Τάσεις και στρατηγικές για τις επωνυμίες.
Η Mintel, κορυφαίος οργανισμός Market Intelligence στον κόσμο προβλέπει πως μέσα στα επόμενα δυο χρόνια, οι επωνυμίες πρέπει να παρέχουν αξιόπιστη φόρμουλα και καινοτομία σε παιδικές τροφές καθώς και στο γάλα ιδιωτικής ετικέτας σε συμφέρουσα τιμή. Θα πρέπει ακόμη να παρέχουν στους γονείς άνεση και αίσθηση ελέγχου, μέσα από κιτ γευμάτων, σάλτσες, καρυκεύματα και σκόνες υπερτροφής. Ένας ακόμη σημαντικός παράγοντας που θα προσφέρει σιγουριά στους γονείς ως προς την ασφάλεια, είναι η προώθηση της χρήσης τοπικών συστατικών και η ιχνηλασιμότητα.
Άλλες παιδικές τροφές, συμπεριλαμβανομένων προϊόντων βρεφικών φρούτων, επιδόρπιων και γιαουρτιού, είναι η μόνη κατηγορία που αναπτύσσεται σε παιδικές τροφές και γάλα αυτή τη στιγμή, καθώς οι γονείς συνεχίζουν να δίνουν προτεραιότητα στα σπιτικά από τα έτοιμα βρεφικά γεύματα.
Οι επωνυμίες καινοτομούν σε προϊόντα παιδικών τροφών και γάλακτος σε ανταπόκριση σε αυτές τις προτεραιότητες. Εκτός από την εισαγωγή καινοτομιών που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα, η ευρωπαϊκή αγορά έχει επίσης παρατηρήσει αύξηση των ισχυρισμών βιολογικών προϊόντων. Το βρεφικό γάλα και οι τροφές φυτικής προέλευσης, αν και εξακολουθούν να είναι εξειδικευμένες, σταδιακά κερδίζουν έδαφος στην κατηγορία. Στη Βόρεια Αμερική, το επίκεντρο της κυκλοφορίας του βρεφικού γάλακτος και των τροφίμων περιστρέφεται πλέον γύρω από τα λειτουργικά οφέλη.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, σχεδόν οι μισοί γονείς με παιδιά ηλικίας 0-4 ετών είπαν ότι το σπιτικό φαγητό ήταν πιο θρεπτικό από το βιομηχανοποιημένο φαγητό για βρέφη/νήπια. Στη Γαλλία, το 52% των γονέων με παιδιά ηλικίας 0-4 ετών αισθάνονται ότι κάνουν λάθος, όταν δίνουν στα παιδιά τους έτοιμα γεύματα/σνακ. Στην Ταϊλάνδη, το 87% των μητέρων με παιδιά ηλικίας 0-3 ετών είπε ότι τα συσκευασμένα τρόφιμα για μωρά ήταν απλώς μια βολική επιλογή για φαγητό εν κινήσει, ενώ στις ΗΠΑ, πάνω από τα δύο τρίτα των γονέων με παιδιά ηλικίας 0-3 ετών θεωρούσαν σακούλες πουρέ ως σνακ και όχι ως γεύματα.
Η εξέταση της τιμής κατατάσσεται στην τρίτη θέση στη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Όσον αφορά τη διατροφή, μεταξύ των κορυφαίων ισχυρισμών που αναζητούν οι μητέρες στην Ταϊλάνδη περιλαμβάνουν πιο υγιεινό λογότυπο επιλογής, βιολογικό και προάγει την υγεία των νευρώνων και του εγκεφάλου.
Επιπλέον, όσον αφορά τη γεύση, οι μάρκες εισάγουν μια ποικιλία από προσθήκες, όπως σάλτσες και καρυκεύματα, για να βοηθήσουν τους γονείς να προετοιμάσουν νόστιμα και θρεπτικά σπιτικά φαγητά. Στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, οι κυκλοφορίες βρεφικού γάλακτος και τροφών έχουν ξεκινήσει με ισχυρισμούς καθαρής ετικέτας, όπως χωρίς πρόσθετα ή συντηρητικά.
Ενώ οι γονείς θέλουν την καλύτερη ποιότητα, η τιμή παραμένει ένα πρόβλημα, ιδιαίτερα για τα νοικοκυριά με χαμηλότερο εισόδημα. Οι γονείς μικρών παιδιών ανησυχούν όλο και περισσότερο για το αυξανόμενο κόστος των βρεφικών τροφών και γάλακτος. Στις ΗΠΑ, οι γονείς είδαν την άνοδο των τιμών των βρεφικών τροφών και γάλακτος λόγω των αυστηρότερων κανονισμών από τον FDA, οι οποίοι θεσπίστηκαν για να αποφευχθούν ελλείψεις εφοδιασμού λόγω μόλυνσης κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το 64% των καταναλωτών με παιδιά ηλικίας 4 ετών και κάτω αισθάνονται τον αντίκτυπο των αυξήσεων στις τιμές των τροφίμων και των ποτών. Η έρευνα του Mintel δείχνει επίσης ότι ο υψηλός πληθωρισμός επηρεάζει την ψυχική ευημερία αυτών των γονέων.
Οι επωνυμίες πρέπει να επικεντρωθούν σε συγκεκριμένες στρατηγικές για να στοχεύσουν νοικοκυριά με διαφορετικά εισοδήματα, καθώς ορισμένοι γονείς περιορίζονται από το εισόδημα του νοικοκυριού τους και το κόστος αγοράς επιλεγμένων βρεφικών/μικρών ποτών. Επειδή η φόρμουλα γάλακτος για βρέφη είναι μια άκρως ελεγχόμενη κατηγορία, οι μάρκες πρέπει να πληρούν τις βασικές απαιτήσεις διατροφής και ασφάλειας που καθορίζονται από κάθε χώρα.
Οι γονείς αναζητούν επίσης τύπους ιδιωτικής ετικέτας για εξοικονόμηση κόστους. Οι επωνυμίες ιδιωτικής ετικέτας μπορούν να αξιοποιήσουν την τεχνογνωσία τους για να δείξουν ποιοτικά και διατροφικά οφέλη ενώ προσφέρουν αξία στους καταναλωτές.
Τα δεδομένα της Mintel δείχνουν ότι οι κυκλοφορίες παιδικών τροφών και γάλακτος με ηθικούς και περιβαλλοντικούς ισχυρισμούς αυξάνονται κατά 38%, με μεγάλες εταιρείες να πρωτοστατούν σε ηθικούς και περιβαλλοντικούς ισχυρισμούς ως μέρος της παγκόσμιας ατζέντας βιωσιμότητας. Ωστόσο, η πλειονότητα των περιβαλλοντικών ισχυρισμών εξακολουθεί να επικεντρώνεται στη συσκευασία και την ανακύκλωση, αλλά καθώς οι γονείς δίνουν προτεραιότητα στα διατροφικά οφέλη έναντι των περιβαλλοντικών ισχυρισμών, απαιτείται περαιτέρω εκπαίδευση για να βοηθηθούν οι γονείς να κατανοήσουν τον αντίκτυπο της βιώσιμης προμήθειας στη διατροφή των συστατικών που χρησιμοποιούνται.
Καθώς οι γονείς αναζητούν συγκεκριμένη διατροφή για τα μωρά τους, η εξατομικευμένη διατροφή θα είναι ο κανόνας. Οι ανησυχίες για την υγεία και την ασφάλεια των τροφίμων θα συνεχιστούν. Τα μεταβιοτικά θα είναι η επόμενη εξέλιξη στην υγεία του εντέρου των βρεφών, ενώ οι εξελίξεις της τεχνητής νοημοσύνης μπορούν να βοηθήσουν να καθησυχάσουν τους γονείς σχετικά με την ασφάλεια των τροφίμων.