Ήδη απέσυρε τα banner της τελευταίας διαφημιστικής εκστρατείας της
Ο πολυεθνική εταιρεία των καρυκευμάτων και των σαλτσών Heinz, προσπαθεί να μαζέψει τα… αμάζευτα μετά τον ντόρο που προκλήθηκε από την τελευταία της διαφημιστική καμπάνια, η οποία απεικονίζει έναν μαύρο άνδρα με μεγάλα χείλη σε κόκκινη σάλτσα, Η εκστρατεία θυμίζει σε πολλούς τις παλιές διαφημίσεις του Minstrel blackface και κατηγορείται ότι διαιωνίζει ρατσιστικά πρότυπα. Δύο banner της εταιρείες έχουν ήδη αποσυρθεί μέσα σε μία εβδομάδα.
Συγκεκριμένα, η καμπάνια με τις γιγαντοαφίσες σε εξωτερικούς χώρους, απεικονίζει έναν μαύρο άνδρα και άλλους λευκούς ηθοποιούς με κέτσαπ Heinz να καλύπτουν τα χείλη τους με το σύνθημα “It ha ha have to be Heinz”.
Η καμπάνια έχει σχεδιαστεί για να αξιοποιήσει τη διαφημιστική εκστρατεία γύρω από την κυκλοφορία της δεύτερης ταινίας του Τζόκερ, Folie à Deux, αλλά μάλλον δεν πέτυχε τον σκοπό της. Οι κριτικοί επισημαίνουν ότι η διαφήμιση θυμίζει τις παλιές διαφημίσεις του 19ου αιώνα που απεικονίζουν έναν λευκό άνδρα με μαύρο πρόσωπο και μεγάλα κόκκινα χείλη.
Οι εικόνες είναι επίσης παρόμοιες με τις εικόνες των κούκλων golliwog που είναι σε μεγάλο βαθμό ταμπού στη Νέα Νότια Ουαλία και του Έσσεξ .
Ένας εκπρόσωπος της Kraft Heinz είπε στον εμπορικό τίτλο του Ηνωμένου Βασιλείου PRWeek ότι ζητούν συγγνώμη για οποιαδήποτε προσβολή προκλήθηκε και ότι στην εταιρεία «ακούν οποιεσδήποτε παρατηρήσεις για να μαθαίνουν».
Ο Antonio Lewis, δημιουργικός διευθυντής πολυπολιτισμικών του Studio Resonate στο SXM Media, είπε ότι «Το δημιουργικό δεν πρέπει να διαιωνίζει τον ιστορικό ρατσισμό, δεν πρέπει να αποξενώνει το κοινό και δεν πρέπει να είναι κωφό στις πολιτιστικές ευαισθησίες, δεν πρέπει να προκαλεί επιβλαβείς συνειρμούς και δεν πρέπει να αγνοεί το ευρύτερο πλαίσιο στο οποίο υπάρχει».
Αυτή η τελευταία διαμάχη ακολουθεί την κατάργηση μιας άλλης διαφήμισης της Heinz, από τη VML, όπου η νύφη – μια μαύρη γυναίκα – κάθεται ανάμεσα στον γαμπρό, τους γονείς του και τη μητέρα της, χωρίς να είναι παρών ο πατέρας της.
Ο Heinz ζήτησε συγγνώμη για αυτήν τη διαφήμιση, παραδεχόμενος ότι κατάλαβε «πώς αυτή η διαφήμιση θα μπορούσε να διαιωνίσει ακούσια αρνητικά στερεότυπα».