Δύο αγωγές κατατέθηκαν αυτή την περίοδο κατά της ζυθοποιίας Heineken, μία για τη μπύρα της Heineken 0.0 και μία για το Dos Equis Ranch Water Hard Seltzer. Και οι δύο περιπτώσεις αφορούν ψευδείς δηλώσεις της εταιρείας για συστατικά.
Οι καταναλωτές στις μέρες μας είναι ολοένα και πιο προσεκτικοί και “καχύποπτοι” σε ζητήματα που αφορούν τα συστατικά των προϊόντων που αγοράζουν και την εγκυρότητα της λίστας συστατικών σε ένα προϊόν.
Απόδειξη αυτού αποτελεί το παράδειγμα της Heineken, η οποία αντιμετωπίζει αυτή την περίοδο δύο διαφορετικές αγωγές για δύο διαφορετικά προϊόντα της: τη μπύρα επωνυμίας της με 0% αλκοόλ και το αναψυκτικό Dos Equitos, το οποίο ανήκει στην εταιρεία από το 2010.
Αγωγή κατά της μη αλκοολούχας Heineken
H πρώτη αγωγή αφορά έναν καταναλωτή στις ΗΠΑ, που κατηγορεί τη Heineken για ψευδή δήλωση περί 0% περιεκτικότητας της μπύρας της σε αλκοόλ, ενώ στην πραγματικότητα περιέχει μια μικρή ποσότητα 0,03%.
Σύμφωνα με νόμο για τις μη αλκοολούχες μπύρες στις ΗΠΑ, έχουν ένα μικρό περιθώριο για να μπορούν να χρησιμοποιούν την ετικέτα “μη αλκοολούχο”, καθώς ορίζεται πως η μπύρα πρέπει να περιέχει λιγότερο από 0,5% αλκοόλ κατ’ όγκο. Αλλά εδώ υπάρχει μια παγίδα: Για να χαρακτηριστεί ένα ποτό “χωρίς αλκοόλ”, δηλαδή στα ελληνικά “άνευ”, το επίπεδο αλκοόλ πρέπει να είναι κυριολεκτικά 0,0%.
Ως αποτέλεσμα, η σήμανση για τη Heineken 0.0, την μπύρα “χωρίς αλκοόλ” της είναι παραπλανητική, σύμφωνα με την ενάγουσα Kathleen M. Wilson από τη Λουιζιάνα, που υποστηρίζει ότι υπάρχουν καταναλωτές που δεν επιθυμούν να καταναλώσουν ούτε την ελάχιστη ποσότητα αλκοόλ που περιέχεται στο προϊόν. “Οι καταναλωτές θα πρέπει να ενημερώνονται πλήρως για τα συστατικά (δηλ. περιεκτικότητα σε αλκοόλ) του προϊόντος, ακόμη και αν περιέχει λιγότερο από 0,03 αλκοόλη”, φέρεται να αναγράφει η αγωγή, σύμφωνα με το Food and Wine.
Αν και η Heineken στον ιστότοπό της εξηγεί ότι το 0,03 τοις εκατό ABV είναι ένα “χαμηλότερο επίπεδο αλκοόλ σε σύγκριση με άλλα προϊόντα διατροφής όπως ψωμί, προϊόντα αρτοποιίας και χυμοί, μπανάνες, λόγω της φυσικής ζύμωσης των συστατικών (δημητριακά, φρούτα)” και επιμένει πως η δήλωση της ετικέτας και των συστατικών της Heineken 0.0 είναι σύμφωνη με τους τοπικούς νόμους και κανονισμούς για τα τρόφιμα, αναμένονται εξελίξεις για την πορεία της αγωγής.
Ομαδική αγωγή κατά Dos Equis Ranch Water Hard Seltzer
Η δεύτερη “επίθεση” κατά της Heineken αφορά μια προτεινόμενη ομαδική αγωγή, η οποία ισχυρίζεται ότι το Hard Seltzer (αλκοολούχο αναψυκτικό) με τεκίλα και λάιμ “Classic Lime” του Dos Equis Ranch Water περιέχει παραπλανητική διαφήμιση, καθώς το ρόφημα δεν περιέχει ούτε τεκίλα ούτε λάιμ, συστατικά που οι καταναλωτές αναμένουν να βρουν στο ποτό.
Το Ranch Water είναι ένα κοκτέιλ που παραδοσιακά φτιάχνεται με τεκίλα, λάιμ και μεταλλικό νερό και αποτελεί μια κλασσική συνταγή για κοκτέιλ στις ΗΠΑ. Όπως αναγράφεται και στην αγωγή, το κοκτέιλ αποτελεί μέρος μιας παράδοσης δεκαετιών και καταναλωνόταν από καουμπόηδες του Δυτικού Τέξας. Ενώ η τεκίλα, το λάιμ και ο πάγος ήταν τα μόνα συστατικά του, κάποια στιγμή, προστέθηκε το ανθρακούχο νερό στο μείγμα και από εκεί η δημοτικότητα του εξαπλώθηκε πέρα από το Τέξας.
Μεταξύ άλλων, η αγωγή επισημαίνει ότι, παρόλο που η ετικέτα Dos Equis Ranch Water γράφει πως περιέχει αλκοόλ και λάιμ και πως το ποτό αποτελεί “Ranch Water”, οι ισχυρισμοί δεν είναι αληθείς, δεδομένου ότι δεν περιέχει τεκίλα ή λάιμ, και μοιάζει περισσότερο με μπύρα. Αντί για τεκίλα από αγαύη, η εναγόμενη Heineken USA χρησιμοποιεί αλκοόλ από βάση ζάχαρης που έχει υποστεί ζύμωση και αντί για λάιμ, η λίστα συστατικών αναφέρει “Φυσικές γεύσεις [και] κιτρικό οξύ”, αναφέρει η αγωγή. Οπότε, ο καταναλωτής παραπλανάται από την εταιρεία πως πίνει το αυθεντικό, παραδοσιακό κοκτέιλ, ενώ στην πραγματικότητα πίνει ένα διαφορετικό παρασκεύασμα.