ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΑπώλεια βάρους: Νέα μελέτη επιβεβαιώνει ότι ο καλύτερος τρόπος είναι η συχνότερη...

Απώλεια βάρους: Νέα μελέτη επιβεβαιώνει ότι ο καλύτερος τρόπος είναι η συχνότερη κατανάλωση πρωτεϊνών και φυτικών ινών

4 λεπτά ανάγνωσης

Επιστημονική ομάδα διαπίστωσε ισχυρή συσχέτιση μεταξύ της κατανάλωσης πρωτεϊνών και φυτικών ινών και της απώλειας βάρους.

Οι συμμετέχοντες σε ένα πρόγραμμα διατροφικής εκπαίδευσης που έχασαν το μεγαλύτερο βάρος μέσα σε ένα χρόνο, κατανάλωναν μεγαλύτερες ποσότητες πρωτεϊνών και φυτικών ινών, σύμφωνα με τα ευρήματα πρόσφατης μελέτης.

- Advertisement -

Σε διάστημα ενός έτους, το 41% των συμμετεχόντων είχαν χάσει το 12,9% του σωματικού τους βάρους, σε σύγκριση με το υπόλοιπο δείγμα της μελέτης, το οποίο έχασε λίγο περισσότερο από το 2% του αρχικού του βάρους, σύμφωνα με τη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Obesity Science and Practice.

Οι διαιτώμενοι συμμετείχαν στο Πρόγραμμα Εξατομικευμένης Βελτίωσης της Διατροφής (iDip), το οποίο χρησιμοποιεί εργαλεία απεικόνισης δεδομένων και εντατικές συνεδρίες διατροφικής εκπαίδευσης για να αυξήσει τις γνώσεις των διαιτώμενων σχετικά με τα βασικά θρεπτικά συστατικά, επιτρέποντάς τους να δημιουργήσουν ένα εξατομικευμένο, ασφαλές και αποτελεσματικό σχέδιο απώλειας βάρους, δήλωσε ο Manabu T. Nakamura, καθηγητής διατροφής στο Πανεπιστήμιο Urbana-Champaign του Ιλινόις και επικεφαλής της έρευνας.

- Advertisement -

«Η ευελιξία και η εξατομίκευση είναι το κλειδί για τη δημιουργία προγραμμάτων που βελτιστοποιούν την επιτυχία των διαιτών στην απώλεια βάρους και τη διατήρησή του», δήλωσε ο καθηγητής Nakamura. «Η διατροφική αλλαγή, η οποία διαφέρει από άτομο σε άτομο, πρέπει να επιτευχθεί για να διατηρηθεί ένα υγιές βάρος. Η προσέγγιση iDip επιτρέπει στους συμμετέχοντες να πειραματιστούν με διάφορες διαιτητικές επαναλήψεις και οι γνώσεις και οι δεξιότητες που αναπτύσσουν ενώ χάνουν βάρος χρησιμεύουν ως θεμέλιο για τη βιώσιμη διατήρηση».

H ομάδα του iDip δημιούργησε ένα μοναδικό στο είδος του, δισδιάστατο εργαλείο απεικόνισης ποσοτικών δεδομένων που απεικονίζει τις πυκνότητες πρωτεϊνών και φυτικών ινών των τροφίμων ανά θερμίδα και παρέχει ένα εύρος στόχων για κάθε γεύμα. Ξεκινώντας με τρόφιμα που συνήθιζαν να τρώνε, οι διαιτώμενοι δημιούργησαν ένα εξατομικευμένο σχέδιο, αυξάνοντας την πρόσληψη πρωτεΐνης σε περίπου 80 γραμμάρια και την πρόσληψη φυτικών ινών σε περίπου 20 γραμμάρια ημερησίως.

- Advertisement -

Κατά την παρακολούθηση των διατροφικών συνηθειών των συμμετεχόντων και του βάρους τους με ζυγαριές με δυνατότητα Wi-Fi, η ομάδα διαπίστωσε ισχυρή αντίστροφη συσχέτιση μεταξύ των ποσοστών των φυτικών ινών και της πρωτεΐνης που καταναλώθηκαν και της απώλειας βάρους των διαιτώμενων.

Συνολικά 22 άτομα που εγγράφηκαν στο πρόγραμμα το ολοκλήρωσαν, συμπεριλαμβανομένων 9 ανδρών και 13 γυναικών. Οι περισσότεροι από τους συμμετέχοντες στη δίαιτα ήταν ηλικίας 30-64 ετών. Οι συμμετέχοντες ανέφεραν ότι είχαν κάνει δύο ή περισσότερες προηγούμενες προσπάθειες να χάσουν βάρος. Είχαν επίσης μια σειρά από συννοσηρότητες, το 54% είχε υψηλή χοληστερόλη, το 50% είχε σκελετικά προβλήματα και το 36% είχε υπέρταση ή/και υπνική άπνοια.

Η ανάλυση της σύστασης του σώματος έδειξε ότι οι συμμετέχοντες στη δίαιτα διατήρησαν την άλιπη σωματική τους μάζα, χάνοντας κατά μέσο όρο 7,1 κιλά λιπώδους μάζας και ελάχιστη μυϊκή μάζα στο διάστημα των έξι μηνών. Μεταξύ εκείνων που έχασαν περισσότερο από 5% του αρχικού τους βάρους, το 78% του βάρους που έχασαν ήταν λίπος, σύμφωνα με τη μελέτη.

Συνολικά, οι συμμετέχοντες μείωσαν τη λιπώδη μάζα τους από 42,6 κιλά κατά μέσο όρο στην αρχή του προγράμματος σε 35,7 κιλά στο 15μηνο. Ομοίως, οι διαιτώμενοι μείωσαν τη μέση τους κατά περίπου 7 εκατοστά στους έξι μήνες και συνολικά κατά 9 εκατοστά στους 15 μήνες, διαπίστωσε η ομάδα.

Κατά την παρακολούθηση της πρόσληψης πρωτεϊνών και φυτικών ινών από τους διαιτώμενους, η ομάδα διαπίστωσε ισχυρή συσχέτιση μεταξύ της κατανάλωσης πρωτεϊνών και φυτικών ινών και της απώλειας βάρους σε 3 και 12 μήνες.

«Η ισχυρή συσχέτιση υποδηλώνει ότι οι συμμετέχοντες που κατάφεραν να αναπτύξουν βιώσιμες διατροφικές αλλαγές μέσα στους τρεις πρώτους μήνες συνέχισαν να χάνουν βάρος και τους επόμενους μήνες, ενώ όσοι δυσκολεύτηκαν να εφαρμόσουν βιώσιμα διατροφικά πρότυπα νωρίς, σπάνια κατάφεραν να αλλάξουν τη διατροφή τους τους επόμενους μήνες», δήλωσε ο καθηγητής Nakamura.

Η ομάδα υπέθεσε ότι αυτή η συσχέτιση θα μπορούσε επίσης να σχετίζεται με την επιτυχία κάποιων διαιτώμενων στην πρώιμη απώλεια βάρους, η οποία μπορεί να ενίσχυσε τα κίνητρα και την προσήλωσή τους στο πρόγραμμά τους.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.