Το “Prescription Gin” αντιμετωπίζει καταγγελίες για την ενθάρρυνση της ανεύθυνης και άμετρης κατανάλωσης αλκοόλ και για τον ισχυρισμό ότι έχει θεραπευτικές ιδιότητες.
To Prescription Gin αποτελεί ένα προϊόν συνεργασίας της εταιρείας ειδών δώρου MixPixie, με την εταιρεία ποτών Friary Drinks. Πρόκειται για ένα τζιν με περιεκτικότητα σε αλκοόλ 18% και μια ποικιλία γεύσεων, όπως Raspberry, Rhubarb & Ginger και Sloe Gin, το οποίο κυκλοφορεί- κυρίως- στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Επειδή η λέξη Perscription στα αγγλικά σημαίνει ιατρική συνταγή, το προϊόν τζιν βρέθηκε στο στόχαστρο καταγγελιών, οι οποίες επικυρώθηκαν από τη ρυθμιστική αρχή για τα ποτά του Ομίλου Portman. Ο Όμιλος Portman είναι ένας εμπορικός όμιλος που αποτελείται από παραγωγούς και ζυθοποιούς αλκοολούχων ποτών στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Συνολικά, οι καταγγελίες αφορούσαν δύο λόγους: την ενθάρρυνση της ανεύθυνης και άμετρης κατανάλωσης και τον ισχυρισμό ότι το προϊόν είχε θεραπευτικές ιδιότητες. Η επιτροπή σημείωσε ότι η φιάλη σχεδιάστηκε για να μοιάζει με συνταγογραφούμενο φάρμακο, καθώς το σχήμα της φιάλης, το όνομα Prescription Gin και ο πράσινος σταυρός που εμφανίζεται στο μπροστινό μέρος της φιάλης έμοιαζε με σταυρό φαρμακείου.
Η επιτροπή του Ομίλου Portman εξέφρασαν, επίσης, ανησυχίες σχετικά με αναγραφόμενο κείμενο στο προϊόν, το οποίο ανέφερε “Πιείτε μια γουλιά πριν από κάθε εξέταση. Καλή τύχη!”. ‘Εκριναν ότι αυτό ενθάρρυνε τον καταναλωτή να πιει αλκοόλ πριν από μια εξέταση, κάτι που θα μπορούσε να έχει σοβαρές συνέπειες τόσο στο άτομο όσο και στους ανθρώπους γύρω του, αναφέρει το The Drinks Business.
Ακόμη, σύμφωνα με όσα φέρεται να είπε η επιτροπή, το προϊόν υπονοούσε μια σύνδεση μεταξύ της κατανάλωσης του τζιν και της θεραπείας σωματικών και ψυχικών παθήσεων, καθώς στο μπροστινό μέρος του μπουκαλιού έγραφε: “Πιθανές παρενέργειες: Μπορεί να περιλαμβάνουν εξαιρετική χαλάρωση, ίλιγγο και ευτυχία”.
Ως εκ τούτου, η ομάδα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι υπήρχε σαφής υπόδειξη ότι το προϊόν είχε θεραπευτικές ιδιότητες, γεγονός που παραβίαζε κανόνες του κώδικα για το μάρκετινγκ και τους ισχυρισμούς των αλκοολούχων προϊόντων.