ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΓήρανση: Πώς η σοκολάτα «φρενάρει» τη χρόνια φλεγμονή - Νέα μεγάλη μελέτη

Γήρανση: Πώς η σοκολάτα «φρενάρει» τη χρόνια φλεγμονή – Νέα μεγάλη μελέτη

3 λεπτά ανάγνωσης

Μεγάλη μελέτη δείχνει ότι οι φλαβανόλες μειώνουν δείκτες φλεγμονής σε ηλικιωμένους

Μια κλινική μελέτη που πραγματοποιήθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες καταδεικνύει ότι η καθημερινή λήψη συμπληρώματος εκχυλίσματος κακάου, πλούσιου σε φλαβανόλες, μπορεί να μειώσει σημαντικά τη χρόνια φλεγμονή στους ηλικιωμένους. Η έρευνα παρέχει σπάνια και μακροπρόθεσμα στοιχεία, δείχνοντας ότι τα φυτικά συστατικά του κακάου ενδέχεται να συμβάλλουν στην αντιμετώπιση της «φλεγμονώδους γήρανσης», μιας σταδιακής διαδικασίας που συνδέεται με καρδιαγγειακά προβλήματα, αδυναμία και μειωμένη ποιότητα ζωής.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ανακαλούνται 3 μάρκες κέτσαπ λόγω μικροβιακής μόλυνσης – Τα σημάδια που υποδεικνύουν πιθανό πρόβλημα στη σάλτσα

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ντομάτες και πιπεριές με υπερβάσεις φυτοφαρμάκων έως και 830% – Για σοβαρό κίνδυνο προειδοποιεί το RASFF

- Advertisement -

Η μελέτη περιέλαβε σχεδόν 600 άτομα, γύρω στα 70 έτη, που για δύο χρόνια έλαβαν είτε συμπλήρωμα κακάου είτε εικονικό φάρμακο. Τα αποτελέσματα έδειξαν σαφή μείωση στα επίπεδα της C-αντιδρώσας πρωτεΐνης (CRP), ενός ευρέως χρησιμοποιούμενου δείκτη φλεγμονής, σε όσους έλαβαν το συμπλήρωμα. Η μείωση αυτή ήταν ιδιαίτερα έντονη σε συμμετέχοντες με υψηλότερα αρχικά επίπεδα CRP, υποδηλώνοντας ότι όσοι έχουν αυξημένο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων μπορεί να επωφεληθούν περισσότερο.

Εγγραφείτε στα FEA 2025 και ελάτε να γράψουμε μαζί μία ιστορία που αξίζει να ειπωθεί

Σε αντίθεση με τη σοκολάτα, τα συμπληρώματα κακάου παρέχουν συμπυκνωμένη δόση φλαβανόλων χωρίς ζάχαρη ή λίπος. Έτσι, η έρευνα τονίζει ότι δεν μπορεί κανείς να βασιστεί στην κατανάλωση γλυκών προϊόντων για να αποκομίσει τα ίδια οφέλη. Η μελέτη αποτελεί υπομέρος της ευρύτερης έρευνας COSMOS, που εξετάζει τις μακροχρόνιες επιδράσεις διατροφικών συμπληρωμάτων σε δεκάδες χιλιάδες άτομα.

- Advertisement -

Παρά τα ενθαρρυντικά αποτελέσματα, οι επιστήμονες προειδοποιούν ότι πρόκειται για ένα βήμα και όχι για οριστική λύση. Το εκχύλισμα κακάου φαίνεται να περιορίζει τη φλεγμονή, αλλά δεν έχει ακόμη αποδειχθεί ότι οδηγεί σε μεγαλύτερη μακροζωία ή σε σαφή μείωση σοβαρών ασθενειών. Επιπλέον, η έρευνα αφορούσε κυρίως υγιείς λευκούς ηλικιωμένους, γεγονός που περιορίζει την άμεση γενίκευση των ευρημάτων.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.