cibum team
Ποτέ δεν ήταν πιο σημαντικό για τους λιανοπωλητές παντοπωλείων να ξεχωρίζουν για τους πελάτες τους. Όμως, πώς μπορεί να διασφαλιστεί ότι προσφέρετε μία νέα εμπειρία πελάτη ανάλογη με αυτή που θέλετε; Διαβάστε παρακάτω για να ανακαλύψετε πώς να ξεχωρίζετε για τους σωστούς λόγους.
Εάν είστε οπαδός του Star Trek – και ακόμα κι αν δεν είστε – ίσως αναγνωρίσετε το catchphrase του Spock, τον πιο διακριτό χαρακτήρα από την αρχική σειρά της δεκαετίας του 1960. Υπάρχει ένας λόγος για τον οποίο θυμόμαστε έως σήμερα το Σποκ: Ο ήρωας αυτός ξεχώρισε.
Καθώς το λιανικό εμπόριο γίνεται όλο και πιο ανταγωνιστικό, ο καθορισμός του τι αντιπροσωπεύει είναι πιο σημαντικός από ποτέ.
Οι έμποροι λιανικής που διεκδικούν και επιτυγχάνουν τη διαφορά σε σχέση με τους άλλους, είναι αυτοί που θα επιβιώσουν και θα ευδοκιμήσουν.
O ανταγωνισμός στα super market έχει εγκατασταθεί εδώ και χρόνια αλλά σήμερα είναι πιο επίκαιρος από ποτέ και κυρίως στα περιφερειακά και στα συνοικιακά παντοπωλεία.
Η Generation Z δεν είναι ικανοποιημένη με τις αγορές από ένα κατάστημα επειδή απλώς είναι το μαγαζί όπου ψώνιζαν οι γονείς της. Αναζητούν περισσότερες επιλογές ενώ πλέον εκμεταλλεύονται στο έπακρο τις ψηφιακές επιλογές.
Η περίοδος της πανδημίας επέφερε μια μοναδική επιτάχυνση στο διαδικτυακό λιανικό εμπόριο τροφίμων, με ορισμένα καταστήματα να λαμβάνουν πάνω από το 50% του τζίρου τους από τις διαδικτυακές αγορές όταν η πανδημία κορυφώθηκε.
Για παράδειγμα, στις ΗΠΑ, οι μεγάλοι παίχτες για να διασφαλίσουν ένα μεγαλύτερο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, μπήκαν στο παιχνίδι των συγχωνεύσεων και των εξαγορών των περιφερειακών εταιρειών: εξαγορά της Food Lion από 62 καταστήματα Bi-Lo και Harveys από τους South East Grocers, έως τη νέα ανακοίνωση της συγχώνευσης της Price Chopper .
Είναι σαφές ότι τα μεγάλα super market δεν μπορούν πλέον να επαναπαύονται στις δάφνες τους και να βασίζονται στην τοποθεσία τους (ότι είναι τα πλησιέστερα ίσως και τα μοναδικά στην περιοχή).Περισσότερο από ποτέ, πρέπει να καλύψουν τις πιο απολαυστικές προτιμήσεις των αγοραστών εάν θέλουν να γίνουν προορισμός επιλογής.
Όπως λέει και η παροιμία, είναι καλύτερο να είσαι υπέροχος σε ένα πράγμα από μέτριος σε πολλά. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν πολυάριθμοι μοχλοί για την παρακολούθηση ενός παντοπωλείου – προϊόν, τιμή, υπηρεσία κ.λπ. – αλλά αυτά μπορεί να επηρεάσουν μόνο έναν μικρό αριθμό καταναλωτών.
Η προσπάθεια να ξεχωρίσετε με πολλούς τρόπους θα οδηγήσει πιθανώς τον καταναλωτή σε σύγχυση ενώ ίσως θα προκαλέσει και πονοκέφαλο και στα στελέχη/μέλη της ίδιας της επιχείρησης.
Οι έμποροι λιανικής πώλησης που ενσωματώνουν τα σημεία διαφοράς τους σε ολόκληρη την επιχείρηση – μέσω σαφώς καθορισμένων δηλώσεων οράματος και αποστολής, στρατηγικών, προσωπικών στόχων και ούτω καθεξής – έχουν τη μεγαλύτερη πιθανότητα να επιτύχουν τον στόχο τους.
Η αποτελεσματική εκτέλεση είναι ζωτικής σημασίας και οι επιχειρήσεις δεν πρέπει να χαλαρώσουν απλώς και μόνο επειδή επινόησαν ή σκέφτηκαν την ειδοποιό διαφορά τους σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους. Πρέπει και να εκπληρώσουν αυτήν την υπόσχεση στον πελάτη.
Αυτό μας οδηγεί στην τοποθέτηση της επωνυμίας, η οποία είναι πιο σημαντική από ποτέ. Χωρίς μάρκετινγκ, εμπορευματοποίηση και λειτουργίες καταστημάτων που λειτουργούν ταυτόχρονα και αποτελεσματικά για να διασφαλίσουν ότι η διαφορά, μεταφράζεται πραγματικά σε μια αυθεντική εμπειρία αγορών, ο πελάτης τελικά θα ψωνίσει αλλού, καθώς ευθυγραμμίζεται με μάρκες παντοπωλείων που ταιριάζουν στις δικές τους αξίες.
Ο COVID έδωσε ώθηση σε ορισμένους εμπόρους λιανικής πώλησης – αλλά είναι προσωρινό
Οι λιανικές πωλήσεις ήταν ισχυρές κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Πολλά παραδοσιακά super market είδαν τους τζίρους τους να εκτοξεύονται αλλά αυτοί που είχαν ήδη αναπτύξει τις ψηφιακές αγορές ήταν οι μεγάλοι κερδισμένοι.
Οι πελάτες αναγκάστηκαν να δώσουν προτεραιότητα στην ασφάλεια και την ευκολία πάνω απ ‘όλα. Ωστόσο, όταν τα πράγματα τελικά επανέλθουν στο φυσιολογικό, οι προτεραιότητές τους θα αλλάξουν και πάλι και οι λιανοπωλητές θα πρέπει να διπλασιάσουν (και ακόμη και να επανεκτιμήσουν) τα σημεία διαφοροποίησης.
Βασικός άξονας μιας επιτυχημένης στρατηγικής διαφοροποίησης πρέπει να είναι η γνώση των πελατών. Αλλά πώς διασφαλίζετε ότι χρησιμοποιείτε σωστά τις πληροφορίες;
Ακολουθούν ορισμένοι τρόποι για να επιτευχθεί αυτό:
- Σχέδιο: Προσδιορίστε τι πρόκειται να υπερασπιστείτε
Ποιοι είναι οι πραγματικοί και πιθανοί πελάτες σας;
Τι πιστεύουν και πώς ψωνίζουν;
Ποια χαρακτηριστικά της εμπειρίας αγορών είναι πιο σημαντικά για αυτούς; Τι θα / δεν θα συντονιστεί μαζί τους;
Με ποια χαρακτηριστικά της εμπειρίας των πελατών υπάρχει δυνατότητα να κερδίσετε – και τι θα χρειαστεί για να το κάνετε αυτό;
- Δοκιμή: Περιορίστε τα σημεία διαφοράς σας
Δείξτε τις πρωτοβουλίες σας σε δοκιμαστικά καταστήματα έναντι σετ ελέγχου.
Βελτιώστε και προσαρμόστε την προσέγγισή σας με βάση τα αποτελέσματα.
- Εφαρμογή: Εκτελέστε τη στρατηγική σας στο μάρκετινγκ, στο εμπόριο και στις λειτουργίες
Τυποποιήστε τη στρατηγική σας με σαφείς δηλώσεις από την κορυφή του οργανισμού με buy-in και ηγεσία από όλα τα τμήματα.
Καθορίστε κοινούς στόχους εστιασμένους στους πελάτες για να βάλετε όλες τις ομάδες στην ίδια σελίδα.
Αξιοποιήστε τις πληροφορίες και τα αναλυτικά στοιχεία των πελατών, για να βρείτε τις σωστές επιλογές προϊόντων, τη διάταξη, την τιμολόγηση, τις προσφορές και την εμπειρία στο κατάστημα για να ταιριάζει στη στρατηγική σας.
Χρησιμοποιήστε αναλυτικά στοιχεία για συνεχή μέτρηση και διόρθωση όταν τα πράγματα δεν πάνε όπως αναμένεται.
Το Insight είναι απαραίτητο για να διασφαλιστεί η πραγματική αλλαγή συμπεριφοράς πελατών
Στο τέλος της ημέρας, ο τρόπος που έχετε επιλέξει δεν λειτουργεί εάν δεν προσαρμόζεται στην επιθυμητή συμπεριφορά των πελατών.
Τα εργαλεία ανάλυσης πελατών παρέχουν ουσιαστική υποστήριξη στην ενημέρωση, τη δοκιμή και τη λειτουργία μιας στρατηγικής διαφοροποίησης. Φέρνουν τον πελάτη στην καρδιά της λήψης αποφάσεών σας.
Στο παρελθόν, η απλή γνώση των πελατών, καλύτερα από οποιονδήποτε άλλον θα μπορούσε να είναι ένα σημείο διαφοροποίησης. Αλλά σήμερα, όλο και περισσότερη εστίαση των πελατών γίνεται βασική απαίτηση για τους λιανοπωλητές.
Δυστυχώς, πολλοί λιανοπωλητές χάνουν την ευκαιρία να εφαρμόσουν στρατηγικές πληροφορίες πελατών για διαφοροποίηση, κάτι που διαφορετικά θα μπορούσε να είναι ένα ανεκτίμητο πλεονέκτημα στο νέο τοπίο λιανικής. Και είναι μια ουσιαστική προσέγγιση εάν οι επιχειρήσεις θέλουν να «ζήσουν πολύ και να ευημερήσουν».
Πηγή: ESM
Δείτε επίσης:
ΕΦΕΤ: Στη δημοσιότητα στοιχεία για τους ελέγχους του 2021
Η απάντηση της Μελισσοκομικής Συνεργασίας Κρήτης για την ανάκληση του μελιού της από τον ΕΦΕΤ λόγω μετρονιδαζόλης
Άνοστες ντομάτες: ο λόγος που χάνουν τη “γλύκα” τους. Έρευνα του Πανεπιστημίου Pelotas.
Alert: Παγκόσμιο ξέσπασμα σαλμονέλας που συνδέεται με πεπόνια.
EFSA: ξεκίνησε η δημόσια διαβούλευση σχετικά με την ασφάλεια των γλυκαντικών
Marketing τροφίμων: Το πιο υγιεινό ή το πιο νόστιμο;
Ο «πόλεμος» των σούπερ μάρκετ: Ποιες αλυσίδες πουλάνε περισσότερο. “Βασιλιάς” o Σκλαβενίτης.
Απάτη τροφίμων: 650 εντάλματα σύλληψης σε επιχείρηση της Interpol και της Europol σε 77 χώρες