Η WGSN, εταιρεία για την πρόβλεψη τάσεων, δημοσίευσε τις έξι κορυφαίες τάσεις τροφίμων και ποτών για το 2022. Με βάση τη μοναδική μεθοδολογία της WGSN, οι τάσεις αντικατοπτρίζουν τους οδηγούς καταναλωτών που διαμορφώνουν το marketing στη βιομηχανία τροφίμων και ποτών.
«Οι σοβαρές ανησυχίες των καταναλωτών οδηγούν τις κορυφαίες τάσεις του 2022, συμπεριλαμβανομένων των επιπτώσεων της υπερθέρμανσης του πλανήτη και της βιωσιμότητας στην αλυσίδα εφοδιασμού των τροφίμων, καθώς επίσης, μια επείγουσα ανάγκη για περισσότερη ποικιλομορφία, αποκλειστικότητα και σεβασμό στον κόσμο των τροφίμων», λέει η Kara Nielsen, Διευθύντρια Τροφίμων & Ποτών της WGSN.
Οι κορυφαίες τάσεις για το φαγητό και το ποτό για το 2022 είναι:
Φύκια: Πρόκειται για το κορυφαίο συστατικό που σχετίζεται με την «αναγεννητική γεωργία». Το ταχέως αναπτυσσόμενο φύκι με ευέλικτες εφαρμογές και εξαιρετικό διατροφικό προφίλ, είναι επίσης μια βιώσιμη υπερτροφή που απομακρύνει οριστικά το διοξείδιο του άνθρακα από το περιβάλλον
Καφές στη μετά Arabica εποχή: Οι κόκκοι Arabica κυριαρχούν στην αγορά ειδικού καφέ, αλλά το μέλλον διαμορφώνεται με τέτοιο τρόπο, ώστε η αγορά να εξαρτάται λιγότερο από τη συγκεκριμένη ποικιλία χάρη στην καλλιέργεια νέων άγριων ποικιλιών που θα γίνουν ευρύτερα διαθέσιμες
Ρύζι Jollof: Μαύροι επιχειρηματίες, σεφ και εστιάτορες ανοίγουν τα μάτια μας στην παραγνωρισμένη και διαγραμμένη επιρροή των μαύρων και αφρικανικών φαγητών στο παγκόσμιο σύστημα τροφίμων. Το 2022 το ρύζι jollof, το οποίο αποτελεί βασικό προϊόν διατροφής στη Δυτική Αφρική, αναμένεται να γίνει ευρύτερα γνωστό ανά τον κόσμο
Baijiu: Το 2022 το κινέζικο baijiu εκτιμάται ότι θα γίνει ένα παγκοσμίως διαθέσιμο αλκοολούχο ποτό για να ευχαριστήσει τους πότες σε όλο τον κόσμο και θα σταθεί διεθνώς επάξια δίπλα σε καθιερωμένα ποτά, όπως η τεκίλα, καθώς όλο και περισσότερα άτομα θα θέλουν να το δοκιμάσουν
Koji: Ο «εθνικός μύκητας» της Ιαπωνίας θα έρθει στο προσκήνιο την επόμενη χρονιά, νοστιμίζοντας μια σειρά από φαγητά και ποτά. Απολαμβάνοντας της εύνοιας από τους σεφ παγκοσμίως εδώ και χρόνια, το koji τώρα θα παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο, συνδυαζόμενο με κρέατα φυτικής προέλευσης και το ιστορικό ιαπωνικό ουίσκι.
Πρεβιοτικά: Εμφανίζονται σε περισσότερα είδη τροφίμων και στα αναψυκτικά επόμενης γενιάς, γεμάτα φυσικές γεύσεις, καθαρές ετικέτες και μια υγιεινή δόση υδατανθράκων για τη διατροφή των καλών βακτηρίων στο έντερο. Προμηνύεται σημαντική αύξηση των πρεβιοτικών συστατικών, τα οποία προστίθενται σε όλα τα είδη τροφίμων εν μέρει για την υποστήριξη του ανοσοποιητικού συστήματος που συνδέεται με ένα υγιές έντερο.