφαίο Bordeaux» κρασί και τονίζει ότι με αυτό το συγκεκριμένο σταφύλι, η υπομονή είναι πρωταρχικής σημασίας. Η Chamlija φύτεψε τα πρώτα της αμπέλια Papazkarasi πριν από μια δεκαετία και αυτή είναι η πρώτη παραγωγή που ο Camlica έκρινε αρκετά καλή για να κυκλοφορήσει στην αγορά.
«Στον κλάδο του κρασιού, δέκα χρόνια δεν είναι τίποτα. Αυτό το σταφύλι θέλει ηλικία στα αμπέλια. Πρέπει να περιμένεις να περιμένεις και να περιμένεις. Παλαιότερα, είχαμε μερικά κρασιά, αλλά όχι κορυφαίου επιπέδου. Στόχος μου είναι να παράγω κάτι πραγματικά εξαιρετικό», καταλήγει ο Camlica.
Πηγή: https://www.thedrinksbusiness.com/2022/03/whos-the-daddy/