ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΗ συνδυαστική δίαιτα που "κερδίζει" την απλή μείωση θερμίδων - Του Νίκου...

Η συνδυαστική δίαιτα που “κερδίζει” την απλή μείωση θερμίδων – Του Νίκου Ζορζοβίλη

4 λεπτά ανάγνωσης

Οι θετικές αλλαγές στα βακτήρια του εντέρου δίνουν “ψήφο εμπιστοσύνης” στον συνδυασμό διαλειμματικής νηστείας και πρωτεϊνικής δίαιτας.

Η διαλειμματική νηστεία και η πρωτεϊνική δίαιτα είναι δύο προσεγγίσεις για την απώλεια βάρους που γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς τα τελευταία χρόνια και νέα έρευνα δείχνει ότι θα μπορούσαν επίσης να συμβάλουν σε ένα πιο ποικιλόμορφο μικροβίωμα του εντέρου.

- Advertisement -

Παλαιότερη μελέτη έχει επισημάνει τη συσχέτιση μεταξύ των βακτηρίων του εντέρου μας και της τάσης να παίρνουμε βάρος. Τα τελευταία ευρήματα μιας νέας μελέτης που δημοσιεύτηκε στο Nature Communications μας δίνουν περισσότερες ενδείξεις για το πώς θα μπορούσε να γίνει η διαχείριση των εσωτερικών μας μικροβίων ώστε να διατηρούμε το σώμα μας σε φόρμα.

Οι ερευνητές πίσω από αυτή την μελέτη (που χρηματοδοτήθηκε σε μεγάλο βαθμό από την εταιρεία συμπληρωμάτων διατροφής Isagenix) αναφέρουν ότι τα ευρήματά τους θα είναι χρήσιμα για την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο το μικροβίωμα του εντέρου προσαρμόζεται στις αλλαγές στο τι και πότε τρώμε – στις οποίες θέτουν όρια η διαλειμματική νηστεία και η πρωτεϊνική δίαιτα.

- Advertisement -

«Για να διατηρηθεί μια σταθερή κοινότητα και ένα σταθερό σύστημα, το μικροβίωμα του εντέρου πρέπει να ρυθμίζει τον ρυθμό ανάπτυξης και την ποικιλομορφία του ως απάντηση στη διαθεσιμότητα των θρεπτικών συστατικών και την πυκνότητα του πληθυσμού», γράφουν ο Alex Mohr, ερευνητής μικροβιώματος στο Arizona State University, και οι συνεργάτες του στη δημοσιευμένη εργασία τους.

Στη μελέτη συμμετείχαν 41 υπέρβαροι ή παχύσαρκοι εθελοντές, οι οποίοι έτρωγαν είτε μια υγιεινή, περιορισμένη σε θερμίδες δίαιτα μεσογειακού τύπου με βάση τις διατροφικές συστάσεις των ΗΠΑ, είτε μια συνδυαστική διαλλειματική και πρωτεϊνική δίαιτα (IF-P) για δύο μήνες.

- Advertisement -

Οι διαφορά της συνδυαστικής δίαιτας με την απλή μείωση θερμίδων

Η πρωτεϊνική δίαιτα περιλαμβάνει τον έλεγχο της πρόσληψης πρωτεϊνών σε συγκεκριμένα γεύματα, ενώ η διαλλειματική νηστεία περιορίζει την κατανάλωση τροφής σε συγκεκριμένες ώρες σε ορισμένες ημέρες. Σε σύγκριση με τη δίαιτα περιορισμένων θερμίδων, η συνδυαστική δίαιτα IF-P είχε περίπου 250-300 περισσότερες θερμίδες ανά ημέρα μη νηστείας, αλλά περιλάμβανε περισσότερη πρωτεΐνη ανά γραμμάριο τις ημέρες αυτές.

Στο τέλος των οκτώ εβδομάδων, τα δείγματα κοπράνων έδειξαν ότι όσοι ακολουθούσαν τη δίαιτα IF-P είχαν μια πιο ποικίλη επιλογή μικροβίων σε σύγκριση με την άλλη ομάδα. Τα αποτελέσματα διέφεραν ανάλογα με το άτομο, αλλά συνολικά η ομάδα της δίαιτας IF-P ανέφερε ότι αντιμετώπιζε λιγότερα γαστρεντερικά προβλήματα. Μείωσαν επίσης περισσότερο το σπλαχνικό τους λίπος, αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία για τους μεταβολικούς κινδύνους υγείας, όπως ο διαβήτης και οι καρδιακές παθήσεις.

Επιπλέον, όσοι ακολουθούσαν τη δίαιτα IF-P παρουσίασαν μια σειρά από βιολογικές μετατοπίσεις που σχετίζονται με την απώλεια βάρους: Περισσότερα από τα βακτήρια του εντέρου που βρίσκονται σε πιο αδύνατους τύπους σώματος, όπως τα Christensenellaceae, και περισσότερες πρωτεΐνες και πρωτεϊνικά θραύσματα που συνδέονται με διάφορες πτυχές της απώλειας βάρους.

«Αυτή η νέα εργασία παρέχει πληροφορίες σχετικά με το εντερικό μικροβιακό και μεταβολικό προφίλ των συμμετεχόντων που ακολουθούν δίαιτα IF-P ή δίαιτα με περιορισμένες θερμίδες και αναδεικνύει σημαντικές διαφορές στη μικροβιακή συγκρότηση που σχετίζονται με την απώλεια βάρους και την ανταπόκριση της σύστασης του σώματος», γράφουν οι ερευνητές.

Η μελέτη αυτή αφορούσε σχετικά μικρό αριθμό συμμετεχόντων, οπότε χρειάζονται δοκιμές με μεγαλύτερες ομάδες ατόμων για να βοηθήσουν στην επικύρωση των αποτελεσμάτων, αλλά υποδηλώνει ότι συγκεκριμένοι τύποι διατροφής μπορεί να βοηθήσουν στην αναδιαμόρφωση του εντέρου και να βοηθήσουν στον έλεγχο του βάρους.

Είναι γνωστό ότι η παχυσαρκία είναι ένα αυξανόμενο πρόβλημα, με πάνω από ένα δισεκατομμύριο ανθρώπους παγκοσμίως να κατατάσσονται πλέον ως παχύσαρκοι, κάτι που οδηγεί σε μια σειρά άλλων προβλημάτων υγείας, συμπεριλαμβανομένου του αυξημένου κινδύνου καρδιαγγειακών προβλημάτων και ορισμένων μορφών καρκίνου.

Είναι ενθαρρυντικό ότι η αυξημένη ποικιλομορφία των μικροβίων του εντέρου που παρατηρήθηκε στην ομάδα IF-P συνδέεται με άλλα οφέλη για την υγεία εκτός από την απώλεια βάρους, συμπεριλαμβανομένης της καλύτερης υγείας του πεπτικού συστήματος και ενός πιο ανθεκτικού ανοσοποιητικού συστήματος, κάτι που σίγουρα αξίζει να ερευνηθεί στο μέλλον.


- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.