Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
15.7 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Η διαφήμιση στρέφεται στην τεχνητή νοημοσύνη- Ποιες οι επιφυλάξεις των καταναλωτικών οργανώσεων

ΑρχικήΝέαΚαινοτομία / ΤάσειςΗ διαφήμιση στρέφεται στην τεχνητή νοημοσύνη- Ποιες οι επιφυλάξεις των καταναλωτικών οργανώσεων
spot_img

Νestle, Mondelez και Unilever επωφελούνται της τεχνητής νοημοσύνης. Ποιοι οι κίνδυνοι.

Στην τεχνητή νοημοσύνη (AI) στρέφονται πλέον οι διαφημιστικές των μεγαλύτερων εταιρειών τροφίμων στον κόσμο, όπως η Nestle και η Unilever, προκειμένου να μειώσουν το κόστος αυξάνοντας, όμως, παράλληλα την παραγωγικότητα, αλλά οι καταναλωτικές οργανώσεις έχουν αμφιβολίες ως προς την νέα αυτή τεχνολογία.

Μια από τις δυνατότητες που προσφέρει η τεχνητή νοημοσύνη (AI), εκτός από το Chat GPT, είναι η δυνατότητα παραγωγής περιεχομένου βασισμένη σε δεδομένα του παρελθόντος. Πλέον, μάλιστα, είναι μια μέθοδος που πολλοί χρησιμοποιούν για ποικίλους σκοπούς, κεντρίζοντας το ενδιαφέρον σε πολλούς κλάδους.

Πέρα από το ότι θεωρείται από τις επιχειρήσεις ένας οικονομικός τρόπος να διαφημιστούν τα προϊόντα τους, η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να αλλάξει ριζικά τη διαφήμιση όπως την ξέρουμε.

Νestle, Mondelez και Unilever επωφελούνται της τεχνητής νοημοσύνης

Σύμφωνα με αντίστοιχο ρεπορτάζ του Reuters, στελέχη δύο κορυφαίων εταιρειών καταναλωτικών αγαθών και της μεγαλύτερης διαφημιστικής εταιρείας στον κόσμο (WPP, η οποία συνεργάζεται με τη Nestle και τη Mondelez χρησιμοποιώντας AI), λένε πως η συγκεκριμένη τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία φαινομενικά πρωτότυπου κειμένου, εικόνων, ακόμη και κώδικα υπολογιστή, χάρη στη μηχανική μάθηση, αντί απλώς να κατηγοριοποιεί ή να αναγνωρίζει δεδομένα όπως άλλες.

Σύμφωνα μάλιστα με δηλώσεις του Mark Read, από την WPP, στο Reuters, η εταιρεία μπορεί με την τεχνητή νοημοσύνη να εξοικονομήσει 10 ή 20 φορές τα χρήματα μιας πραγματικής διαφήμισης, για την οποία θα χρειαζόταν ένα κινηματογραφικό συνεργείο, έξοδα ταξιδιού και μεταφοράς αν έπρεπε να γυριστεί εκτός στούντιο, ακόμα και ηθοποιοί. Ο Read θεωρεί πως η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να είναι ωφέλιμη και στις μικρές επιχειρήσεις, αφού μέσω ενός microsite δημιουργήθηκαν περίπου 130.000 διαφημίσεις με 2.000 καταστήματα που κέρδισαν 94 εκατομμύρια προβολές στο YouTube και το Facebook.

Η Nestle επεξεργάζεται επίσης τρόπους για να χρησιμοποιήσει το ChatGPT 4.0 και το Dall-E 2 για να βοηθήσει στην εμπορία των προϊόντων της, δήλωσε ο Aude Gandon στο Reuters.

Ωστόσο, πολλές εταιρείες παραμένουν επιφυλακτικές όσον αφορά τους κινδύνους ασφάλειας και πνευματικών δικαιωμάτων, καθώς και τους κινδύνους αναφορικά με τις ακατέργαστες πληροφορίες που τροφοδοτούν το λογισμικό, που σημαίνει ότι προς το παρόν οι άνθρωποι παραμένουν ένα βασικό μέρος της διαφήμισης ελέγχοντας τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης και αναπτύσσοντας τις καμπάνιες στις ανάγκες της εκάστοτε μάρκας.

Εμπνευσμένη από την περίπτωση του ολλανδικού μουσείου, Rijksmuseum, και του viral στο διαδίκτυο βίντεό τους στις 8 Σεπτεμβρίου 2022, στο οποίο ειδικοί φαίνονται να χρησιμοποιούν ακτίνες Χ για να αποκαλύψουν νέα αντικείμενα που ήταν κρυμμένα στην ελαιογραφία του μπαρόκ καλλιτέχνη Johannes Vermeer “The Milkmaid”, η Nestle έκανε κάτι αντίστοιχο με την WPP και το σύστημα OpenAI DALL-E 2, προκειμένου να “αποκαλύψει” τις δικές της, φανταστικές σκηνές πέρα ​​από τα όρια του πλαισίου του πίνακα, για να διαφημίσει τη μάρκα γιαουρτιού και γαλακτοκομικών της, La Laitière. Το βίντεο απέφερε στην εταιρεία 700.000 ευρώ “αξίας μέσων” (το κόστος της διαφήμισης που απαιτείται για τη δημιουργία της ίδιας δημόσιας έκθεσης) για τον ελβετικό γίγαντα των τροφίμων, αλλά το περιεχόμενο είχε σχεδόν μηδενικό κόστος.

Η Unilever είναι μια εταιρεία που επίσης δραστηριοποιείται χρησιμοποιώντας ως μέσο την τεχνητή νοημοσύνη. Διαθέτει τη δική της τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης που μπορεί να γράψει περιγραφές προϊόντων για ιστότοπους λιανοπωλητών και ιστότοπους ψηφιακού εμπορίου, την οποία χρησιμοποιεί για την μάρκα περιποίησης μαλλιών της TRESemmé.

Ωστόσο, η Unilever ανησυχεί για τα πνευματικά δικαιώματα, την πνευματική ιδιοκτησία, το απόρρητο και τα δεδομένα, δήλωσε στο Reuters ο Aaron Rajan, παγκόσμιος αντιπρόεδρος της Go To Market Technology, θέλοντας να μην αναπαράγει η εταιρεία της ανθρώπινες προκαταλήψεις, όπως φυλετικά ή έμφυλα στερεότυπα, που μπορεί να ενσωματωθούν στα δεδομένα που επεξεργάζεται.

Άλλες εταιρείες καταναλωτών χρησιμοποιούν δεδομένα από λιανοπωλητές όπως είναι η Walmart και η Carrefour.

Αντιδρούν οι καταναλωτικές οργανώσεις στην τεχνητή νοημοσύνη

Από την άλλη, οι καταναλωτές και οι οργανώσεις που εκπροσωπούν τα συμφέροντά τους, είναι παραπάνω από σκεπτικοί απέναντι στην τεχνητή νοημοσύνη, της οποίας η χρήση το τελευταίο διάστημα κλιμακώνεται.

Ενώσεις καταναλωτών από 13 ευρωπαϊκές χώρες μεταξύ των οποίων και η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ., έχουν ξεκινήσει συντονισμένη δράση και ζητούν από τα αρμόδια Υπουργεία και τις Αρχές να ερευνήσουν για τους κινδύνους όσον αφορά τις επιπτώσεις της τεχνητής νοημοσύνης, όπως το ChatGPT, και να επιβάλουν την ισχύουσα νομοθεσία για την προστασία των καταναλωτών.

Το Νορβηγικό Συμβούλιο Καταναλωτών δημοσίευσε, μάλιστα, προ ολίγων μηνών νέα μελέτη με τον τίτλο «“Φάντασμα” στη μηχανή– Εξέταση των κινδύνων της τεχνητής νοημοσύνης στους καταναλωτές» η οποία αναφέρει τους κινδύνους και τα προβλήματα που απορρέουν από τη χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης, το νομικό πλαίσιο αλλά και τις δυνατότητες αντιμετώπισης του προβλήματος.

H τεχνητή νοημοσύνη εγείρει σοβαρές ανησυχίες σχετικά με τα δικαιώματα και την ασφάλεια των καταναλωτών. Η αυξανόμενη χρήση της απαιτεί ρυθμιστική παρέμβαση, προκειμένου για την αντιμετώπιση των προκλήσεων και των ανησυχιών που εγείρει ως προς το απόρρητο, τη χειραγώγηση, την προσωπική ακεραιότητα, την εξαπάτηση, την παραπληροφόρηση, τις διακρίσεις, την απάτη, την παραπλάνηση και πολλά άλλα. Επιπλέον, η χρήση της απαιτεί  σημαντικούς πόρους, γεγονός που έχει σοβαρές επιπτώσεις για το κλίμα και το περιβάλλον.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

ΕΕ: Δημοσιεύτηκε ο τροποποιητικός κανονισμός για τα όρια της Listeria monocytogenes στα τρόφιμα

Επικαιροποιήθηκαν τα κριτήρια ασφάλειας στο παράρτημα του καν. (ΕΚ) 2073/2005.

455 δηλητηριάσεις από τις σοκολάτες Kinder – Η Foodwatch επανέρχεται με νέες καταγγελίες εναντίον της Ferrero

Η συνέχεια της πολύκροτης υπόθεσης με τις πολλαπλές σαλμονελλώσεις.

Θάνατος Δ. Σούρα: Μπορεί η τροφική δηλητηρίαση από Staphylococcus aureus να προκαλέσει σηψαιμία; Του Δρ Φ. Γαΐτη

Η αιτία θανάτου του γνωστού ψυχιάτρου, εγείρει ερωτήματα κατά πόσο η κατανάλωση τροφίμων μολυσμένων με Staphylococcus aureus θα μπορούσε να προκαλέσει αντίστοιχης σοβαρότητας ασθένεια.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο