Η καλύτερη εκπαίδευση έχει ισχυρή γενετική συσχέτιση και προστατευτική αιτιολογική συσχέτιση με αρκετές εντερικές διαταραχές.
Τα υψηλά επίπεδα εκπαίδευσης προστατεύουν από διαταραχές στη λειτουργία του εντέρου. Αυτό διαπίστωσε έρευνα του Πανεπιστημίου Edith Cowan (ECU) που δημοσιεύτηκε στο International Journal of Molecular Sciences .
Αυτή η μεγάλης κλίμακας μελέτη εξέτασε τις γενετικές πληροφορίες περισσότερων από 766.000 ατόμων, με έμφαση στην νόσο Αλστχάιμερ (AD), σε σχέση με τα γνωστικά χαρακτηριστικά και τις διαταραχές του εντέρου, όπως η νόσος του πεπτικού έλκους (PUD), η γαστρίτιδα-δωδεκαδακτυλίτιδα, η γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση (GERD), το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, εκκολπωμάτωση και φλεγμονώδη νόσο του εντέρου (IBD).
Η μελέτη διαπίστωσε ότι τα υψηλότερα επίπεδα εκπαίδευσης και γνωστικής λειτουργίας μείωσαν τον κίνδυνο εντερικών διαταραχών. Είναι ενδιαφέρον ότι τα υψηλότερα επίπεδα εκπαίδευσης, που προστατεύουν από διαταραχές του εντέρου ίσχυαν για όλες τις διαταραχές που εξετάστηκαν στη μελέτη, με εξαίρεση τη φλεγμονώδη νόσο του εντέρου.
Τα αποτελέσματα υποστηρίζουν την εκπαίδευση ως μια πιθανή οδό για τη μείωση του κινδύνου εντερικών διαταραχών. «Τα αποτελέσματα υποστηρίζουν την εκπαίδευση ως μια πιθανή οδό για τη μείωση του κινδύνου εντερικών διαταραχών, με την ενθάρρυνση, για παράδειγμα, του ανώτερου μορφωτικού επιπέδου ή πιθανή αύξηση της διάρκειας του σχολείου», είπε ο επικεφαλής ερευνητής Δρ Emmanuel Adewuyi.
Ως εκ τούτου, οι προσπάθειες πολιτικής που στοχεύουν στην αύξηση του μορφωτικού επιπέδου ή της γνωστικής κατάρτισης μπορεί να συμβάλουν σε υψηλότερο επίπεδο νοημοσύνης, το οποίο θα μπορούσε να οδηγήσει σε καλύτερα αποτελέσματα για την υγεία, συμπεριλαμβανομένου του μειωμένου κινδύνου διαταραχών του εντέρου.