ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΗ απλή διατροφική αλλαγή που μειώνει την αρτηριακή πίεση σε 2 ώρες

Η απλή διατροφική αλλαγή που μειώνει την αρτηριακή πίεση σε 2 ώρες

3 λεπτά ανάγνωσης

Και δεν είναι το αλάτι

Μια απλή αλλά ουσιαστική αλλαγή στη διατροφή μπορεί να αποτελέσει το κλειδί για την αντιμετώπιση της υψηλής αρτηριακής πίεσης, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη. Η υπέρταση, που συχνά αποκαλείται «σιωπηλός δολοφόνος», μπορεί να προκαλέσει σοβαρές επιπλοκές όπως καρδιοπάθειες, εγκεφαλικά επεισόδια, νεφρική ανεπάρκεια και προβλήματα όρασης. Το ανησυχητικό είναι πως η πάθηση αυτή εξελίσσεται τις περισσότερες φορές χωρίς εμφανή συμπτώματα, αφήνοντας πολλούς ανθρώπους απληροφόρητους έως ότου αντιμετωπίσουν σοβαρά προβλήματα υγείας.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ευρωπαϊκός συναγερμός για το μολυσμένο φυστικοβούτυρο – 100 επιβεβαιωμένα κρούσματα, 4 παιδιά με σηψαιμία

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Decathlon Γαλλίας: Ανάκληση σωσιβίων λόγω κινδύνου πνιγμού

- Advertisement -

Ο καθηγητής γενετικής επιδημιολογίας στο King’s College του Λονδίνου και δημιουργός της διατροφικής εφαρμογής Zoe, Tim Spector, επισημαίνει τη σημασία της διατροφής στη ρύθμιση της πίεσης. Όπως τονίζει, η αυξημένη πρόσληψη καλίου βοηθά τον οργανισμό να αποβάλει το πλεονάζον νάτριο (αλάτι), ενώ η κατανάλωση περισσότερων φυτικών ινών συνδέεται με ακόμα μεγαλύτερη βελτίωση. Συγκεκριμένα, μόλις πέντε γραμμάρια επιπλέον φυτικών ινών την ημέρα μπορούν, σύμφωνα με τον ίδιο, να μειώσουν την αρτηριακή πίεση με διπλάσια αποτελεσματικότητα σε σχέση με τη μείωση της πρόσληψης αλατιού.

Εγγραφείτε και εσείς στα FEA 2025 και ελάτε να γράψουμε ΜΑΖΙ μια ιστορία, που αξίζει να ειπωθεί!

Παράλληλα με τη γνωστή συμβουλή για περιορισμό του αλατιού, νέα ερευνητικά δεδομένα φέρνουν στο προσκήνιο τη σημασία των οσπρίων και ιδιαίτερα των σκουρόχρωμων φασολιών. Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Μανιτόμπα στον Καναδά διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση κόκκινων φασολιών οδήγησε σε μείωση της αρτηριακής πίεσης μέσα σε δύο μόλις ώρες από την κατανάλωση, κάτι που δεν παρατηρήθηκε σε όσους κατανάλωσαν ρύζι.

- Advertisement -

Τα μαύρα και κόκκινα φασόλια φαίνεται να έχουν ευεργετική επίδραση στα αιμοφόρα αγγεία, βελτιώνοντας τη λειτουργία του αγγειακού συστήματος. Η διατροφική τους αξία, πλούσια σε φυτικές ίνες, κάλιο και πολυφαινόλες, τα καθιστά ένα ιδιαίτερα ωφέλιμο τρόφιμο για όσους επιθυμούν να βελτιώσουν ή να διατηρήσουν την καρδιαγγειακή τους υγεία.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Μολυσμένα λουκάνικα υπεύθυνα για το αιμολυτικό σύνδρομο στη 12χρονη που έχασε τη ζωή της – Λουκέτο στην εταιρεία παραγωγής

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Αυτά τα συμπληρώματα πρέπει να αποφεύγουν όσοι έχουν μεταβολικό σύνδρομο

Οι διαιτολόγοι, σύμφωνα με δημοσίευμα του Surrey Live, τονίζουν ότι η ένταξη τέτοιων οσπρίων στη διατροφή δεν είναι μόνο μια προσιτή επιλογή, αλλά και μια επιστημονικά τεκμηριωμένη στρατηγική για τη διαχείριση της υπέρτασης.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.