ΑρχικήΝέαΕστίαση / ΤουρισμόςΠαραδόσεις Delivery: Οι μικρές αλλαγές που οδηγούν τους καταναλωτές σε πιο υγιεινές...

Παραδόσεις Delivery: Οι μικρές αλλαγές που οδηγούν τους καταναλωτές σε πιο υγιεινές επιλογές – Επιστημονικό πείραμα

2 λεπτά ανάγνωσης

Πως οι εφαρμογές παράδοσης φαγητού μπορούν να μειώσουν τη μέση περιεκτικότητα θερμίδων στα μενού.

Απλές πρακτικές στην παράδοση γευμάτων Delivery θα μπορούσαν να βοηθήσουν τους καταναλωτές στην επιλογή μενού χαμηλότερων θερμίδων και κατ’ επέκταση στην μείωση της επιδημίας παχυσαρκίας που όλο και αυξάνεται στις ανεπτυγμένες χώρες.

- Advertisement -

Αυτό είναι το συμπέρασμα μελέτης που παρουσιάστηκε στο Ευρωπαϊκό Συνέδριο για την Παχυσαρκία (ECO) στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας (17-20 Μαΐου). Η έρευνα είναι του Dr Filippo Bianchi από το ίδρυμα καινοτομίας Nesta και την ομάδα Behavioral Insights, στο Λονδίνο, μαζί με συναδέλφους από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης.

Η έρευνα έγινε μέσω προσομοιωμένης εφαρμογής παράδοσης φαγητού με τρεις τυχαιοποιημένες ελεγχόμενες δοκιμές, σε 23.783 ενήλικες 18 ετών και άνω που ήταν χρήστες εφαρμογών παράδοσης φαγητού και αξιολογήθηκαν 14 παρεμβάσεις που προωθούν την επιλογή επιλογών με χαμηλότερες θερμίδες έναντι ενός μενού-ελέγχου, χωρίς παρέμβαση. Σε κάθε δοκιμή, οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να επιλέξουν ένα γεύμα για τον εαυτό τους, όπως θα έκαναν στην πραγματική ζωή.

- Advertisement -

Μερικές από τις 14 παρεμβάσεις/αλλαγές ήταν: Πιο εμφανή τα μενού χαμηλότερων θερμίδων, μικρότερες μερίδες και ετικέτες με πληροφορίες θερμίδων στην κορυφή του μενού. Σε όλες τι δοκιμές οι συμμετέχοντες  μείωσαν σημαντικά τη συνολική περιεκτικότητα σε θερμίδες των φαγητών σε πακέτο κατά 2 -15% σε σύγκριση με την εφαρμογή ελέγχου.

«Τα ευρήματά μας υποδηλώνουν ότι απλές παρεμβάσεις θα μπορούσαν να βοηθήσουν τους ανθρώπους να επιλέξουν επιλογές με χαμηλότερες θερμίδες σε εφαρμογές παράδοσης», λέει ο Δρ Bianchi. «Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει πάντα να αλλάζουμε την πίτσα με μια πράσινη σαλάτα—ακόμα και οι πρωτοβουλίες που διευκολύνουν τις μικρές αλλαγές σε αυτό που τρώμε θα μπορούσαν να βοηθήσουν στη μείωση της παχυσαρκίας σταδιακά, εάν παραδοθούν σε κλίμακα».

- Advertisement -

Να σημειωθεί ότι η κατανάλωση φαγητού σε πακέτο και παράδοσης έχει συνδεθεί με υψηλότερη ενεργειακή πρόσληψη και υψηλότερο δείκτη μάζας σώματος (ΔΜΣ), ενώ σε γενικές γραμμές μόνο το 9% των επιλογών delivery έχουν λιγότερες από 600 θερμίδες το γεύμα και περίπου τα μισά έχουν πάνω από 1000.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.