Τι αποκαλύπτει η έρευνα για τη σχέση καθημερινών συνηθειών και υγείας
Ένας νέος αυξημένος κίνδυνος για την υγεία αποκαλύπτεται για τα άτομα που παραλείπουν το πρωινό και τρώνε αργά το δείπνο τους, σύμφωνα με νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Journal of the Endocrine Society. Οι συνήθειες του τρόπου ζωής, όπως η άσκηση, η κατανάλωση αλκοόλ και το κάπνισμα, είναι γνωστό ότι αυξάνουν τον κίνδυνο οστεοπόρωσης, ωστόσο λίγα είναι γνωστά για τη σχέση μεταξύ του οστεοπορωτικού κατάγματος και της διατροφής.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Μεγάλο σουπερμάρκετ πουλάει χαλασμένο κρέας και αλλάζει τις ημερομηνίες λήξης – Δεκάδες χιλιάδες ευρώ πρόστιμο
Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν μια μεγάλη ομάδα ελέγχου υγείας 927.130 ενηλίκων (45,3% άνδρες και 54,7% γυναίκες) για να βρουν τη σχέση μεταξύ παραγόντων του τρόπου ζωής και της διάγνωσης οστεοπορωτικού κατάγματος (κατάγματα ισχίου, αντιβραχίου, σπονδυλικής και βραχιονίου οστού).
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ελληνικά ροδάκινα με απαγορευμένο φυτοφάρμακο σε υψηλή συγκέντρωση – Τα εντόπισε η Ρουμανία και μας “κάρφωσε” στην ΕΕ
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η παράλειψη του πρωινού και η κατανάλωση αργά το βράδυ του δείπνου συσχετίστηκε με αυξημένο κίνδυνο οστεοπόρωσης. Επιπλέον, διαπίστωσαν ότι άτομα που είχαν ανθυγιεινές συνήθειες, όπως το κάπνισμα, η καθημερινή κατανάλωση αλκοόλ, η έλλειψη άσκησης ή ύπνου, η παράλειψη του πρωινού και η αργοπορημένη κατανάλωση γευμάτων, είχαν περισσότερες πιθανότητες να διαγνωστούν με οστεοπόρωση.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Τα αυγά “ξαναχτύπησαν”: Σχεδόν 100 δηλητηριάσεις από μολυσμένα αυγά – 18 άνθρωποι νοσηλεύονται
Αυτά τα αποτελέσματα υποδηλώνουν ότι η πρόληψη της οστεοπόρωσης και των καταγμάτων απαιτεί όχι μόνο υγιεινές διατροφικές συνήθειες, αλλά και μια ευρύτερη προσπάθεια για τη βελτίωση των συνολικών συμπεριφορών του τρόπου ζωής.