Τετάρτη, 11 Δεκεμβρίου, 2024
14.2 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Η Kellogg’s αποδίδει σε… οφθαλμαπάτη τη μείωση της ποσότητας στις συσκευασίες δημητριακών

ΑρχικήΝέαΗ Kellogg's αποδίδει σε... οφθαλμαπάτη τη μείωση της ποσότητας στις συσκευασίες δημητριακών
spot_img

Shrinkflation – Η μάστιγα για τους καταναλωτές στην Ελλάδα και τον κόσμο

Ο Ουαλός Ifor Williams που κάθε πρωί απολαμβάνει τα δημητριακά του με τη σύζυγό του έκανε πρόσφατα μια διαπίστωση. Τα Corn Flakes της Kellogg’s που προτιμά η σύζυγος του έχει συρρικνωθεί αισθητά! Προς απόδειξη των ισχυρισμών του μάλιστα, μοιράστηκε με την daily post μια φωτογραφία που φαίνεται να δείχνει ένα κλειστό πακέτο μόνο στο μισό μέγεθος του κουτιού με το σχόλιο: «Ελπίζω ότι η Kellogg’s θα σταματήσει να υποτιμά τους πελάτες της»!

Η Kellogg’s έχει ξεκαθαρίσει ότι το βάρος που αναγράφεται στο κουτί αντιστοιχεί πάντα στην ποσότητα Corn Flakes που περιέχεται στη συσκευασία. Μια ανακοίνωση που παίζει με τις λέξεις καθώς κανείς δεν ισχυρίστηκε ότι άλλα γράφει το πακέτο και άλλο είναι το βάρος τους περιεχομένου. Αντίθετα, ο καταγγέλλων ισχυρίζεται ότι στο ίδιο πακέτο απλά άλλαξαν το βάρος του περιεχομένου και στην ετικέτα και στο εσωτερικό! Δεν άλλαξαν ωστόσο την τιμή!

Η φωτογραφία που μοιράστηκε ο Ifor Williams προσπαθώντας να αποδείξει ότι τα δημητριακά που περιέχονται στο κουτί της Kellog’s στην πραγματικότητα καταλαμβάνουν το μισό της συσκευασίας που βρίσκεται στο ράφι

Η απάντηση της Kellog’s

Με την πάροδο των ετών, δύο από τα τέσσερα μεγέθη συσκευασίας Corn Flakes της Kellogg έχουν μειώσει το βάρος τους. Ένα κουτί Corn Flakes της Kellogg’s των 720 γραμμαρίων έχει μειωθεί σε μόλις 670 γραμμάρια και τα κουτιά των 500 γραμμαρίων έχουν μειωθεί κατά 10% σε 450 γραμμάρια. Οι τιμές αυτών των μικρότερων συσκευασιών διαφέρουν μεταξύ των λιανοπωλητών.

Ο αμερικανικός κολοσσός τροφίμων έχει κατηγορήσει το αυξανόμενο κόστος των συστατικών και των διαδικασιών παραγωγής. Στην περίπτωση του κ. Williams, υποστήριξε ότι οι ισχυρισμοί για τις μισογεμάτες συσκευασίες κορν φλέικς ήταν μια ψευδαίσθηση που προκλήθηκε από τον τρόπο με τον οποίο η Kellogg’s συσκευάζει τα δημητριακά της.

Ένας εκπρόσωπος δήλωσε: «Η εταιρεία δεν έχει καμία σχέση με την εταιρεία: «Όλες οι συσκευασίες μας γεμίζουν τουλάχιστον στο 80% της χωρητικότητας στο σημείο παραγωγής. Αυτό αποτρέπει τυχόν ζημιές κατά τη συσκευασία, με τις νιφάδες καλαμποκιού να κατακάθονται χαμηλότερα στη συσκευασία με την πάροδο του χρόνου.

«Το βάρος στο κουτί αντιστοιχεί πάντα στην ποσότητα των Corn Flakes που περιέχονται στη συσκευασία. Τα Corn Flakes της Kellogg’s διατίθενται σε τέσσερα διαφορετικά μεγέθη κουτιών για να ανταποκρίνονται στις διαφορετικές προτιμήσεις και ανάγκες των αγοραστών».

ShrinkflationΜάστιγα για τους καταναλωτές στην Ελλάδα και τον κόσμο

Πρόσφατα, Έλληνας καταναλωτής προσέφυγε στο Ινστιτούτο Καταναλωτών Γενικής Ομοσπονδίας Καταναλωτών Ελλάδας, καταγγέλλοντας την εταιρεία Παπαδοπούλου για μείωση της ποσότητας σε συσκευασμένο ψωμί. Όπως αναφέρει στην επιστολή του ο καταναλωτής, στο ψωμί ΠΟΛΥΣΠΟΡΟ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ ΣΕ ΦΕΤΕΣ, πρώτον πολλαπλασιάστηκαν εικονικά οι φέτες μειώνοντας απίστευτα το πάχος τους και δεύτερον, μειώθηκε  το μήκος τους κατά τουλάχιστον 20%. Μάλιστα ο καταναλωτής επικοινώνησε με την εταιρεία ζητώντας εξηγήσεις αλλά όπως τονίζει δεν πήρε καμία απάντηση.

Από τα πιο δημοφιλή προϊόντα που εντάχθηκαν στην λίστα  του Shrinkflation που μερικοί αποκαλούν «λίστα της ντροπής» είναι η μαγιονέζα Hellmann’s που και μίκρυνε το βαζάκι (από 800 γραμμάτια έγινε 600) και αυξήθηκε η τιμή της. 

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η «συρρίκνωση» (Shrinkflation) αποτελεί σύνηθες θέμα της βιομηχανίας μετά το Brexit και στον απόηχο της κρίσης του κόστους ζωής. Οι πελάτες διαμαρτύρονται ότι πληρώνουν περισσότερα για λιγότερα, καθώς το κόστος των πρώτων υλών εκτοξεύεται στα ύψη. Ένας άλλος τρόπος με τον οποίο οι κατασκευαστές αντιμετώπισαν αυτή την πρόκληση είναι να συμπεριλάβουν λιγότερα βασικά συστατικά – μια πρακτική που ονομάστηκε «skimpflation».

Δεκάδες μάρκες, σε εκατοντάδες προϊόντα, έχουν εμπλακεί σε αυτή την πρακτική σε κάποιο βαθμό σε μια προσπάθεια να διατηρήσουν τα περιθώρια κέρδους.

Η αύξηση του κόστους παραγωγής, όπως τα εργατικά, οι πρώτες ύλες, οι μεταφορές και η συσκευασία, είναι κυρίως υπεύθυνη για την εξάπλωση του φαινομένου. Όμως οι καταναλωτές παραπονιούνται ότι οι κατασκευαστές και οι λιανοπωλητές δεν είναι τόσο διαφανείς όσο θα έπρεπε.

Σε μια προσπάθεια να ενισχύσει την εμπιστοσύνη του κοινού, η Γαλλία κατέστησε φέτος υποχρεωτικό για τους λιανοπωλητές να ενημερώνουν τους αγοραστές για τη συρρίκνωση δύο μήνες νωρίτερα. Έκτοτε ακολούθησαν και άλλες χώρες, αλλά όχι το Ηνωμένο Βασίλειο.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

LIDL: Ελληνίδα μητέρα κινείται νομικά κατά του σουπερμάρκετ για τα επικίνδυνα γλυκά

Όλα τα επηρεαζόμενα προϊόντα έχουν αφαιρεθεί από το κατάστημα και προτρέπουμε όλους τους πελάτες που αγόρασαν το προϊόν να μην το καταναλώσουν, είπε η εταιρεία αλλά με καθυστέρηση

Σουπερμάρκετ: Ράφια γεμάτα με υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα με χρωστικές, γαλακτωματοποιητές, τεχνητές γεύσεις και πρόσθετα – Μελέτη

Στα σουπερμάρκετ τα περισσότερα τρόφιμα με πρόσθετα - Περισσότερες από τις μισές θερμίδες που καταναλώνονται στο σπίτι, προέρχονται από υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο