Νέο πρόστιμο ανακοινώθηκε σήμερα σε σουπερμάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος στη Θεσσαλονίκη
Είναι απορίας άξιο, πως τα ελληνικά σουπερμάρκετ, παρά τις ανακοινώσεις και τα πρόστιμα εξακολουθούν να παραβιάζουν τη νομοθεσία και να χρεώνουν τους πελάτες τους με υψηλότερες τιμές από αυτές που αναγράφονται στο ράφι. Σήμερα ανακοινώθηκε νέο πρόστιμο από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας σε σουπερμάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος στο Ρετζίκι Θεσσαλονίκης.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | H δημοφιλής και ακριβή κρέμα ματιών που είναι γεμάτη τοξικές ουσίες και απέτυχε στον εργαστηριακό έλεγχο
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Μην αγοράζετε τρόφιμα όταν βλέπετε αυτά τα «Ε» στις ετικέτες
Οι ελεγκτές της Περιφέρειας αγόρασαν 20 προϊόντα από το κατάστημα και διαπίστωσαν ότι δύο από αυτά χρεώθηκαν πολύ παραπάνω στο ταμείο από όσα είχαν υπολογίσει βάση των αναγραφόμενων τιμών στο ράφι με τις οποίες ενημερώνονται οι καταναλωτές. Συγκεκριμένα τα προϊόντα «Παξιμάδι με λάδι ελιάς ¨το Μάννα¨ 400gr» και « Α-Β Σουπιά Καθαρισμένη διχτάκι εισαγωγής», ενώ η τιμή τους ήταν 3,43 ευρώ/τεμ. και 13,98 ευρώ/κιλό αντίστοιχα, στο ταμείο πλήρωσαν 3,83 ευρώ/τεμ. και 14,45 ευρώ/κιλό, δηλαδή αύξηση στο πρώτο κατά 0,40 ευρώ στο πρώτο και 0,47 ευρώ ανά κιλό στο Δεύτερο (ποσοσταιία αύξηση 11,6% και 3,36%).
Σύμφωνα με την Ένωση Καταναλωτών Consumentenbond, που έχει διεξαγάγει αρκετές μελέτες για τις διαφορές μεταξύ των τιμών στο ράφι και στο ταμείο, αν και η ζημιά στην τσέπη του καταναλωτή που προκαλείται από τέτοια περιστατικά είναι σχετικά μικρή και δεν παρατηρούν γρήγορα τη διαφορά, εντούτοις, συνολικά ανέρχονται σε πολλά εκατομμύρια ευρώ που κερδίζουν οι αλυσίδες .
Στην Ολλανδία οι καταναλωτές ζήτησαν αποζημίωση από το μεγαλύτερο σουπερμάρκετ της χώρας, για τα λάθη που έχουν γίνει στην τιμολόγηση, αλλά και στη Σκωτία σε μεγάλη έρευνα, αποκαλύφθηκε όχι μόνο απαίτηση υψηλότερης τμής αλλά και λάθη στη σήμανση, μικρότερο βάρος στις συσκευασίες καθώς και έλλειψη ενημέρωσης σχετικά με την τιμή.
Τα σουπερμάρκετ από την πλευρά τους ως δικαιολογίες επικαλούνται τον υψηλό πληθωρισμό, τις συνεχείς αλλαγές τον τιμών και τον μειωμένο αριθμό προσωπικού. Δεν πείθουν όμως… Εάν χρειάζεται περισσότερο προσωπικό να προσλάβουν, ο υψηλός πληθωρισμός δεν έχει σχέση με την τυπωμένη τιμή και οι συνεχείς αλλαγές θα πρέπει να συνοδεύονται όχι μόνο με ενημέρωση στα ταμπελάκια, αλλά και ενημέρωση του κεντρικού συστήματος τιμολόγησης.
Και το επιχείρημα πως δεν πρόκειται για σκόπιμη ενέργεια από τα σουπερμάρκετ αλλά περισσότερο για αμέλεια ή έλλειψη χρόνου από την πλευρά των εργαζομένων οι ίδιοι οι καταναλωτές που υφίστανται κατάφωρη παραπλάνηση και παραβίαση των δικαιωμάτων τους, θα αποφασίσουν που οφείλεται και γιατί τελικά συμβαίνει. Και θα πρέπει οι ίδιοι να πάρουν τον έλεγχο στα χέρια τους και να ελέγχουν την απόδειξη, για να δουν εάν οι τιμές με τις οποίες χρεώθηκαν συμβαδίζουν με τις τιμές για τις οποίες ενημερώθηκαν.
Στο σουπερμάρκετ επιβλήθηκε πρόστιμο 2.000 ευρώ. Το ίδιο πρόστιμο που είχε επιβληθεί πρόσφατα και σουπερμάρκετ ΚΡΗΤΙΚΟΣ στη Θεσσαλονίκη για απαίτηση υψηλότερης τιμής, σε ΑΒ Βασιλόπουλος στη Θεσσαλονίκη τον Φεβρουάριο, σε Σκλαβενίτη στα Καμίνια και στη Λυκόβρυση, σε Μασούτης στη Μεμόρφωση για απαίτηση υψηλότερης τιμής στο ελαιόλαδο και σε πολλά άλλα υποκαταστήματα μεγάλων αλυσίδων που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας