ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΚοιμηθείτε καλύτερα… τρώγοντας σωστά: Αυτό είναι το τρόφιμο που μπορεί να βελτιώσει...

Κοιμηθείτε καλύτερα… τρώγοντας σωστά: Αυτό είναι το τρόφιμο που μπορεί να βελτιώσει τον ύπνο σας σε μία νύχτα

3 λεπτά ανάγνωσης

Νέα μελέτη δείχνει ότι η διατροφή με βάση τις επίσημες οδηγίες του CDC μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα του ύπνου κατά 16%

Ένας βαθύς, αναζωογονητικός ύπνος μπορεί να μην κρύβεται τελικά σε κάποιο συμπλήρωμα ή εφαρμογή ύπνου, αλλά… στο πιάτο σας. Νέα μελέτη από το Πανεπιστήμιο Ιατρικής του Σικάγο και το Πανεπιστήμιο Κολούμπια αποκαλύπτει ότι η κατανάλωση της συνιστώμενης ποσότητας φρούτων και λαχανικών μπορεί να βελτιώσει τον ύπνο κατά 16%, ακόμη και από την πρώτη νύχτα.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Αψιού! Γιατι σου λένε “γείτσες” όταν φτερνίζεσαι;

Η έρευνα παρακολούθησε 34 υγιείς ενήλικες ηλικίας 20 έως 49 ετών, καταγράφοντας τη διατροφή και τον ύπνο τους μέσω εφαρμογών και αισθητήρων. Χρησιμοποιώντας τον «δείκτη κατακερματισμού ύπνου» (SFI), οι ερευνητές μέτρησαν την ποιότητα του ύπνου, λαμβάνοντας υπόψη τις διακοπές, τις αφυπνίσεις και τις αλλαγές μεταξύ ελαφριού και βαθύ ύπνου.

- Advertisement -

Τα ευρήματα της μελέτης

Εγγραφείτε και εσείς στα FEA 2025 και ελάτε να γράψουμε ΜΑΖΙ μια ιστορία, που αξίζει να ειπωθεί!

Όσοι κατανάλωναν περισσότερα φρούτα και λαχανικά, είχαν λιγότερες διαταραχές ύπνου και χαμηλότερο SFI. Επιπλέον, παρατηρήθηκε παρόμοια θετική επίδραση και από τους σύνθετους υδατάνθρακες, ενώ το κόκκινο και επεξεργασμένο κρέας σχετιζόταν με πιο κατακερματισμένο ύπνο.

Η συν-συγγραφέας της μελέτης, Dr. Esra Tasali, σχολίασε πως «είναι αξιοσημείωτο ότι μια τόσο σημαντική βελτίωση μπορεί να παρατηρηθεί σε λιγότερο από 24 ώρες». Τόνισε, επίσης, ότι η διατροφική προσέγγιση για τη βελτίωση του ύπνου είναι φυσική, εύκολα εφαρμόσιμη και οικονομικά αποδοτική.

- Advertisement -

Η μελέτη συνιστά την κατανάλωση πέντε φλιτζανιών φρούτων και λαχανικών την ημέρα, σύμφωνα με τις οδηγίες του CDC. Αυτό μεταφράζεται σε περίπου 2 φλιτζάνια φρούτων και 2,5 φλιτζάνια λαχανικών ημερησίως. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι μία μερίδα ισοδυναμεί με ένα μέτριο μήλο, 8 φράουλες, ένα μεγάλο καλαμπόκι ή μια μεγάλη γλυκοπατάτα, δύο μεσαία καρότα, ή δύο φλιτζάνια ωμά φυλλώδη λαχανικά.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | «Δίαιτα με ζάχαρη»: Άλλη μια επικίνδυνη μόδα ή το νέο όπλο για απώλεια βάρους;

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Λύθηκε το μυστήριο για το πώς ο ανθρώπινος οργανισμός, απορροφά τα θρεπτικά συστατικά των τροφίμων

Οι ερευνητές σημείωσαν επίσης ότι η μελατονίνη, η ορμόνη του ύπνου, επηρεάζεται από τη διατροφή. Θρεπτικά συστατικά όπως το μαγνήσιο, η τρυπτοφάνη και το φολικό οξύ, που ενισχύουν την παραγωγή μελατονίνης, είναι παρόντα σε πολλά φρούτα και λαχανικά, επιβεβαιώνοντας πως η διατροφή μπορεί να έχει άμεση επίδραση στον κιρκαδικό ρυθμό.

Στο πλαίσιο αυτό, αναδεικνύονται ορισμένα τρόφιμα ως ιδιαίτερα ευεργετικά:

  • Το αβοκάντο περιέχει μαγνήσιο, τρυπτοφάνη και φολικό οξύ και σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, η καθημερινή του κατανάλωση βελτίωσε την ποιότητα ύπνου και τη διατροφική ισορροπία.
  • Τα ακτινίδια, με υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά και σεροτονίνη, συνέβαλαν σε μεγαλύτερη διάρκεια ύπνου και μικρότερη καθυστέρηση στον ύπνο, όταν καταναλώθηκαν πριν την κατάκλιση.
  • Τα σκούρα φυλλώδη λαχανικά όπως το σπανάκι και το kale, είναι φυσικές πηγές μαγνησίου και ασβεστίου, βοηθώντας στη χαλάρωση και την παραγωγή μελατονίνης.
- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Οι επιστήμονες αποφάσισαν: Αυτό είναι το πιο θρεπτικό λαχανικό στον κόσμο

Επιστήμονες του CDC κατέταξαν 41 φρούτα και λαχανικά με βάση την πυκνότητα θρεπτικών συστατικών. Μόνο ένα πήρε βαθμολογία 100

Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων: Οι “30 Εντολές” που μπορούν να αποτρέψουν μια τροφική δηλητηρίαση

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων, το cibum συγκεντρώνει 30 πρακτικές οδηγίες που μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στη μείωση των τροφιμογενών περιστατικών και στην προστασία της δημόσιας υγείας