Οι τάσεις του 2025 αποδεικνύουν ότι η βιομηχανία τροφίμων και ποτών εξελίσσεται με τις απαιτήσεις για καινοτομία, βιωσιμότητα και αυθεντικότητα να βρίσκονται στο προσκήνιο.
Οι καταναλωτικές τάσεις για το 2025 σκιαγραφούν ένα τοπίο γεμάτο καινοτομία, αυθεντικότητα και βιώσιμες πρακτικές. Ειδικοί από διάφορους κλάδους ανέλυσαν τις προτιμήσεις και τις προσδοκίες των καταναλωτών, προσφέροντας πολύτιμες προβλέψεις για τις εξελίξεις στη βιομηχανία τροφίμων και ποτών.
Οι καταναλωτές πλέον αποζητούν ειλικρίνεια από τις μάρκες. Γι αυτό το σκοπό, ειδικοί σε θέματα τάσεων μοιράστηκαν στο IFT τις απόψεις τους σχετικά με το πώς η συμπεριφορά των καταναλωτών θα καθοδηγήσει τις εξελίξεις στις κατηγορίες τροφίμων και ποτών το επόμενο έτος.
Όπως αναφέρει η Sydney Byrne από τη Sensient Flavors & Extracts, οι υπερβολικοί ισχυρισμοί δεν θα γίνονται ανεκτοί. Τα προϊόντα που υπόσχονται «καλύτερη υγεία» πρέπει να συνοδεύονται από διαφάνεια, ενώ η αυθεντικότητα παραμένει βασικό ζητούμενο.
Η Elizabeth Sloan της SloanTrends Inc. προβλέπει ότι οι καταναλωτές θα επιλέγουν να πειραματίζονται με ασφαλή και ελεγχόμενο τρόπο. Οι γνωστές γεύσεις θα «ντύνονται» με νέες πινελιές, ενώ συνεργασίες μεταξύ εμπορικών σημάτων θα δημιουργούν νέες γευστικές εμπειρίες.
Η Amy Marks-McGee από την Trendincite προβλέπει ότι τα τρόφιμα που βελτιώνουν τη διάθεση και την υγεία θα συνεχίσουν να κερδίζουν έδαφος. Ειδικά προϊόντα που εστιάζουν στη γυναικεία υγεία, όπως αυτά που υποστηρίζουν την περιεμμηνόπαυση και εμμηνόπαυση, αναμένονται να κυριαρχήσουν.
Σύμφωνα με τον Sébastien Adelis της Roquette, τα ποτά με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ ή χωρίς αλκοόλ θα γνωρίσουν μεγάλη ανάπτυξη, με τη ζήτηση να αυξάνεται ετησίως κατά 9% έως το 2026. Οι καταναλωτές αναζητούν γευστικές επιλογές που συνδυάζουν την κοινωνικότητα με την υγεία, ενισχυμένες από νέες τεχνολογίες που βελτιώνουν τη γεύση και την υφή.
Ο Arlin Wasserman της Changing Tastes προβλέπει άνοδο στις ξινές γεύσεις, όπως τα εσπεριδοειδή και το ξύδι, ενώ παραδοσιακές σάλτσες όπως το Ranch αναμένεται να χάσουν έδαφος. Ταυτόχρονα, η Shannon O’Shields από τη Rubix Foods υπογραμμίζει την επιρροή της γενιάς Z, που αναζητά παγκόσμιες γεύσεις εμπνευσμένες από την πολιτισμική της πολυμορφία.
Τέλος, η Sherry Frey από τη NielsenIQ αναμένει ότι η ευαισθητοποίηση γύρω από τα απόβλητα τροφίμων θα παραμείνει σε υψηλά επίπεδα. Οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να δίνουν έμφαση στη σωστή διαχείριση και μείωση των απορριμμάτων.