ΑρχικήΝέαΥγείαΜελέτη: Η υπερβολική δόση βιταμινών στην εγκυμοσύνη συνδέεται με αυτισμό

Μελέτη: Η υπερβολική δόση βιταμινών στην εγκυμοσύνη συνδέεται με αυτισμό

2 λεπτά ανάγνωσης

Μεγάλη μελέτη κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τα προγεννητικά συμπληρώματα που λαμβάνουν οι έγκυες γυναίκες

Μια σημαντική νέα έρευνα συνδέει την υπερβολική πρόσληψη βιταμίνης Β12 και φυλλικού οξέος από τη μητέρα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης Διαταραχής του Φάσματος του Αυτισμού (ASD) στο παιδί. Τα ευρήματα είναι σοβαρά καθώς αμφισβητούν την αντίληψη ότι όσο περισσότερες βιταμίνες λαμβάνει μια έγκυος, τόσο καλύτερα.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Δημοφιλές παιδικό σνακ ιδιωτικής ετικέτας μεγάλου σουπερμάρκετ περιέχει υψηλή ποσότητα νευροτοξικού φυτοφαρμάκου

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Δικαστική νίκη για το πιο γνωστό εμφιαλωμένο νερό στον κόσμο – Η Nestlé γλιτώνει την απόσυρση του Perrier

- Advertisement -

Ενώ αυτά τα θρεπτικά συστατικά είναι ζωτικής σημασίας για τη σωστή ανάπτυξη του εμβρύου, ο κίνδυνος εντοπίζεται αποκλειστικά σε πολύ υψηλές ποσότητες στον ορό του αίματος της μητέρας, ποσότητες που ξεπερνούν κατά πολύ τα επαρκή επίπεδα. Η μελέτη διαπίστωσε ότι τα πολύ υψηλά επίπεδα φυλλικού οξέος στον ορό, τα οποία ήταν τέσσερις φορές πάνω από το επαρκές επίπεδο, διπλασίασαν τον κίνδυνο εμφάνισης αυτισμού στο παιδί. Αντίστοιχα, τα πολύ υψηλά επίπεδα βιταμίνης Β12, τα οποία ήταν δύο φορές πάνω από το επαρκές, τριπλασίασαν τον κίνδυνο.

Ο κίνδυνος εκτοξεύεται με τον συνδυασμό

Η κατάσταση γίνεται ιδιαίτερα επικίνδυνη όταν οι ποσότητες και των δύο θρεπτικών συστατικών είναι υπερβολικά υψηλές. Όταν τα επίπεδα τόσο της Β12 όσο και του φυλλικού οξέος ήταν εξαιρετικά αυξημένα, ο κίνδυνος εμφάνισης Διαταραχής του Φάσματος του Αυτισμού εκτοξεύτηκε κατά δεκαεπτά κόμμα έξι φορές.

- Advertisement -

Οι ερευνητές ξεκαθαρίζουν ότι αυτές οι ακραίες ποσότητες δεν προέρχονται συνήθως από την κανονική διατροφή. Η αιτία είναι κυρίως η υπερβολική λήψη προγεννητικών συμπληρωμάτων σε υπερβολικά υψηλές δόσεις, ειδικά όταν συνδυάζεται με γενετικούς παράγοντες που επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο ο οργανισμός μεταβολίζει αυτά τα θρεπτικά συστατικά.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Κανέλα με υψηλά επίπεδα τοξικού μολύβδου και χρωμίου – Σε επιφυλακή φορείς σε παγκόσμιο επίπεδο για τα απανωτά περιστατικά

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Συναγερμός για ελληνικό φρούτο με φυτοφάρμακα 625% πάνω από το όριο – Προειδοποίηση στο ευρωπαϊκό σύστημα RASFF

Οι επιστήμονες τονίζουν ωστόσο ότι οι έγκυες γυναίκες πρέπει να συνεχίσουν να λαμβάνουν τα συνιστώμενα προγεννητικά συμπληρώματα, καθώς το φυλλικό οξύ είναι απαραίτητο για την πρόληψη σοβαρών γενετικών ανωμαλιών. Η προειδοποίηση αφορά την αποφυγή ακραίων υπερδοσολογιών, εφιστώντας την προσοχή στη σωστή δοσολογία.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Οι επιστήμονες αποφάσισαν: Αυτό είναι το πιο θρεπτικό λαχανικό στον κόσμο

Επιστήμονες του CDC κατέταξαν 41 φρούτα και λαχανικά με βάση την πυκνότητα θρεπτικών συστατικών. Μόνο ένα πήρε βαθμολογία 100

Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων: Οι “30 Εντολές” που μπορούν να αποτρέψουν μια τροφική δηλητηρίαση

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων, το cibum συγκεντρώνει 30 πρακτικές οδηγίες που μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στη μείωση των τροφιμογενών περιστατικών και στην προστασία της δημόσιας υγείας