Η Cargill χρησιμοποιεί ένα δορυφορικό σύστημα παρακολούθησης μεγάλης εμβέλειας, το οποίο ανέπτυξε με την εταιρεία γεωχωρικής βιωσιμότητας Satellience και βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη.
Την παρακολούθηση…από το διάστημα των κινδύνων που έχουν οι εφοδιαστικές αλυσίδες της σε τομείς που ευθύνονται για την αποψίλωση των δασών, σόγια, φοινικέλαιο και κακάο, υιοθετεί η Cargill.
Συγκεκριμένα, η Cargill, στα πλαίσια των στόχων της για μείωση της αποψίλωσης, έχει τοποθετήσει ένα δορυφορικό σύστημα παρακολούθησης μεγάλης εμβέλειας, το οποίο ανέπτυξε με τεχνολόγους της εταιρείας γεωχωρικής βιωσιμότητας Satellience και βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη.
«Το σύστημα χρησιμοποιεί τις πιο πρόσφατες τεχνικές τεχνητής νοημοσύνης και μηχανικής μάθησης για να βελτιώσει την ποιότητα των εισερχόμενων εικόνων και να επεξεργάζεται γρήγορα και με ακρίβεια αυτές τις εικόνες σε πληροφορίες σχετικά με την κατανομή των καλλιεργειών και τα περιστατικά αποψίλωσης των δασών παγκοσμίως», λέει ο Niels Wielaard, Διευθύνων Σύμβουλος και ιδρυτής της Satellience, στο ειδησεογραφικό μέσο Food Ingredients First.
Ουσιαστικά το σύστημα αποτελεί έναν βοηθητικό παράγοντα βιωσιμότητας, παρέχοντας στις εταιρείες τροφίμων και ποτών ορατότητα αναφορικά με τις πηγές από όπου αντλούν τις πρώτες ύλες τους, προκειμένου να διαπιστώσουν ότι οι συνεργάτες τους δεν συμβάλλουν στην αποψίλωση των δασών και δεν υπερβαίνουν τους στόχους τους για τις εκπομπές άνθρακα.
Η Cargill έχει ήδη χαρτογραφήσει το 100% των άμεσων προμηθευτών της σόγιας στη Βραζιλία, το 100% των σιτηρών που αγοράζονται απευθείας στη Νότια Αμερική, ενώ αυτή την περίοδο κάνει χαρτογράφηση και σε άλλες περιοχές.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η Cargill στοχεύει σε μείωση κατά 10% των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου στις δραστηριότητές της έως το 2025 και κατά 30% μείωσή τους στην αλυσίδα εφοδιασμού της ανά τόνο προϊόντος που πωλείται έως το 2030.
Η λύση αυτή, που βασίζεται σε δορυφόρους, αναμένεται να βοηθήσει την εταιρεία και στη συμμόρφωση απέναντι στο κανονισμό για την αποψίλωση των δασών που ψηφίστηκε στην Ευρώπη, τον οποίο πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στα τρόφιμα και τα ποτά κατακρίνουν, επειδή πιστεύεται ότι το οικονομικό κόστος εφαρμογής του θα είναι μεγάλο και διαθέτει πολλά «γκρίζα» σημεία που χρήζουν αποσαφήνισης.