Πέμπτη, 12 Δεκεμβρίου, 2024
13.1 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Ποιοι είναι οι πιο “βιώσιμοι” καταναλωτές στην Ευρώπη – Η Ελλάδα τρίτη… από το τέλος!

ΑρχικήΝέαΠεριβάλλον / ΒιωσιμότηταΠοιοι είναι οι πιο "βιώσιμοι" καταναλωτές στην Ευρώπη - Η Ελλάδα τρίτη... από το τέλος!
spot_img

Η χώρα μας είναι ο τρίτος χειρότερος “ένοχος” της Ευρώπης για μη βιώσιμες πρακτικές.

Από τις αγορές από δεύτερο χέρι μέχρι την αποφυγή πλαστικών συσκευασιών όπου είναι δυνατόν, οι αγοραστές υιοθετούν όλο και περισσότερο συνήθειες φιλικές προς το περιβάλλον. Καθώς το ενδιαφέρον συνεχίζει να αυξάνεται και περισσότερες πόλεις προσαρμόζονται σε έναν πιο βιώσιμο τρόπο ζωής, πού είναι το καλύτερο μέρος για τους οικολογικούς καταναλωτές;

Η Savoo αποκαλύπτει μετά από έρευνα, ποιοι Ευρωπαίοι αγοραστές πρωτοστατούν στον τομέα της βιωσιμότητας, κατατάσσοντας τις 30 πιο πυκνοκατοικημένες χώρες της Ευρώπης με βάση τις ακόλουθες μετρήσεις:

  • Κατάταξη Έκθεσης Αειφόρου Ανάπτυξης – Μετρήθηκε σε σχέση με 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης, όπως η δράση για το κλίμα και οι κανονισμοί για τη μείωση των εκπομπών και την προώθηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Η βαθμολογία στα 100 μπορεί να ερμηνευθεί ως το ποσοστό επίτευξης των SDG μιας χώρας.
  • Ποσοστά ανακύκλωσης – Το ποσοστό των παραγόμενων αποβλήτων που ανακυκλώνονται.
  • Απορρίμματα κλωστοϋφαντουργικών, οικιακών και τροφίμων – Η ποσότητα των απορριμμάτων που παρήγαγε κάθε χώρα το 2020 και το 2021.
  • Καταναλωτικό αποτύπωμα – Οι περιβαλλοντικές και κλιματικές επιπτώσεις κάθε χώρας που προκύπτουν από την κατανάλωση αγαθών και υπηρεσιών από τους πολίτες.
  • Αριθμός υπαίθριων αγορών – Ο αριθμός των υπαίθριων αγορών και των καταστημάτων με αντίκες που αναφέρονται στο TripAdvisor σε όλη τη χώρα.

Η μελέτη έδειξε πως η καλύτερη χώρα στην Ευρώπη για βιώσιμες συνήθειες αγορών είναι η Φινλανδία.

Η Φινλανδία κατέκτησε το στέμμα ως η καλύτερη χώρα της Ευρώπης για βιώσιμους αγοραστές και βρίσκεται στην κορυφή της κατάταξης της Έκθεσης Αειφόρου Ανάπτυξης και των 193 κρατών μελών του ΟΗΕ, σημειώνοντας σκορ 86,51 από ένα πιθανό 100.

Η βορειοευρωπαϊκή χώρα μείωσε επίσης το καταναλωτικό της αποτύπωμα (1) κατά ένα εντυπωσιακό 20,37% μεταξύ 2010 και 2020, που είναι η τέταρτη μεγαλύτερη μείωση μετά την Ιταλία (26,03%), τη Σουηδία (21,99%) και την Ελλάδα (20,75%).

Οι υπαίθριες αγορές και τα παλαιοπωλεία είναι ένας τομέας στον οποίο υστερεί η Φινλανδία, με μόλις 53 συνολικά να εξυπηρετούν τον πληθυσμό των 5.540.720 κατοίκων της. Αυτοί οι τύποι καταστημάτων προσφέρουν στους αγοραστές την ευκαιρία να κάνουν αγορές σε εκπτωτικές τιμές, επεκτείνοντας τον κύκλο ζωής των κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων και συμβάλλοντας σε μια πιο κυκλική βιομηχανία μόδας.

Η Μάλτα είναι η χειρότερη χώρα της Ευρώπης για βιώσιμες συνήθειες αγορών.

Στην άλλη άκρη της κλίμακας, η Μάλτα, η Ιρλανδία και η Ελλάδα είναι οι χειρότερες χώρες της Ευρώπης για βιώσιμες αγορές, ακολουθούμενες από το Λουξεμβούργο και τη Ρουμανία.

Η Ελλάδα παρά το γεγονός ότι μείωσε το καταναλωτικό της αποτύπωμα κατά 20,75% την περίοδο 2010-2020 και παράγει μόλις 1.268 τόνους κλωστοϋφαντουργικών απορριμμάτων κάθε χρόνο, εξακολουθεί να είναι ο τρίτος χειρότερος ένοχος της Ευρώπης για μη βιώσιμες πρακτικές. Τα οικιακά απορρίμματα υπολογίζονται σε 142 κιλά ανά κάτοικο κάθε χρόνο και υπάρχουν μόλις 53 υπαίθριες αγορές και καταστήματα με αντίκες.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Τροφικός κίνδυνος από μεγάλο ελληνικό σουπερμάρκετ – Για πρώτη φορά διαπιστώθηκε παράβαση του 11§1Δ των κανόνων ΔΙΕΠΠΥ

Αυτό που διαβάζουμε ότι συμβαίνει σχεδόν καθημερινά σε χώρες του εξωτερικού έγινε και στην Ελλάδα.

LIDL: Ελληνίδα μητέρα κινείται νομικά κατά του σουπερμάρκετ για τα επικίνδυνα γλυκά

Όλα τα επηρεαζόμενα προϊόντα έχουν αφαιρεθεί από το κατάστημα και προτρέπουμε όλους τους πελάτες που αγόρασαν το προϊόν να μην το καταναλώσουν, είπε η εταιρεία αλλά με καθυστέρηση
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο