Σάββατο, 27 Ιουλίου, 2024
25.9 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Πώς οι αλυσίδες γρήγορου φαγητού αποζητούν θετική ειδησεογραφική κάλυψη

ΑρχικήΝέαΠώς οι αλυσίδες γρήγορου φαγητού αποζητούν θετική ειδησεογραφική κάλυψη
spot_img

Νέες μελέτες αποκάλυψαν τους “ύπουλους” τρόπους με τους οποίους οι αλυσίδες γρήγορου φαγητού εκμεταλλεύονται τους καταναλωτές.

Στην Αυστραλία, οι ειδικοί σε θέματα δημόσιας υγείας παροτρύνουν την κυβέρνηση να προστατεύσει τους κατοίκους από την επιρροή των ανθυγιεινών τροφίμων, του αλκοόλ και των διαφημιστικών βιομηχανιών.

Δύο μελέτες που δημοσιεύθηκαν στο Australian and New Zealand Journal of Public Health αναδεικνύουν αυτές τις τακτικές.

Η μία μελέτη επικεντρώθηκε στον τρόπο με τον οποίο οι αλυσίδες γρήγορου φαγητού χρησιμοποιούν τις δημόσιες σχέσεις (PR) για να έχουν θετική ειδησεογραφική κάλυψη για τα ανθυγιεινά προϊόντα τους.

Η άλλη εξέτασε τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες αυτές επηρέασαν μια πρόταση της κυβέρνησης του Κουίνσλαντ για τον περιορισμό της διαφήμισης ανθυγιεινών τροφίμων και αλκοόλ σε δημόσιο χώρο.

Η πρώτη μελέτη διαπίστωσε ότι τρεις μεγάλες αλυσίδες γρήγορου φαγητού στην Αυστραλία εξέδωσαν τουλάχιστον 52 δελτία τύπου σε ένα έτος. Περίπου το 27% αυτών των δελτίων τύπου προωθούσαν ανθυγιεινά προϊόντα διατροφής και ένα άλλο 27% αφορούσε την εταιρική κοινωνική ευθύνη. Τα εν λόγω δελτία είχαν ως αποτέλεσμα πολύ θετική ειδησεογραφική κάλυψη (93%) για τις εταιρείες, οδηγώντας σε τουλάχιστον 86 ειδήσεις σχετικά με τα ανθυγιεινά τρόφιμα σε 31 αυστραλιανά μέσα ενημέρωσης.

Η δεύτερη μελέτη διαπίστωσε ότι οι αλυσίδες ανθυγιεινών τροφίμων, αλκοόλ και διαφήμισης χρησιμοποίησαν διάφορες τακτικές για να αντιταχθούν στην πρόταση της κυβέρνησης του Κουίνσλαντ να περιορίσει την ανθυγιεινή διαφήμιση. Οι τακτικές αυτές περιλάμβαναν απευθείας συναντήσεις με τον υπουργό Υγείας και την εξασφάλιση υποστήριξης από πέντε φιλανθρωπικές οργανώσεις. Ως αποτέλεσμα, η πρόταση άλλαξε και δεν έχει ακόμη υιοθετηθεί.

Η καθηγήτρια Kathryn Backholer από το Πανεπιστήμιο Deakin, συγγραφέας και των δύο μελετών, δήλωσε ότι οι βιομηχανίες αυτές χρησιμοποιούν ύπουλες τακτικές για να προστατεύσουν τα κέρδη τους εις βάρος της υγείας των Αυστραλών. Σημείωσε ότι οι εταιρείες αυτές διασφαλίζουν ότι το μάρκετινγκ των πρόχειρων τροφίμων φτάνει σε κάθε πτυχή της ζωής, καθιστώντας δύσκολο για τους Αυστραλούς να κάνουν υγιεινές διατροφικές επιλογές.

Ο Dr. James Kite από το Πανεπιστήμιο του Σίδνεϊ, συγγραφέας της μελέτης για τις δημόσιες σχέσεις των fast food, εξήγησε ότι οι αλυσίδες χρησιμοποιούν τα δελτία τύπου για να συγκαλύψουν τις τακτικές μάρκετινγκ που ακολουθούν. Η μέθοδος αυτή τους επιτρέπει να παρακάμπτουν τον συνήθη σκεπτικισμό απέναντι στη διαφήμιση.

Ο επίκουρος καθηγητής Terry Slevin, διευθύνων σύμβουλος της Ένωσης Δημόσιας Υγείας της Αυστραλίας, προειδοποίησε ότι οι δημοσιογράφοι, οι μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί και οι κυβερνήσεις πρέπει να προστατεύονται από την εκμετάλλευση των αλυσίδων. Τόνισε ότι τα φιλανθρωπικά ιδρύματα και τα μέσα ενημέρωσης, που συχνά υποχρηματοδοτούνται, μπορεί να επηρεαστούν από τα κίνητρα που τους προσφέρονται.

Ο Σύνδεσμος Δημόσιας Υγείας της Αυστραλίας ζητά ολοκληρωμένη κυβερνητική δράση για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κακής διατροφής και της παχυσαρκίας στα ποσοστά χρόνιων ασθενειών. Οι βασικές συστάσεις τους περιλαμβάνουν τη χρηματοδότηση της Εθνικής Στρατηγικής για την Προληπτική Υγεία, τη θέσπιση ενός υγειονομικού τέλους στα ζαχαρούχα ποτά, την επιβολή του συστήματος Health Star Rating και τον περιορισμό της διαφήμισης πρόχειρου φαγητού στα παιδιά.

Για τις εκλογές του 2024 στο Κουίνσλαντ, προτρέπουν επίσης για την απομάκρυνση των ανθυγιεινών τροφίμων από κρατικά ακίνητα, όπως τα νοσοκομεία και τα σχολικά κυλικεία, και την επανεξέταση των πολιτικών για την εξάλειψη της διαφήμισης ανθυγιεινών τροφίμων και αλκοόλ από τα δημόσια περιουσιακά στοιχεία.

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Ελλάδα: 4 στα 10 τυροκομεία στη Θεσσαλία και τα Γρεβενά δεν παστεριώνουν σωστά το γάλα! Τι αποκάλυψαν έλεγχοι του ΕΦΕΤ

\Σχεδόν τέσσερις στα δέκα εγκαταστάσεις μεταποίησης γάλακτος δεν παστεριώνουν σωστά το γάλα όπως διαπιστώθηκε μετά από ελέγχους του ΕΦΕΤ σε Γρεβενά και Θεσσαλία.

Τροφική δηλητηρίαση από παγωτό

Πως θα καταλάβετε ότι το παγωτό σας έχει χαλάσει.

Σάλος με το Μεταλλικό Νερό: Μόλις 4 από τα 18 δείγματα δεν είχαν ίχνη φυτοφαρμάκων!

Οι εταιρείες δηλώνουν άγνοια και ρίχνουν την ευθύνη στις κρατικές υπηρεσίες που ορίζουν περιορισμένους ελέγχους για πολύ συγκεκριμένα φυτοφάρμακα.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα