ΑρχικήΝέαΥγείαΦακές, ρεβύθια και σόγια μπορεί να ανακουφίσουν τα συμπτώματα της χρόνιας αποφρακτικής...

Φακές, ρεβύθια και σόγια μπορεί να ανακουφίσουν τα συμπτώματα της χρόνιας αποφρακτικής πνευμονοπάθειας – Μελέτη

2 λεπτά ανάγνωσης

Νέα μελέτη δείχνει ότι οι ισοφλαβόνες που βρίσκονται σε όσπρια και προϊόντα σόγιας μειώνουν τη φλεγμονή και βελτιώνουν την αναπνευστική λειτουργία

Η χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια (ΧΑΠ), που περιλαμβάνει το εμφύσημα και τη χρόνια βρογχίτιδα, είναι μια προοδευτική φλεγμονώδης νόσος των πνευμόνων που αποτελεί την τέταρτη αιτία θανάτου παγκοσμίως. Νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Chronic Obstructive Pulmonary Diseases: Journal of the COPD Foundation, με επικεφαλής ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Johns Hopkins, προσθέτει μια νέα διατροφική διάσταση στη διαχείριση της νόσου, υποδεικνύοντας ότι η αυξημένη κατανάλωση ισοφλαβονών από όσπρια και προϊόντα σόγιας συνδέεται με λιγότερα αναπνευστικά συμπτώματα.

- Advertisement -

Οι ισοφλαβόνες είναι φυτικές ουσίες που ανήκουν στην ευρύτερη κατηγορία των φυτοοιστρογόνων και βρίσκονται κυρίως σε όσπρια όπως φακές, ρεβύθια, φασόλια και αρακάς, καθώς και σε προϊόντα σόγιας όπως τόφου, γάλα σόγιας και edamame. Γνωστές για τις αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές τους, οι ισοφλαβόνες έχουν μελετηθεί σε σχέση με διάφορες χρόνιες παθήσεις. Η νέα μελέτη εξέτασε για πρώτη φορά τη σχέση τους με την πορεία της ΧΑΠ.

Οι συμμετέχοντες ήταν όλοι πρώην καπνιστές, μια ομάδα ιδιαίτερα σχετική καθώς το κάπνισμα αποτελεί τον κυριότερο παράγοντα κινδύνου για ΧΑΠ. Συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια για τη διατροφή τους και τα συμπτώματά τους, ενώ υποβλήθηκαν σε δοκιμές πνευμονικής λειτουργίας και κλινικές αξιολογήσεις σε τρεις χρονικές στιγμές: στην έναρξη, στους τρεις μήνες και στους έξι μήνες.

- Advertisement -

Τα άτομα με υψηλότερη κατανάλωση ισοφλαβονών εμφάνισαν λιγότερα αναπνευστικά συμπτώματα, συγκεκριμένα μειωμένο βήχα και λιγότερη δυσκολία στην αποβολή βλέννας, καθώς και γενικά βελτιωμένη πνευμονική υγεία. Τα ευρήματα αυτά ευθυγραμμίζονται με την αυξανόμενη επιστημονική αναγνώριση ότι η διατροφή και η διατροφολογία αποτελούν τροποποιήσιμους παράγοντες κινδύνου για χρόνιες πνευμονικές παθήσεις.

Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι απαιτούνται μεγαλύτερες μελέτες για να κατανοηθεί πλήρως ο μηχανισμός με τον οποίο η αυξημένη κατανάλωση ισοφλαβονών βελτιώνει τα συμπτώματα της ΧΑΠ και τη συνολική πνευμονική υγεία. Η τρέχουσα μελέτη είναι παρατηρητική, άρα δεν αποδεικνύει αιτιώδη σχέση, αλλά ανοίγει έναν ενδιαφέρον ερευνητικό δρόμο για μια νόσο που επηρεάζει εκατομμύρια ανθρώπους παγκοσμίως και για την οποία οι διατροφικές παρεμβάσεις παραμένουν ανεπαρκώς μελετημένες.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.