cibum team
Η ελβετική εταιρεία καφέ υψηλής ποιότητας Nespresso, χάνει τη μακροχρόνια δικαστική διαμάχη σχετικά με το σχήμα της κάψουλας που αντιγράφεται από τους ανταγωνιστές, σε μια απόφαση που θα μπορούσε να είχε σημαντικές επιπτώσεις στην ευρύτερη αγορά κάψουλας καφέ.
Το Ελβετικό Ομοσπονδιακό Δικαστήριο απέρριψε την έκκληση της Nespresso για κατοχύρωση εμπορικού σήματος στο σχήμα των καψουλών καφέ.
Το δικαστήριο βασίστηκε σε μια μελέτη στην οποία διαπιστώθηκε πως μόνο το 33% των ερωτηθέντων μπορούσε να προσδιορίσει την κάψουλα καφέ με το σήμα της Nespresso μέσα από φωτογραφίες, και αποφάνθηκε κατά της Nespresso, λέγοντας πως ο σχεδιασμός της κάψουλας έχει απλό και συνηθισμένο σχήμα.
Εκπρόσωπος της εταιρείας δηλώνει απογοητευμένος με την απόφαση αυτή, ωστόσο την αποδέχεται.
Τον Σεπτέμβριο του 2011, η Nespresso και η μητρική της εταιρεία Nestlé κινήθηκαν νομικά εναντίον της ελβετικής εταιρείας κάψουλας καφέ Ethical Coffee, ενός ανταγωνιστή που πουλούσε κάψουλες παρόμοιου σχήματος στη Γαλλία και την Ελβετία.
Ωστόσο, και στην περίπτωση αυτή το κρατικό δικαστήριο Vaud, το οποίο χρησιμοποίησε η Nestlé για να υπερασπιστεί το εμπορικό σήμα της, αποφάσισε κατά του ελβετικού κολοσσού τροφίμων και ποτών, γεγονός που οδήγησε σε έφεση στο δικαστήριο.
Στην Ελβετία, η προστασία διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας διαρκεί 20 χρόνια από την ημερομηνία κατάθεσης, ενώ τα εμπορικά σήματα διαθέτουν προστασία για δέκα χρόνια με δυνατότητα ανανέωσης αορίστου χρόνου. Η Nestlé υπέβαλε για πρώτη φορά αίτηση για καταχώριση του σχήματος κάψουλας στο Ομοσπονδιακό Ινστιτούτο Πνευματικής Ιδιοκτησίας (IPI) τον Ιούνιο του 2000.
Τον Φεβρουάριο του 2015, ένα δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της Nestlé για ένα σύστημα που χρησιμοποιήθηκε για την εξαγωγή καψουλών από τις μηχανές καφέ Nespresso κρίθηκε επίσης άκυρο από δικαστήριο στη Γερμανία.
Η νέα δικαστική απόφαση θα μπορούσε να έχει σημαντικές επιπτώσεις για τον ελβετικό κολοσσό τροφίμων και ποτών αλλά και την ευρύτερη βιομηχανία κάψουλας καφέ. Με τον τρόπο αυτό μπαίνει τέλος σε μια μακροχρόνια μάχη της Nestle στην προσπάθειά της να αποτρέψει την αντιγραφή της κάψουλας και συνεπώς τη συμβατότητα άλλων καψουλών καφέ με το σύστημα Nespresso.
Αλλαντίαση (botulism): Η σημασία της εκπαίδευσης των καταναλωτών
Lidl: Κατάρτιση με μισθό – Καινοτόμο πρόγραμμα εκπαίδευσης και εργασίας
Οι Ιταλοί φοβούνται το… ελληνικό ακτινίδιο
Με νέες συσκευασίες και όνομα τα προϊόντα Uncle Ben’s στην ελληνική αγορά
Ακτίνες Χ: χρήση για την ζύγιση προϊόντων με απίστευτες δυνατότητες