ΑρχικήΝέαΥγείαΤο άτμισμα δεν είναι τόσο «αθώο»: Νέα έρευνα συνδέει τα ηλεκτρονικά τσιγάρα...

Το άτμισμα δεν είναι τόσο «αθώο»: Νέα έρευνα συνδέει τα ηλεκτρονικά τσιγάρα με αυξημένο κίνδυνο διαβήτη

3 λεπτά ανάγνωσης

Tο άτμισμα επηρεάζει τη μεταβολική υγεία και ενισχύει τον κίνδυνο προδιαβήτη, ιδίως σε συνδυασμό με το κάπνισμα

Νέα εκτεταμένη έρευνα από το Πανεπιστήμιο της Georgia βασισμένη σε περισσότερες από 1,2 εκατομμύρια απαντήσεις από το Σύστημα Επιτήρησης Παραγόντων Κινδύνου Συμπεριφοράς αποκαλύπτει ότι οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν ηλεκτρονικά τσιγάρα (άτμισμα) παραδοσιακά τσιγάρα ή και τα δύο έχουν σημαντικά αυξημένες πιθανότητες να εμφανίσουν προδιαβήτη και διαβήτη. Ο Sulakshan Neupane επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης τονίζει ότι ενώ τα ηλεκτρονικά τσιγάρα προωθούνται συχνά ως μια «ασφαλέστερη» εναλλακτική λύση ενδέχεται να κρύβουν έναν «κρυφό κίνδυνο» που συμβάλλει σε μακροπρόθεσμα προβλήματα υγείας επηρεάζοντας ολόκληρο το σώμα και τη μεταβολική υγεία.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Σπανάκι: Συναγερμός στην Ευρωπαϊκή αγορά για υψηλά επίπεδα νιτρικών που επηρεάζουν θυρεοειδή και μεταβολική υγεία

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Γιατί ο καρκίνος «θερίζει» τους millennials;

- Advertisement -

Η ανάλυση έδειξε ότι το άτμισμα συνδέεται από μόνο του με αύξηση 7% του κινδύνου προδιαβήτη με τους ερευνητές να εικάζουν ότι αυτό μπορεί να οφείλεται στην ικανότητα του ατμίσματος να επηρεάζει προσωρινά τη λειτουργία της ινσουλίνης και να συμβάλλει σε αύξηση βάρους δύο παράγοντες άμεσα συνδεδεμένοι με τον προδιαβήτη. Ο κίνδυνος αυτός κλιμακώνεται όταν εξετάζεται το κάπνισμα παραδοσιακών τσιγάρων το οποίο αύξησε τον κίνδυνο προδιαβήτη κατά 15%. Η μεγαλύτερη όμως αύξηση παρατηρήθηκε στους διπλούς χρήστες δηλαδή σε όσους κάνουν ταυτόχρονα χρήση ατμίσματος και καπνίσματος με τον κίνδυνο προδιαβήτη να εκτοξεύεται κατά 28%. Αυτοί οι διπλοί χρήστες ήταν επίσης πιο πιθανό να διαγνωστούν με την ίδια τη νόσο του διαβήτη με αύξηση του κινδύνου κατά 7% και 9% αντίστοιχα αναδεικνύοντας τη σύνθετη βλάβη από τη συνδυασμένη χρήση.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Λάρισα: Τραγικό δυστύχημα με νεκρή 49χρονη σε φούρνο – Τα μαλλιά της μπλέχτηκαν στο ζυμωτήριο

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Κιλκίς: 40χρονος κρεοπώλης έκοψε με μπαλτά κατά λάθος τη μηριαία αρτηρία και πέθανε

Η έρευνα υπογράμμισε ότι ο κίνδυνος δεν κατανέμεται ομοιόμορφα στον πληθυσμό καθώς ορισμένοι προσωπικοί και δημογραφικοί παράγοντες εντείνουν περαιτέρω την πιθανότητα ανάπτυξης προδιαβήτη ή διαβήτη. Συγκεκριμένα παρατηρήθηκε ότι τα άτομα από ομάδες με χαμηλότερο εισόδημα είχαν κατά 12% υψηλότερο κίνδυνο και για τις δύο καταστάσεις. Αυτή η ευαλωτότητα ενισχύεται από το γεγονός ότι οι άνθρωποι που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες βιώνουν αυξημένο ψυχικό στρες και συχνά καταφεύγουν στο κάπνισμα ή το αλκοόλ για την ανακούφισή του. Επιπρόσθετα διαπιστώθηκε ότι οι Ισπανόφωνοι και οι Μαύροι καθώς και τα άτομα που είναι υπέρβαρα ή παχύσαρκα διέτρεχαν μεγαλύτερο κίνδυνο. Εν μέσω αυτών των ανησυχητικών ευρημάτων οι ερευνητές βρήκαν μία προστατευτική ασπίδα την τακτική σωματική δραστηριότητα. Συγκεκριμένα η άσκηση μείωσε τον κίνδυνο προδιαβήτη για τους καπνιστές κατά 8%.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.

Οι επιστήμονες αποφάσισαν: Αυτό είναι το πιο θρεπτικό λαχανικό στον κόσμο

Επιστήμονες του CDC κατέταξαν 41 φρούτα και λαχανικά με βάση την πυκνότητα θρεπτικών συστατικών. Μόνο ένα πήρε βαθμολογία 100