Παρασκευή, 27 Δεκεμβρίου, 2024
8.5 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Εστιατόρια: Οι τάσεις του 2024

ΑρχικήΝέαΕστίαση / ΤουρισμόςΕστιατόρια: Οι τάσεις του 2024
spot_img

Τι πρέπει να εκμεταλλευτούν οι επαγγελματικές κουζίνες το επόμενο έτος.

    Παρά την κρίση κόστους ζωής, τα στοιχεία δείχνουν πως οι καταναλωτές συνεχίζουν να ξοδεύουν ένα σημαντικό μέρος από τα έσοδα τους για να τρώνε έξω, και το φαγητό εκτός σπιτιού, είναι μια από τις πιο δημοφιλείς δραστηριότητες αναψυχής μεταξύ των Ευρωπαίων, με αποτέλεσμα μια ακμάζουσα βιομηχανία εστιατορίων και υπηρεσιών εστίασης. Μάλιστα τον Νοέμβριο του 2022, για πρώτη φορά από την έναρξη της πανδημίας, οι καταναλωτικές δαπάνες στη βιομηχανία υπηρεσιών τροφίμων στην Ευρώπη ανέκαμψαν στα υψηλά προ της πανδημίας. Αν και η εμπιστοσύνη των καταναλωτών παραμένει χαμηλή σε όλη την Ευρώπη και το φαγητό έξω θεωρείται πλέον ακριβό, οι συνολικές δαπάνες για υπηρεσίες τροφίμων στην Ευρώπη το 2022 έφτασαν τα 292 δισεκατομμύρια ευρώ! Και τα καλά νέα για την εστίαση σύμφωνα με τις προβλέψεις θα συνεχιστούν.

   Σύμφωνα με τον πάροχο υπηρεσιών τροφίμων Bidfood, η αγορά φαγητού πρόκειται να επανέλθει σε πλήρη ισχύ το 2024 καθώς η αισιοδοξία των καταναλωτών αυξάνεται και η αγορά συνεχίζει να προσαρμόζεται σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο τοπίο. Αποκάλυψε μάλιστα τις προβλέψεις του για το ποιες τάσεις στα τρόφιμα και τα ποτά θα είναι βασικές για παρακολούθηση στις εμπορικές κουζίνες το επόμενο έτος. Η εταιρεία συνεργάστηκε με την CGA by NIQ για τη διεξαγωγή της δικής της ειδικής και αποκλειστικής έρευνας, καθώς και με τη μελλοντολόγο, Dr Rachel Lawes, για να μάθει πώς θα εξελιχθούν οι τάσεις στα τρόφιμα και τα ποτά τα επόμενα δύο έως τρία χρόνια. Η εταιρεία επισκέφτηκε επίσης και πήρε συνεντεύξεις από υπεύθυνους εστιατορίων στο Λονδίνο και το Μάντσεστερ. Η Bidfood πιστεύει ότι το επόμενο έτος θα έχει να κάνει με τη δημιουργία μιας αίσθησης περιπέτειας και την παροχή στους καταναλωτές της ευκαιρίας να δοκιμάσουν κάτι νέο, καθώς και να επικεντρωθούν στην αυθεντικότητα και την προέλευση.

Εδώ είναι οι κορυφαίες προβλέψεις:

1. Γεύσεις λιγότερο “ταξιδεμένες

   Η αυθεντικότητα είναι ένας από τους βασικούς παράγοντες πίσω από την τελευταία έκθεση τάσεων της εταιρείας, με το 56% των καταναλωτών να λέει ότι θα πλήρωνε περισσότερα για ένα πιάτο αν το αντιλαμβανόταν ως πιο αυθεντικό. Έρευνες έχουν δείξει ότι οι τρεις παγκόσμιες κουζίνες που κερδίζουν δυναμική είναι:

– Αυθεντική Καραϊβική.  Επεκτείνεται με τη μορφή εστιατορίων, pop ups και πάγκων με φαγητό, υπάρχει αυξανόμενη ζήτηση για πιάτα άνεσης της Καραϊβικής, όπως πλούσια, πικάντικα μαγειρευτά που περιέχουν θαλασσινά, γηγενή λαχανικά και κρέατα όπως κατσίκι.

– Αυθεντικό Μεξικάνικο.  Αν και το 44% των καταναλωτών έχει ήδη δοκιμάσει μεξικάνικη κουζίνα, τώρα θέλουν να εξυψώσουν το πάθος τους με παραδοσιακές γεύσεις και υλικά. Τα γνωστά πιάτα TexMex θα συνεχίσουν να είναι δημοφιλή, αλλά οι μάγειρες θα πρέπει να αναζητήσουν αυθεντικά κλασικά, όπως τάκος μαριναρισμένου χοιρινού ή καλαμπόκι με κοτόπουλο.

– Ανατολική Ευρώπη.  Από χορταστικά μαγειρευτά μέχρι νόστιμα κέικ, το φαγητό της Ανατολικής Ευρώπης γίνεται όλο και πιο γνωστό. Αυτά τα πιάτα προσφέρουν αμέτρητες γαστρονομικές ευκαιρίες και μοναδικές εμπειρίες.

2. Προσαρμογή

   Αν και περισσότερα εστιατόρια αρχίζουν να συγχωνεύουν διαφορετικές κουζίνες μεταξύ τους, και ακόμα και αν οι καταναλωτές γίνονται όλο και πιο τολμηροί με νέες γεύσεις, εξακολουθούν να είναι απρόθυμοι να ξοδέψουν χρήματα σε κουζίνες με τις οποίες δεν είναι εξοικειωμένοι.

   Στην πραγματικότητα, το 68% των καταναλωτών βρίσκει την προσαρμογή ξένων πιάτων στις τοπικές γεύσεις ελκυστική με πάνω από το ένα τρίτο (35%) να πιστεύει ότι αυτό συμβαίνει επειδή γεφυρώνει το χάσμα μεταξύ των συναρπαστικών γεύσεων της παγκόσμιας κουζίνας και της οικειότητας των τοπικών εδεσμάτων.

3. Νους, Διάθεση και Σώμα

    Αυτή η τάση επικεντρώνεται στους καταναλωτές που αλλάζουν προτεραιότητες όσον αφορά την υγεία και την ευημερία τους, εστιάζοντας όχι μόνο στη σωματική τους υγεία αλλά και στην ψυχική. Σχεδόν οι μισοί (48%) των καταναλωτών αναζητούν τρόφιμα που επηρεάζουν άμεσα τη σωματική τους ευεξία και το 71% αισθάνεται ότι το άρωμα του φαγητού και του ποτού μπορεί να τονώσει τη διάθεσή του.

   Οδηγήστε τους καταναλωτές σε ένα ταξίδι αισθήσεων με ελκυστικά και πολύχρωμα προϊόντα για να εμπλουτίσουν την εμπειρία του υγιεινού τρόπου ζωής τους, αλλά να είστε προσεκτικοί όταν πρόκειται να κάνετε συγκεκριμένους ισχυρισμούς υγείας στο μενού σας.

4. Ρουστίκ και Αγροτικό

    Οι καταναλωτές κάνουν πιο συνειδητές επιλογές για το πού και τι θα φάνε όταν είναι εκτός σπιτιού. Οι έννοιες από το Farm to Fork, η προέλευση και οι ιστορίες μενού γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς. Άνετη διακόσμηση, χειροποίητα ζυμαρικά και προϊόντα αρτοποιίας, σαλάτες κήπου, προϊόντα κληρονομιάς και μαγείρεμα ανοιχτής φλόγας είναι τρόποι με τους οποίους τα εστιατόρια μπορούν να αξιοποιήσουν αυτήν την τάση.

5. Ας παίξουμε

   Κατά τη διάρκεια μιας κρίσης κόστους ζωής, οι καταναλωτές αναζητούν κάτι για να τους φτιάξει τη διάθεση και να τους προσφέρει κάτι συναρπαστικό και ασυνήθιστο. Το χρώμα, η παιχνιδιάρικη παρουσίαση, το καινοτόμο στυλ και μια πινελιά θεάτρου θα σημειώσουν σίγουρα τα πλαίσια για να προσφέρουν την επιθυμητή εμπειρία. Η ανάμειξη γεύσεων είναι ένας άλλος τρόπος προσθήκης καινοτομίας και μπορεί πραγματικά να αναδείξει ένα πιάτο. Στην πραγματικότητα, το 70% των καταναλωτών βρίσκει ελκυστική την ιδέα των γευστικών αντιθέσεων, με το γλυκόξινο να είναι το πιο δημοφιλές.

6. Παιχνιδιάρικα ποτά

   Με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να κατακλύζουν τον κόσμο, οι καταναλωτές δεν μπορούν να αντισταθούν στη λήψη μιας φωτογραφίας του κοκτέιλ τους για να δημοσιεύσουν στους λογαριασμούς τους, με το 43% των ατόμων ηλικίας 18-35 ετών να το κάνουν αυτό κάθε/σχεδόν κάθε φορά. Για να αξιοποιήσουν αυτή την τάση, τα εστιατόρια θα πρέπει να αρχίσουν να απογειώνουν τα κοκτέιλ τους, δημιουργώντας ευφάνταστα, θεατρικά και θεματικά σερβίς. Η ενσωμάτωση ξηρού πάγου, συστατικών που αλλάζουν χρώμα και ακόμη και βεγγαλικών θα του δώσουν πραγματικά αυτόν τον παράγοντα εντυπωσιασμού.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Coca Cola: Ανάκληση 28 εκατομμυρίων αναψυκτικών λόγω σοβαρού κινδύνου – 80 επιθεωρητές εν δράσει

Η μεγαλύτερη ανάκληση των τελευταίων 25 ετών στην Αυστρία που επηρέασε 18 χώρες.

Έκκληση προς την αλλαντοβιομηχανία: Μειώστε τα συντηρητικά για να αυξήστε την ασφάλεια – Προτεινόμενες λύσεις    

Τα μέτρα που προτείνουν ερευνητές για τη μείωση του κινδύνου λιστερίωσης στα τρόφιμα.

Κίνδυνος ασφυξίας από παιδικά ζελεδάκια! Πωλούνται και στην Ελλάδα

Η λίστα των προϊόντων που ανακαλούνται, μερικά από τα οποία πωλούνται και στην Ελλάδα.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο