Επιβεβαιώνεται η απαγόρευση της διαφήμισης πρόχειρου φαγητού στο διαδίκτυο και στην τηλεόραση πριν από τις 21:00.
Το όριο των 9 μ.μ. για τις τηλεοπτικές διαφημίσεις πρόχειρου φαγητού θα τεθεί σε ισχύ τον Οκτώβριο του 2025, όπως επιβεβαίωσε η Βρετανική κυβέρνηση. Αυτό θα γίνει παράλληλα με την πλήρη απαγόρευση της πληρωμένης διαδικτυακής διαφήμισης για πρόχειρο φαγητό, στο πλαίσιο των σχεδίων για την αντιμετώπιση της παιδικής παχυσαρκίας.
Οι νέοι κανόνες υλοποιούν τη δέσμευση του μανιφέστου των Εργατικών για την εφαρμογή των περιορισμών, με το χρονοδιάγραμμα να καθορίζεται για να «παρέχει σαφήνεια» στις επιχειρήσεις, δήλωσε ο υπουργός Υγείας Andrew Gwynne.
Σε γραπτή υπουργική δήλωση που επιβεβαίωσε τα σχέδια, δήλωσε: «Αυτοί οι περιορισμοί θα βοηθήσουν στην προστασία των παιδιών από την έκθεση στη διαφήμιση λιγότερο υγιεινών τροφίμων και ποτών, η οποία, σύμφωνα με στοιχεία, επηρεάζει τις διατροφικές τους προτιμήσεις από νεαρή ηλικία».
Ο Μπόρις Τζόνσον δεσμεύτηκε για την απαγόρευση της διαφήμισης πρόχειρου φαγητού πριν από τις 21:00 το 2021, όταν ήταν πρωθυπουργός, αλλά το σχέδιο καθυστέρησε δύο φορές.
Οι Συντηρητικοί δήλωσαν ότι ήθελαν να επανεξετάσουν τον αντίκτυπο των περιορισμών στους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις υπό το πρίσμα της κρίσης του κόστους ζωής και τα μέτρα θα τεθούν σε ισχύ τον Οκτώβριο του 2025.
Ένα στα πέντε παιδιά στην Αγγλία είναι υπέρβαρο ή πάσχει από παχυσαρκία κατά την έναρξη του δημοτικού σχολείου και το ποσοστό αυτό αυξάνεται σε περισσότερο από το ένα τρίτο κατά την αποχώρησή τους.
Μια διαβούλευση διάρκειας τεσσάρων εβδομάδων θα έχει ως στόχο να αποσαφηνίσει τον τρόπο με τον οποίο οι κανονισμοί θα εφαρμοστούν στην τηλεόραση πρωτοκόλλου διαδικτύου (IPTV), η οποία παρέχει τηλεόραση ζωντανά στο διαδίκτυο.
Πέρυσι μια έρευνα ανέδειξε ότι οκτώ στους 10 ενήλικες υποστηρίζουν την απαγόρευση της διαφήμισης ανθυγιεινών τροφίμων στα παιδιά στην τηλεόραση και στο διαδίκτυο.
Το Βρετανικό Καρδιολογικό Ίδρυμα θέλει η κυβέρνηση να προχωρήσει περισσότερο και να επεκτείνει την απαγόρευση σε διαφημιστικές πινακίδες, ραδιοφωνική διαφήμιση και αθλητικές χορηγίες, παράλληλα με μια δέσμη μέτρων όπως ο φόρος αλατιού και ζάχαρης.