Η δημοτικότητα των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας δημιουργεί ανταγωνιστικές συνθήκες για τις μεγάλες εταιρείες τροφίμων, που προσπαθούν να διατηρήσουν το πελατολόγιό τους.
Με τον πληθωρισμό και τις διαρκώς αυξανόμενες τιμές να επηρεάζουν ολοένα και περισσότερο τα νοικοκυριά, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας- δηλαδή προϊόντα επωνυμίας των ίδιων των καταστημάτων που τα πωλούν- έχουν εξελιχθεί σε ιδιαίτερα δημοφιλές είδος.
Έρευνα της Attest που παρέχεται στο Food Dive δείχνει πως στις ΗΠΑ το ποσοστό των καταναλωτών που επιλέγουν προϊόντα ιδιωτικής επωνυμίας είναι 73% από τα 2000 άτομα που συμμετείχαν στην έρευνα, τα οποία δήλωσαν πως ακόμα και αν η οικονομία βελτιωθεί θα συνεχίσουν να τα επιλέγουν έναντι των υπολοίπων προϊόντων.
Ενισχύοντας τις ενδείξεις ότι οι πολλαπλές πληθωριστικές πιέσεις έχουν γίνει αφόρητες για τους καταναλωτές, 9 στους 10 δήλωσαν στην ίδια έρευνα πως αναζητούν τις καλύτερες τιμές όταν ψωνίζουν, ενώ το 41% επισκέπτεται πολλά καταστήματα για να βρει τις καλύτερες προσφορές και οι φθηνότερες τιμές.
Η αυξανόμενη κατά 41% σε σχέση με πέρσι- σύμφωνα με στοιχεία από την Ένωση Βιομηχανίας Τροφίμων (FMI) -καταναλωτική τάση στις αγορές προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έχει οδηγήσει πολλούς έμπορους λιανικής να ενισχύσουν την ποιότητα αυτών των αγαθών ή να προσθέσουν καινοτόμα και πιο premium χαρακτηριστικά.
Ωστόσο, η τάση αυτή δεν παύει να δημιουργεί ανταγωνιστικές συνθήκες για τις μεγάλες εταιρείες τροφίμων, οι οποίες θα πρέπει να καλύψουν το χαμένο έδαφος. Πολλές, μάλιστα, προχωρούν σε νέες αυξήσεις στις τιμές λιανικής τους, όπως η Nestle και η Pepsi, οπότε πρέπει να υιοθετήσουν εναλλακτικές για να παραμείνουν στις προτιμήσεις των καταναλωτών ή να απορροφήσουν τα κόστη, μειώνοντας ενδεχομένως τα κέρδη τους.