Οι εταιρείες επιστράτευσαν μαίες για την προώθηση βρεφικού γάλακτος.
Μεγάλες αντιδράσεις έχουν ξεσπάσει για την πρωτοβουλία της Danone να τοποθετεί στα καταστήματα Tesco μαίες με στολές που φέρουν λογότυπο βρεφικού προϊόντος Aptamil της Danone, και να παρέχουν συμβουλές διατροφής στους γονείς. Αυτά συμβαίνουν στο Ηνωμένο Βασίλειο λίγες ημέρες μετά τα πρόσφατα ζητήματα νοθείας γάλακτος με νερό που ξέσπασε σε βάρος της Danone στην Τουρκία και την ανάκληση κρέμας γάλακτος για καφέ χωρίς ζάχαρη που τελικά… είχε ζάχαρη.
Οι αντιδράσεις πλήθυναν σύμφωνα με το DairyNews.today , όταν μια μαία που συμμετείχε στο πρόγραμμα παραιτήθηκε, εκφράζοντας δυσφορία για το εταιρικό “καπέλωμα” της φαινομενικά αθώας δράσης της Tesco. Η μαία, η οποία ανακάλυψε τον ρόλο της Danone στην πορεία, εξέφρασε ανησυχίες σχετικά με την πιθανή σύγκρουση συμφερόντων.
«Ένιωσα συμβιβασμένη και ανίκανη να δώσω αμερόληπτες συμβουλές», δήλωσε η μαία, τονίζοντας το ηθικό δίλημμα του να φοράει επώνυμα ρούχα, ενώ παράλληλα προσφέρει αντικειμενική καθοδήγηση στους νέους γονείς.
Κορυφαίοι επιστήμονες και εκπρόσωποι ομάδων που υποστηρίζουν την αξία του θηλασμού, κάλεσαν την Tesco να διακόψει τους δεσμούς με τη Danone, προειδοποιώντας ότι τέτοιες συνεργασίες υπονομεύουν τον θηλασμό και μειώνουν την εμπιστοσύνη των πολιτών στους επαγγελματίες υγείας.
Ωστόσο, η Danone και η Tesco υπερασπίστηκαν την πρωτοβουλία, δηλώνοντας ότι το πρόγραμμα στοχεύει στην παροχή αξιόπιστων διατροφικών πληροφοριών σε ένα προσβάσιμο περιβάλλον. Η Tesco ανακοίνωσε πως σχεδιάζει επέκταση της πρωτοβουλίας, παρά τις αυξανόμενες αντιδράσεις.
Γενικά το θέμα του βρεφικού γάλακτος έχει βρεθεί στο προσκήνιο μια και από τον Δεκέμβριο του 2021, οι τιμές σε φόρμουλες βρεφικού γάλακτος έχουν αυξηθεί έως και 36%, τροφοδοτώντας ανησυχίες σχετικά με την προσιτότητα και τη διαφάνεια.