ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΠαράδοξο: Η μεσογειακή διατροφή ωφελεί τη νόηση, αλλά χωρίς το κρασί

Παράδοξο: Η μεσογειακή διατροφή ωφελεί τη νόηση, αλλά χωρίς το κρασί

2 λεπτά ανάγνωσης

Νέα μελέτη δείχνει πως ο τρόπος βαθμολόγησης του αλκοόλ επηρεάζει την αξιολόγηση των γνωστικών επιδόσεων

Μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nutrients εξέτασε πώς δύο διαφορετικές μέθοδοι μέτρησης της τήρησης της Μεσογειακής Διατροφής επηρεάζουν τη σχέση ανάμεσα στη διατροφή και τις γνωστικές επιδόσεις ηλικιωμένων ενηλίκων στην Πορτογαλία που βρίσκονται σε υψηλό κίνδυνο άνοιας. Οι δύο μέθοδοι διαφέρουν κυρίως στον τρόπο βαθμολόγησης της κατανάλωσης κρασιού.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Δέκα νοσηλείες και ένας θάνατος από σάντουιτς: Μολυσμένα ακόμη και τα μαχαίρια και οι μεταφορικές ταινίες της εταιρείας

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Νοθεία στο μέλι: Τα νέα κόλπα των επιτήδειων για να μπερδέψουν καταναλωτές και ελεγκτές και να κρύψουν την προέλευση

- Advertisement -

Η Μεσογειακή Διατροφή, βασισμένη κυρίως σε φυτικά τρόφιμα, αναγνωρίζεται διεθνώς για τα ευεργετικά αποτελέσματά της. Δίνει έμφαση σε φρούτα, λαχανικά, όσπρια, ξηρούς καρπούς, δημητριακά ολικής άλεσης και εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο, ενώ περιλαμβάνει μέτρια κατανάλωση ψαριού, λευκού κρέατος και γαλακτοκομικών. Παράλληλα περιορίζει τα γλυκά και το κόκκινο ή επεξεργασμένο κρέας. Παραδοσιακά, μικρές ποσότητες κρασιού καταναλώνονται με τα γεύματα.

Ο αντίκτυπος της βαθμολόγησης

Η αρχική έκδοση του εργαλείου αξιολόγησης της τήρησης της Μεσογειακής Διατροφής αποδίδει βαθμούς στη μέτρια κατανάλωση κρασιού, η οποία ορίζεται από επτά έως δεκατέσσερα ποτήρια την εβδομάδα. Μια πορτογαλική προσαρμογή του ίδιου εργαλείου, επικυρωμένη τηλεφωνικά, αντιστρέφει αυτή τη λογική και απονέμει βαθμούς για κατανάλωση κάτω από μία μερίδα την ημέρα. Η διαφορά θεωρείται ουσιαστική, καθώς νέες έρευνες δείχνουν ότι ακόμη και χαμηλά επίπεδα αλκοόλ μπορεί να επιδρούν αρνητικά στον εγκέφαλο.

- Advertisement -

Στα πειραματικά μοντέλα της μελέτης, η αρχική βαθμολόγηση δεν ανέδειξε καμία στατιστικά σημαντική σχέση ανάμεσα στην τήρηση της Μεσογειακής Διατροφής και τις γνωστικές επιδόσεις. Όταν όμως η κατανάλωση κρασιού βαθμολογήθηκε ως μη ωφέλιμη, η υψηλότερη τήρηση της δίαιτας συσχετίστηκε με μέτρια αλλά θετική βελτίωση των γνωστικών δεικτών, ιδιαίτερα στο τεστ Mini-Mental State Examination.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ανακαλείται δημοφιλής έτοιμη σάλτσα για ζυμαρικά μετά από καταγγελία καταναλωτή

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Αγωγή για μολυσμένες τροφές κατοικιδίων: Μεγάλη εταιρεία προχωρά σε διακανονισμό εκατομμυρίων

Τα ευρήματα δείχνουν ότι η αντιμετώπιση του κρασιού ως ωφέλιμου παράγοντα μπορεί να αποκρύπτει ουσιώδεις συσχετίσεις ανάμεσα στη διατροφή και τη γνωστική λειτουργία. Η εικόνα αυτή ενισχύει την ανάγκη για μεγαλύτερες και ακριβέστερες μελέτες που θα βελτιώσουν τα εργαλεία αξιολόγησης της διατροφής στο πεδίο της γήρανσης. Από όλες τις μεταβλητές που εξετάστηκαν, η εκπαίδευση αναδείχθηκε ως ο παράγοντας που εξηγεί το μεγαλύτερο μέρος της διακύμανσης στις γνωστικές επιδόσεις.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Οι επιστήμονες αποφάσισαν: Αυτό είναι το πιο θρεπτικό λαχανικό στον κόσμο

Επιστήμονες του CDC κατέταξαν 41 φρούτα και λαχανικά με βάση την πυκνότητα θρεπτικών συστατικών. Μόνο ένα πήρε βαθμολογία 100

Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων: Οι “30 Εντολές” που μπορούν να αποτρέψουν μια τροφική δηλητηρίαση

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων, το cibum συγκεντρώνει 30 πρακτικές οδηγίες που μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στη μείωση των τροφιμογενών περιστατικών και στην προστασία της δημόσιας υγείας