Ερωτήματα για την καθυστέρηση της ανάκλησης – Καταγγελία στο Cibum ότι τα σοκολατάκια εξακολουθούσαν να πωλούνται σε Lidl στην Καλαμάτα.
Ενώ συνεχίζονται τα mail από ανήσυχους καταναλωτές προς το Cibum, για τα επικίνδυνα γλυκά από την αλυσίδα σουπερμάρκετ Lidl, αυξάνονται και οι χώρες που ειδοποιούνται μέσω της Ευρωπαϊκής πλατφόρμας ανταλλαγής πληροφοριών μεταξύ των χωρών για επικίνδυνα τρόφιμα RASFF.
Στην αρχική ειδοποίηση προς λίγες χώρες που έγινε μέσω του RASFF στις 20 Νοεμβρίου τώρα έχουν προστεθεί και άλλες με τον συνολικό αριθμό των χωρών που πουλήθηκαν τα ακατάλληλα για κατανάλωση σοκολατάκια, να φτάνει τις 20. Πρόκειται για χριστουγεννιάτικα ημερολόγια με τρία διαφορετικά σχέδια και χρώματα που «δεν πληρούν τις απαιτήσεις» του γερμανικού Κολοσσού λιανικής αναφέρουν οι ανακοινώσεις ανάκλησης.
- Δείτε ακόμη: Από κομμένο δάκτυλο μέχρι… προφυλακτικό! Τα 10 πιο περίεργα πράγματα που έχουν βρεθεί σε τρόφιμα
- Δείτε επίσης: Ανακαλείται παιδικό γεύμα λόγω δύο μη δηλωμένων αλλεργιογόνων
Παραγωγός της σοκολάτας είναι η Πολωνική Millano sp.z ooSKA. Πλέον στην ευρωπαϊκή Ειδοποίηση, εκτός από την Ελλάδα περιλαμβάνονται Σουηδία, Ισπανία, Σλοβενία, Σλοβακία, Σερβία, Ρουμανία, Πορτογαλία, Πολωνία, Λιθουανία, Λετονία, Ιταλία, Ουγγαρία, Γερμανία, Φινλανδία, Δανία, Τσεχία, Κύπρος, Κροατία, και Βουλγαρία.
- Δείτε επίσης: Πώς θα ελέγξετε αν το κρασί που περίσσεψε στο προηγούμενο τραπέζι είναι κατάλληλο για κατανάλωση
Γιατί ανακλήθηκαν τα σοκολατάκια;
Παρά την ανάκληση όμως οι καταναλωτές εξακολουθούν να ανησυχούν και να αναρωτιούνται τον ακριβή λόγο της ανάκλησης και των ειδοποιήσεων με την επισήμανση «ΠΡΟΣΟΧΗ». Ο επίσημη αιτία είναι η «απόκλιση στη γεύση» ή λόγω “μη τυπικής γεύσης” σύμφωνα με την ανακοίνωση της Lidl Ελλάς και η «αλλαγή στα οργανοληπτικά χαρακτηριστικά» σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της αλυσίδας σε άλλες χώρες. Οι οργανοληπτικές ιδιότητες είναι οι πτυχές των τροφίμων όπως γίνονται αντιληπτές μέσω των αισθήσεων —συμπεριλαμβανομένης της γεύσης, της όρασης, της όσφρησης και της αφής. Αυτή η η αιτία όμως, δεν συνάδει με την ειδοποίηση από την Ευρώπη για «δυνητικό κίνδυνο». Δικαίως λοιπόν αναρωτιούνται πολλές μητέρες στην Ελλάδα και ανησυχούν για το τι έχουν τελικά φάει τα παιδιά τους. Να σημειωθεί πάντως ότι ανάκληση τροφίμου γίνεται μόνο όταν ένα προϊόν διατροφής είναι «μη ασφαλές για κατανάλωση» και οι καταναλωτές συμβουλεύονται να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα, για παράδειγμα να επιστρέψουν ή να απορρίψουν τα μη ασφαλή τρόφιμα.
Επίσης δικαίως θέτουν το ερώτημα, γιατί καθυστέρησε τόσο πολύ να γίνει η ανάκληση στην Ελλάδα ενώ σε άλλες χώρες είχε ξεκινήσει πολύ νωρίτερα, με αποτέλεσμα πολλά παιδιά να έχουν ήδη καταναλώσει τα πρώτα δέκα-έντεκα σοκολατάκια του Χριστουγεννιάτικου Advent Calendar.
Καταγγελία για άγνοια της ανάκλησης σε Lidl στην Καλαμάτα
Την ίδια ώρα Μητέρα από την Καλαμάτα κατήγγειλε πως την ημέρα που είχε ανακοινωθεί η ανάκληση (11 Δεκεμβρίου) και δημοσιεύτηκε σε όλα τα ΜΜΕ από νωρίς, τα σοκολατάκια εξακολουθούσαν να πωλούνται σε κατάστημα της αλυσίδας. Και όταν η ίδια, ενημέρωσε του υπαλλήλους εκείνοι δήλωσαν πλήρη άγνοια.
Πολλές μητέρες εκφράζουν θυμό και απειλούν με μηνύσεις
Ταυτόχρονα μεγαλώνει ο αριθμός όσων πελατών της Lidl που θέλουν να κινηθούν νομικά κατά της αλυσίδας υποστηρίζοντας ότι έχει θέσει σε κίνδυνο την υγεία των παιδιών. Ακολουθούν μερικά από τα επώνυμα Mail που έλαβε το Cibum.
«Θα ήθελα να γνωρίζω το περιέχουν αυτά τα σοκολατάκια του lidl, καθώς το παιδί μου έχει ήδη καταναλώσει κάποια. Έχω απόδειξη αγοράς και τη συσκευασία ακόμα. Μπορώ να κινηθώ νομικά? Δεν είναι δυνατόν να ανακαλούν προϊόν μετά από τόσο καιρό και ιδιαίτερα όταν απευθύνεται σε παιδιά»
«Καλησπέρα σας. έχω αγοράσει και εγώ δυστυχώς τα συγκεκριμένα σοκολατένια ημερολόγια. Και μάλιστα δέκα στον αριθμό, για να δώσω και στα ανίψια μου εκτός από τα παιδιά μου. θα μπορούσατε, σας παρακαλώ, να με ενημερώσετε πως μπορώ να κινηθώ νομικά κατά της εταιρείας».
«Καλησπέρα σας. Έτυχε να έχουμε την παρτίδα με τα αλλοιωμένα σοκολατάκια από το ημερολόγιο του lidl. Τα παιδιά μου έχουν καταναλώσει μέχρι τώρα 10 σοκολατάκια το καθένα. Ωστόσο, θα επιθυμούσα να κινηθώ νομικά κατά της εταιρείας που πουλά αυτά τα χαλασμένα τρόφιμα και κινδύνεψε η υγεία των παιδιών μου. Γνωρίζετε πως μπορώ να προβώ σε αυτή τη διαδικασία; Ευχαριστώ πολύ».