Πέμπτη, Ιανουάριος 9, 2025
14.1 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Μπάρες πρωτεΐνης: Παρακολούθηση της ματιάς των καταναλωτών για τους ισχυρισμούς στη συσκευασία

ΑρχικήΝέαmarketingΜπάρες πρωτεΐνης: Παρακολούθηση της ματιάς των καταναλωτών για τους ισχυρισμούς στη συσκευασία
spot_img

Μελέτη παρακολούθησης ματιών για τον αντίκτυπο των χαρακτηριστικών σχεδιασμού του μπροστινού μέρους της συσκευασίας στην προσοχή των καταναλωτών και την πιθανότητα επιλογής.

Το τρέχον κανονιστικό πλαίσιο επιτρέπει στους παρασκευαστές αθλητικών τροφίμων να ενσωματώνουν μια ποικιλία εθελοντικών ισχυρισμών/εικονιδίων ετικετών στο μπροστινό μέρος της συσκευασίας (FoP) των προϊόντων τους. Μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Food Quality and Preference εξέτασε την επίδραση των χαρακτηριστικών σχεδίασης ετικετών στις μπάρες πρωτεΐνης στην οπτική προσοχή των ατόμων στα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά της ετικέτας και στην πιθανότητα επιλογής προϊόντων. 

Δημιουργήθηκαν οκτώ πειραματικές ετικέτες FoP, που επικεντρώνονται σε τρία διακριτά χαρακτηριστικά, καθένα από τα οποία προσδιορίζεται ως περιοχή ενδιαφέροντος (AOI). Αυτά τα χαρακτηριστικά κατανεμήθηκαν με διχοτομικό τρόπο μέσα σε ένα 2×2×Σχέδιο 2:

AOI 1 = ‘υψηλές πρωτεΐνες’ έναντι ‘sport bar’.

AOI 2 = «10 g πρωτεΐνης/μερίδα» έναντι «25 g πρωτεΐνης/μερίδα».

AOI 3 = «εγκεκριμένος διαιτολόγος» έναντι «αθλητική διασημότητα».

Οι ετικέτες παρουσιάστηκαν με ημι-τυχαιοποιημένη σειρά και προβλήθηκαν μεμονωμένα για 15 δευτερόλεπτα στους συμμετέχοντες. Οι ερευνητές παρακολούθησαν που επικεντρώθηκε η ματιά των συμμετεχόντων, τον χρόνο καθήλωσης σε ένα σημείο, τη συνολική διάρκεια καθήλωσης, τον αριθμό καθηλώσεων και τον αριθμό επισκέψεων. Οι αξιολογήσεις πιθανότητας επιλογής καταγράφηκαν χρησιμοποιώντας οπτικές αναλογικές κλίμακες (0–100 mm).

Παράδειγμα συγκεντρωτικών χαρτών θερμότητας για οπτική προσοχή (ένταση σημείων βλέμματος) με όλες τις ετικέτες. Οι κίτρινες και κόκκινες περιοχές δείχνουν υψηλότερες τιμές βλέμματος στην υποκείμενη περιοχή, ενώ οι πράσινες και οι μπλε περιοχές δείχνουν τιμές βλέμματος χαμηλής έντασης.

Παρά το γεγονός ότι έλαβε τη λιγότερη προσοχή, η περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη είχε τη μεγαλύτερη επιρροή στις αξιολογήσεις πιθανότητας επιλογής των συμμετεχόντων. Οι συμμετέχοντες ήταν πιο πιθανό να επιλέξουν προϊόντα που εμφανίζουν «25 g πρωτεΐνης/μερίδα» παρά «10 g πρωτεΐνης/μερίδα».

Συνολικά, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη ήταν το χαρακτηριστικό της ετικέτας με τη μεγαλύτερη επιρροή για την πιθανότητα των συμμετεχόντων να επιλέξουν προϊόντα, παρά το γεγονός ότι προσέλκυσε τη λιγότερη προσοχή. Συγκεκριμένα, οι συμμετέχοντες εξέφρασαν συχνά ότι ήταν πιο πρόθυμοι να επιλέξουν το προϊόν που βαθμολόγησαν με την υψηλότερη βαθμολογία στο VAS επειδή εμφάνιζε «25 g πρωτεΐνης/μερίδα» στο FoP. Τα εικονίδια ετικετών έγκρισης («αθλητική διασημότητα»/«εγκεκριμένη από διαιτολόγο») και ο ισχυρισμός/περιγραφέας προϊόντος («υψηλή πρωτεΐνη»/«μπάρα αθλημάτων») τράβηξαν τη μεγαλύτερη οπτική προσοχή, αλλά είχαν μικρότερη επιρροή στην επιλογή των συμμετεχόντων. Τέλος υπήρχε περιορισμένη επίδραση των διαπροσωπικών χαρακτηριστικών στην προσοχή ή στην πιθανότητα επιλογής προϊόντων με βάση την ετικέτα.

Αυτά τα αποτελέσματα προσφέρουν πληροφορίες σχετικά με τα στοιχεία της ετικέτας στο μπροστινό μέρος της συσκευασίας (FoP) που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την επιλογή των ράβδων πρωτεΐνης από τους καταναλωτές, τα οποία θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε βελτιώσεις στο σχεδιασμό της ετικέτας που ανταποκρίνονται καλύτερα στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Ωστόσο, απαιτείται περαιτέρω έρευνα, ειδικά σε περιβάλλοντα λιανικής για την ενίσχυση της εγκυρότητας της μελέτης(δηλαδή, συμπεριλαμβανομένων των διακυμάνσεων για την τιμή και τη διάρκεια προβολής) και για την καλύτερη κατανόηση της προσοχής και της συμπεριφοράς επιλογής των καταναλωτών κατά τη σύγκριση πολλών προϊόντων. Υπάρχει επίσης ανάγκη να διερευνηθεί η επίδραση των τιμών υψηλότερης περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες στις ετικέτες FoP (σε συμφωνία με ορισμένα διαθέσιμα προϊόντα στην αγορά) και να συμπεριληφθούν άλλοι ισχυρισμοί με βάση την αξία περιεκτικότητας σε θρεπτικά συστατικά που είναι σύμφωνοι με τις μπάρες πρωτεΐνης (δηλαδή, ισχυρισμοί ενέργειας και υδατανθράκων).

Για να διαβάσετε ολόκληρη τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο