Αποστολή του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου σε μεγάλες ασιατικές αγορές.
Τον «οδικό χάρτη» διεκδίκησης μεγαλύτερων μεριδίων αγοράς στην «πίτα» τροφίμων και ποτών σε μεγάλες ασιατικές αγορές διαμόρφωσαν οκτώ ελληνικές εταιρείες, μετέχοντας σε επιχειρηματική αποστολή στην Ασία, που διοργάνωσαν το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο και το Ελληνο-Ασιατικό Επιχειρηματικό Συμβούλιο, από 19 μέχρι 30 Νοεμβρίου, σε μία ακόμη πρακτική δράση εξωστρέφειας.
Η αποστολή, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του επιμελητηρίου, η πρώτη μετά την πανδημία προς την ασιατική ήπειρο, έφερε τις ελληνικές επιχειρήσεις σε πέντε μεγαλουπόλεις, στο Τόκυο, στη Σεούλ, στην Τζακάρτα, στην Μπανγκόκ και στη Σιγκαπούρη, όπου είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν με τοπικούς εισαγωγείς, διανομείς και αντιπροσώπους, να παρουσιάσουν τα προϊόντα τους, να ακτινογραφήσουν τα χαρακτηριστικά και τα απαιτούμενα σε κάθε περιοχή, ώστε να σχεδιάσουν τα βήματα εξαγωγικής προσέγγισης προς αυτές τις δυναμικές και ανερχόμενες αγορές.
Στην αποστολή συμμετείχαν από τη Βόρεια Ελλάδα η ΔΩΔΩΝΗ με φυτικά επιδόρπια και τα νέα snack και η ΜΕΒΓΑΛ με γαλακτοκομικά, από τον κλάδο ελαιολάδου, η Critida από το Ηράκλειο Κρήτης, η ΑΡΚΑΣ από την Αρκαδία, η Olympian Green από την Ολυμπία, η Ariston Hellas από τους Γαργαλιάνους Μεσσηνίας με ελαιόλαδο, μπαλσάμικο και άλλα είδη, και από τον κλάδο ποτών η Μονή Χιλανδαρίου από το ‘Αγιο Όρος με δική της παραγωγή κρασιών και η Ποτοποιία Κατσάρος από τον Τύρναβο με παραδοσιακό ούζο και τσίπουρο, λικέρ μαστίχα και κρασιά.
Με την υποστήριξη των Ελληνικών πρεσβειών και των γραφείων Ο.Ε.Υ., σε κάθε χώρα οργανώθηκαν σημαντικές επαφές με Ασιάτες εμπόρους και επιχειρηματίες, που έδειξαν ότι υπάρχουν ρεαλιστικές δυνατότητες τα συγκεκριμένα ελληνικά τρόφιμα και ποτά να διεκδικήσουν θέση σε καταστήματα και ράφια super market και να αντικαταστήσουν ή να ανταγωνισθούν επάξια άλλα εισαγόμενα προϊόντα.
Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση, πιο ενδιαφέρουσες συζητήσεις έγιναν στην Ιαπωνία και στην Κορέα, όπου οι αγορές είναι οι πλέον ανεπτυγμένες κι οι καταναλωτές αναζητούν τη διαφορετικότητα σε νέα ποιοτικά, γευστικά και υγιεινά τρόφιμα, ωστόσο απαιτείται μακροχρόνια στόχευση, επιμονή, τακτικές επισκέψεις και αφιέρωση πόρων για marketing, με τους τοπικούς εμπόρους να αργούν να αποφασίσουν, καθώς μελετούν και ερευνούν διεξοδικά τις προτάσεις, αλλά όταν κλείσουν συμφωνία την υπηρετούν πιστά για σειρά ετών.
Η Ινδονησία παρουσιάζει επίσης ενδιαφέρον λόγω των 270 εκατ. καταναλωτών, του ρυθμού ανάπτυξης 5,4% και της σταδιακής ανόδου της μεσαίας τάξης. Κατά τη διάρκεια της επιχειρηματικής αποστολής, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Ινδονησίας-Ελλάδας του κεντρικού Επιχειρηματικού Φορέα KADIN, Jay Singgih, συζήτησε την πραγματοποίηση ειδικής εκδήλωσης για την Ελλάδα, στο πλαίσιο της Συνόδου χωρών ASEAN το 2023, στην Ινδονησία.
Η Σιγκαπούρη είναι ώριμη αγορά υψηλού εισοδηματικού επιπέδου, που αποτελεί κόμβο εμπορίου προς άλλες ασιατικές αγορές και υπό αυτή την έννοια λογίζεται ένας εξαγωγικός στόχος για τις ελληνικές εταιρείες τροφίμων με πολλές υποσχετικές.
Στην Ταϊλάνδη, τα ελληνικά προϊόντα δεν έχουν γίνει ακόμη ιδιαιτέρως γνωστά στο ευρύ καταναλωτικό κοινό και για αυτό το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο προγραμματίζει τη διοργάνωση Ελληνικού Ομαδικού Περιπτέρου στην Έκθεση τροφίμων THAIFEX-ANUGA Asia, τον ερχόμενο Μάιο.
O γενικός διευθυντής και μέλος Δ.Σ. του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, Δρ. Αθανάσιος Κελέμης, σχολίασε ότι «στοχευμένες και μεθοδικά οργανωμένες επισκέψεις σε χώρες με δυναμική ανάπτυξη και υψηλούς καταναλωτικούς ρυθμούς για δικτύωση και επιχειρηματικές επαφές αποτελούν χρήσιμο εργαλείο ενίσχυσης του εξαγωγικού προσανατολισμού, εξασφάλισης νέων συμφωνιών και τόνωσης του τζίρου, ειδικά σε περίοδο ύφεσης λόγω του αυξημένου παραγωγικού κόστους. Πρόκειται για μια υπηρεσία, που το επιμελητήριο έχει εντάξει στο πλέγμα δράσεών του ως μέλος του Παγκόσμιου Δικτύου Διμερών Γερμανικών Επιμελητηρίων».
Σε δήλωσή του ο πρόεδρος του Ελληνο-Ασιατικού Επιχειρηματικού, Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος, σημείωσε ότι «όσο το κέντρο βάρους του παγκόσμιου εμπορίου θα μετατοπίζεται όλο και περισσότερο προς την Ασία από άλλες περιοχές, τόσο είναι πιο αναγκαίο και στρατηγικά κρίσιμο περισσότερα ελληνικά προϊόντα και υπηρεσίες να πλασαριστούν έγκαιρα και να επιδιώξουν αναγνωρισιμότητα στους πολυπληθείς καταναλωτικούς Ασιατικούς πληθυσμούς».