cibum team
- 4 στους 10 καταναλωτές αύξησαν το σωματικό του βάρος την τελευταία χρονιά και 1 στους 4 χειροτέρεψε η διατροφή
- 1 στους 2 καταναλωτές θα διατηρήσει τις συνήθειες υγιεινής και ασφάλειας και μετά το 2021
- 6 στους 10 θα συνεχίσουν να αποφεύγουν τον συγχρωτισμό στα καταστήματα τροφίμων και μετά την επιστροφή στην κανονικότητα
Το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) πραγματοποίησε έρευνα καταναλωτών, με δείγμα 950 ατόμων την περίοδο 7 έως 10 Ιουλίου 2021 με θέμα τις καταναλωτικές συνήθειες των καταναλωτών λόγω της εμφάνισης του ιού CODID-19 στην Ελλάδα. Τα αποτελέσματα δείχνουν την επίδραση της πανδημίας στην καταναλωτική συμπεριφορά, καθώς και ότι σημαντικά ποσοστά του πληθυσμού θα εξακολουθούν να επηρεάζονται στην συμπεριφορά τους λόγω της εμφάνισης του κορωνοϊού.
Καταρχάς καταγράφεται σαφώς μία σημαντική επίδραση της πανδημίας και συγκεκριμένα των μέτρων περιορισμού κυκλοφορίας και της παραμονής στο σπίτι στην διατροφή των καταναλωτών και στο σωματικό τους βάρος. Το 38% των καταναλωτών δηλώνουν ότι την χρονιά που πέρασε αυξήθηκε το σωματικό τους βάρος, ενώ μόλις ένα 15% ότι μειώθηκε. Παράλληλα, 24% δηλώνει ότι την χρονιά που πέρασε χειροτέρεψε η διατροφή τους, ενώ ένα 14% ότι βελτιώθηκε.
Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι για τις διατροφικές συνήθειες της πανδημίας, το «ισοζύγιο θετικών και αρνητικών» επιδράσεων, τείνει προς αρνητικό πρόσημο. Παρότι κατά τη διάρκεια των lockdown συνήθειες όπως η μαγειρική στο σπίτι επέδρασαν θετικά στο κομμάτι της διατροφής, άλλοι παράγοντες όπως η αύξηση των παραγγελιών έτοιμου φαγητού και η έλλειψη σωματικής άσκησης αντιστάθμισαν τα όποια οφέλη. Επομένως πέρα από την επιστροφή στην κανονικότητα σε σχέση με τις αγοραστικές συνήθειες, πλέον βλέπουμε και την αρχή μίας μακράς διάρκειας διαδικασίας επιστροφής στην κανονικότητα και για τις διατροφικές συνήθειες. Βέβαια η επιστροφή στην κανονικότητα σε σχέση με τις αγοραστικές συνήθειες είναι δεδομένο ότι θα διαρκέσει αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα. Μία σειρά συνηθειών που υιοθετήθηκαν λόγω της εμφάνισης της κρίσης του COVID-19 αναμένεται να διατηρηθούν από μεγάλες ομάδες των καταναλωτών ακόμα και το 2022 (ή και να μην σταματήσουν ποτέ).
- Μόλις το 12% έχει σταματήσει να φοράει μάσκα στα καταστήματα, το 19% θα σταματήσει άμεσα και το 29% μέσα στο 2021. Το υπόλοιπο 61% φαίνεται ότι θα συνεχίσει να φοράει μάσκα και μετά το 2021.
- Αξιοσημείωτο είναι ότι 1 στους 3 θα διατηρήσουν την τάση της αποφυγής εξόδου από το σπίτι ακόμα και το επόμενο έτος, ενδεικτικό της αίσθησης κινδύνου που υπάρχει ακόμα και σήμερα.
- Μεγάλη διείσδυση στην καθημερινότητα καταγράφεται για τα αντισηπτικά με το 24% του κοινού να δηλώνει ότι δεν θα σταματήσει ποτέ να κουβαλάει μαζί του αντισηπτικά.
Οι συνήθειες αφορούν την επίσκεψη στο σουπερμάρκετ και την αποφυγή συγχροτισμού στα καταστήματα.
- Το 58% θα συνεχίσει να προσπαθεί να επισκεφθεί το κατάστημα ημέρες και ώρες χωρίς κίνηση. Μόλις ένα 20% δεν έχει αυτή τη συνήθεια σήμερα.
- Το 47% θα συνεχίσει να αποφεύγει ουρές και άλλα σημεία συνωστισμού μέσα στο κατάστημα. Μόλις το 16% δεν έχει αυτή τη συνήθεια σήμερα.
Το 16% δηλώνει ότι θα συνεχίσει να φοράει μάσκα στα καταστήματα τροφίμων ακόμα και την επιστροφή στην κανονικότητα. 8% δηλώνει ότι δεν φοράει σήμερα. 37% σίγουρα ότι θα σταματήσει και 38% δεν γνωρίζει τι θα κάνει.
Δείτε επίσης:
Νεκρή σαύρα σε σαλάτα σοκάρει την κοινή γνώμη στο Σιάτλ
Διακοπές και δίαιτα: 13 απόλυτα ρεαλιστικοί τρόποι για να χάσετε βάρος
Επιστημονική μελέτη: Το κοτόπουλο είναι η κύρια πηγή Campylobacter σε ανθρώπους
Η Βρετανική κυβέρνηση δίνει κίνητρα στους πολίτες να κάνουν δίαιτα!
Μηχανικώς Διαχωρισμένο Κρέας (ΜΔΚ): Τι ορίζει η νομοθεσία
«Ύποπτα» για σαλμονέλα μπαχαρικά γνωστής εταιρείας
Καινοτομία: Παπούτσια, τσάντες και αξεσουάρ από Vegan δέρμα με βάση τα φυτά
Νέα νοθεία φέτας: Βαραίνει το κατηγορητήριο
X RAY στα τρόφιμα: Λειτουργία- εφαρμογές- εγκατάσταση-κόστος- μειονεκτήματα-απόδοση