Η βιομηχανία τροφίμων πρέπει να κατανοήσει τις απαιτήσεις και τα πλεονεκτήματα που αναμένουν οι καταναλωτές που επιθυμούν να μειώσουν την πρόσληψη κρέατος.
Η μετάβαση προς το κρέας φυτικής προέλευσης (PBM) είναι μία από τις πιθανές λύσεις για περιβαλλοντικά και υγειονομικά ζητήματα. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, είναι σημαντικό για την βιομηχανία τροφίμων να κατανοήσει τις διατροφικές συνήθειες και τις απαιτήσεις των καταναλωτών. Επιστημονική ανασκόπηση που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Foods στην Ενότητα Φυτικές τροφές, εστίασε στις εναλλακτικές λύσεις PBM, στις αντιλήψεις των καταναλωτών σε διάφορες χώρες και στα μέτρα που μπορούν να προωθήσουν τη στροφή προς το PBM. Στην βιβλιογραφική ανασκόπηση για την κατανόηση της συμπεριφοράς και των προτιμήσεων των καταναλωτών σε σχέση με τα προϊόντα PBM σε διάφορες χώρες τα τελευταία χρόνια συμπεριλήφθηκαν δημοσιευμένες μελέτες από το 2020 έως το 2022 που αφορούν την παρούσα κατάσταση και τις αντιλήψεις των καταναλωτών για το κρέας φυτικής προέλευσης, προκειμένου να δοθούν ενημερωμένες πληροφορίες που δεν έχουν αναφερθεί εκτενώς.
Η ανασκόπηση έδειξε πως η αποδοχή των καταναλωτών είναι ο κύριος παράγοντας για την επιτυχία οποιουδήποτε προϊόντος διατροφής. Οι αντιλήψεις των καταναλωτών σχετικά με τα PBM ποικίλλουν σε μεγάλο βαθμό στον κόσμο λόγω διαφορών στην κουλτούρα, τη συμπεριφορά, τη γεύση και τις διατροφικές συνήθειες. Ωστόσο, πολλοί παράγοντες είναι παρόμοιοι, π.χ. η εξοικείωση με τα τρόφιμα, οι αισθητηριακές προτιμήσεις, η υφή του προϊόντος και ορισμένα διατροφικά κίνητρα.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, η εστίαση στη γνώση και την πρακτική λειτουργία ως παραδείγματα για την πρόβλεψη και την περιγραφή της υιοθέτησης των PBM μπορεί να οδηγήσει σε μακροπρόθεσμες διατροφικές προσαρμογές. Εναλλακτικά προϊόντα κρέατος που είναι παρόμοια με το κρέας όσον αφορά την εμφάνιση, τα αισθητηριακά χαρακτηριστικά και το μαγείρεμα μπορεί να έχουν υψηλότερα ποσοστά αποδοχής.
Οι βιομηχανίες τροφίμων πρέπει να κατανοήσουν τις απαιτήσεις και τα πλεονεκτήματα που αναμένουν οι καταναλωτές που επιθυμούν να μειώσουν την πρόσληψη κρέατος. Τα προϊόντα PBM πρέπει να ικανοποιούν τις αισθητηριακές προτιμήσεις και προσδοκίες των καταναλωτών. Εκτός από τη γεύση και την υφή και η τιμή είναι ένας σημαντικός παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπόψη για να γίνει το PBM ελκυστικό στους καταναλωτές και να κερδίσει μερίδιο αγοράς. Στο μέλλον, θα πρέπει να δοθεί έμφαση στη βελτίωση της τεχνολογίας και των πόρων για να καταστήσει το PBM προσιτό και να βελτιώσει την υφή, τη θρεπτική αξία και τα αισθητηριακά χαρακτηριστικά με χαμηλό περιβαλλοντικό αντίκτυπο.
Για να διαβάσετε ολόκληρη τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.