Οι αιτίες πίσω από την πτώση της πιο δημοφιλούς μάρκας οικιακών πλαστικών σκευών παγκοσμίως.
Η Tupperware, της οποίας τα προϊόντα έχουν χρησιμοποιηθεί από εκατομμύρια νοικοκυριά από το 1950 που πρωτοξεκίνησε, αντιμετωπίζει τα τελευταία χρόνια, μείζονα οικονομικά προβλήματα, και σήμερα ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε διαδικασία πτώχευσης.
«Εδώ και μερικά χρόνια, η οικονομική κατάσταση της επιχείρησης είχε επηρεαστεί σημαντικά από ένα δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον», δήλωσε η Λόρι Αν Γκόλντμαν, η διευθύνουσα σύμβουλος της επιχείρησης η οποία κατέθεσε αίτημα προστασίας βάσει του κεφαλαίου 11 της αμερικανικής νομοθεσίας περί πτωχεύσεων. «Συνεπώς εξετάσαμε πολλές επιλογές στρατηγικής και κρίναμε» ότι το να τεθούμε υπό τον νόμο προστασίας για τις πτωχεύσεις ήταν «η καλύτερη λύση», καθώς θα μας προσφέρει «την απαραίτητη ευελιξία» για τον ψηφιακό και τεχνολογικό μετασχηματισμό της εταιρείας μας, εξηγεί η διευθύνουσα σύμβουλος στα έγγραφα της διαδικασίας χρεοκοπίας.
Τον Μάρτιο του 2023 η εταιρεία έκλεισε το εργοστάσιο που διατηρούσε από το 1967 στη Θήβα οδηγώντας σε απώλεια 150 θέσεων εργασίας και προκαλώντας μάλιστα την αντίδραση της ΓΣΕΕ, η οποία ζήτησε την ανάκληση της απόφασης, όπως είχε αναφέρει και δημοσίευμα του Cibum.
Τι είναι αυτό που προκάλεσε την πτώση της εταιρείας; Αφενός, ένα βασικό πρόβλημα είναι πως σε αντίθεση με όταν ξεκίνησε, πλέον υπάρχουν πολλές ανταγωνιστικές εταιρείες στο είδος. Μάρκες όπως η Robax και η Shopgreen, ακόμα και η IKEA έχουν βγάλει τις δικές τους λύσεις σε τάπερ, διαθέτοντας μάλιστα πολλές οικολογικές επιλογές.
Σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς το κύριο πρόβλημα για την Tupperware είναι ότι υπάρχουν πολύ περισσότερες ανταγωνιστικές μάρκες από τις οποίες μπορούν να επιλέξουν οι αγοραστές. Για παράδειγμα στην Amazon, μπορεί να βρει κανείς τάπερ πολύ πιο φθηνά και εξίσου ποιοτικά από την Tupperware.
Αλλά η μεγάλη ζημιά έγινε κατά την πανδημία, όπου ξεκίνησε να εκτοξεύεται η δημοτικότητα των πλαστικών και αλουμινένιων δοχείων αποθήκευσης “μιας χρήσης”, τα οποία βέβαια ο κόσμος κρατούσε για πολύ περισσότερο. Έτσι, με τόσο μειωμένη ζήτηση και τόσο αυξημένη προσφορά, ο κώδωνας του κινδύνου κρούεται εδώ και πολύ καιρό για την Tupperware.
Παράλληλα, οι απαιτήσεις για πιο βιώσιμες συσκευασίες δημιουργούν ολοένα και λιγότερη ανάγκη για πλαστικό, το οποίο επίσης έχει παίξει το ρόλο του στη βιομηχανία τάπερ, η οποία πρέπει να γίνει πιο προσαρμοστική στις νέες καταναλωτικές απαιτήσεις.