ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΚάνει η θηλάζουσες μητέρες να τρώνε σκόρδο;

Κάνει η θηλάζουσες μητέρες να τρώνε σκόρδο;

3 λεπτά ανάγνωσης

Μια «αστεία» έρευνα που άλλαξε την επιστήμη της γεύσης

Δύο Αμερικανοί επιστήμονες, η Δρ Julie A. Mennella και ο Δρ Gary K. Beauchamp, τιμήθηκαν με το βραβείο Ig Nobel 2025 στην Παιδιατρική για μια ιστορική τους έρευνα που χρονολογείται από το 1991. Η μελέτη τους, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Pediatrics, κατέρριψε μια παλαιά αντίληψη και αποκάλυψε πως οι διατροφικές συνήθειες της μητέρας μπορούν να επηρεάσουν τις γευστικές προτιμήσεις του βρέφους.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | 107 τροφικές δηλητηριάσεις και 24 παιδιά σε αιμοκάθαρση από μολυσμένο τρόφιμο – Σαφάρι των Αρχών να βρουν την αιτία

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Εντοπίστηκε αλεύρι με ουσία που μέσα σε μόλις 5 λεπτά προκαλεί συμπτώματα τροφικής δηλητηρίασης

- Advertisement -
Εγγραφείτε στα FEA 2025 και ελάτε να γράψουμε μαζί μία ιστορία που αξίζει να ειπωθεί

Τα βραβεία Ig Nobel απονέμονται σε επιστημονικές εργασίες που αρχικά προκαλούν γέλιο, αλλά στη συνέχεια ωθούν σε βαθύτερη σκέψη, αναδεικνύοντας τη δημιουργική και απροσδόκητη πλευρά της έρευνας. Με το σύνθημα «πρώτα γελάστε, μετά σκεφτείτε», τιμούν το χιούμορ και την περιέργεια στην επιστήμη.

Η έρευνα, με τίτλο «Η μητρική διατροφή μεταβάλλει τις αισθητηριακές ιδιότητες του ανθρώπινου γάλακτος και τη συμπεριφορά του θηλάζοντος», είχε σαν ερώτημα το «τι συμβαίνει όταν μια θηλάζουσα μητέρα καταναλώνει σκόρδο;» Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι το άρωμα του σκόρδου μεταδιδόταν στο μητρικό γάλα. Η μεγαλύτερη έκπληξη όμως ήταν πως, αντί να το απορρίψουν, τα βρέφη έδειχναν να το απολαμβάνουν, θηλάζοντας περισσότερο όταν το γάλα είχε αυτή τη συγκεκριμένη γεύση.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ποια smartphones παρουσιάζουν τις περισσότερες βλάβες – Έρευνα σε 15.000 κινητά

Η επιλογή του σκόρδου δεν ήταν τυχαία, καθώς η Δρ. Mennella εμπνεύστηκε από προηγούμενες μελέτες σε αγελάδες, όπου η κατανάλωση άγριου σκόρδου επηρέαζε τη γεύση του γάλακτος. Ωστόσο, η επικρατούσα πεποίθηση για το ανθρώπινο γάλα ήταν ότι έπρεπε να είναι άγευστο, και οι μητέρες συχνά προειδοποιούνταν να αποφεύγουν το σκόρδο για να μη δυσαρεστήσουν τα μωρά τους. Η μελέτη αυτή έδειξε πως η γνώση από την έρευνα στα ζώα μπορεί να εφαρμοστεί και στον άνθρωπο, αποκαλύπτοντας ότι οι πρώτες γευστικές εμπειρίες είναι καθοριστικές για τα νεαρά θηλαστικά.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Φθαλικές ενώσεις σε καλλυντικά και συσκευασίες τροφίμων αυξάνουν τον κίνδυνο καρκίνου του μαστού – Μελέτη

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Υγρό σαπούνι ή σαπούνι μπάρα; Ποιο προστατεύει καλύτερα από ιούς και βακτήρια; Εργαστηριακή δοκιμή

Οι ίδιοι επιστήμονες ανακάλυψαν αργότερα πως οι γεύσεις μεταδίδονται και στο αμνιακό υγρό κατά την εγκυμοσύνη. Η εργασία τους ανέδειξε πόσο σημαντικές είναι οι πρώιμες γευστικές εμπειρίες για τη διαμόρφωση των μετέπειτα προτιμήσεων στα τρόφιμα και επηρέασε τις διατροφικές συνήθειες σε διάφορους πολιτισμούς. Οι βραβευθέντες εξέφρασαν την ελπίδα ότι το χιουμοριστικό κομμάτι της έρευνάς τους θα βοηθήσει να ανοίξουν τα μάτια του κοινού στα θαύματα της επιστήμης και στη σημασία της υποστήριξής της. «Η χρήση του χιούμορ για την επικοινωνία της θεμελιώδους επιστήμης με έναν οικείο τρόπο είναι απαραίτητη και πρέπει να γιορτάζεται», δήλωσε ο Δρ Benjamin Smith, διευθυντής του κέντρου Monell, που παρευρέθηκε στην τελετή.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Σπάνιο περιστατικό ανάκλησης γάλακτος εταιρείας κολοσσού – Ανησυχία για τοξικότητα και πιθανές επιπτώσεις σε ήπαρ και νεφρούς

Οι καταναλωτές που έχουν αγοράσει το συγκεκριμένο προϊόν κλήθηκαν να μην το καταναλώσουν, να μην το χρησιμοποιήσουν στη μαγειρική και να μην το προσφέρουν σε μέλη της οικογένειάς τους

Αποτίμηση της Κομισιόν για την εφαρμογή της κουλτούρας ασφάλειας τροφίμων – Τι αλλάζει για τις ελληνικές επιχειρήσεις

Η Κομισιόν αξιολόγησε για πρώτη φορά την εφαρμογή των ελέγχων Food Safety Culture στην ΕΕ, ενώ οι ελληνικές επιχειρήσεις να καλούνται να τεκμηριώνουν τη συμμόρφωσή τους με τις απαιτήσεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/382

Και η Ελλάδα στη λίστα διανομής λιναρόσπορου με υδροκυάνιο – Συναγερμός στην Ευρώπη (φωτογραφία)

Υψηλές συγκεντρώσεις υδροκυανικού οξέος σε λιναρόσπορο ενεργοποίησαν το ευρωπαϊκό σύστημα RASFF, με το προϊόν να έχει διανεμηθεί και στην ελληνική αγορά