Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024
10.7 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Ποιες ομάδες καταναλωτών επηρεάζονται περισσότερο από τις διαφημίσεις ανθυγιεινών τροφίμων

ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΠοιες ομάδες καταναλωτών επηρεάζονται περισσότερο από τις διαφημίσεις ανθυγιεινών τροφίμων
spot_img

Τα ανθυγιεινά τρόφιμα προωθούνται στο διαδίκτυο για να προσελκύσουν παιδιά και νέους.

Τα παιδιά, οι νέοι και οι γονείς θα πρέπει να γνωρίζουν τις στρατηγικές που χρησιμοποιούν οι διαδικτυακοί διαφημιστές για να εξομαλύνουν τις ανθυγιεινές διατροφικές συνήθειες. Η ανάγκη για ένα πιο υγιές ψηφιακό περιβάλλον είναι επιβεβλημένη.

Ερευνητές του πανεπιστημίου της Μελβούρνης δημοσίευσαν μια μελέτη που διαπιστώνει ότι τα ανθυγιεινά τρόφιμα και ποτά προωθούνται με τρόπους που έχουν σχεδιαστεί για να απευθύνονται στους γονείς και τους φροντιστές των παιδιών, καθώς και στα ίδια τα παιδιά. Επιπλέον, οι νεαροί άνδρες στη μελέτη μας στόχευαν τις διαφημίσεις γρήγορου φαγητού.

Το Αυστραλιανό Παρατηρητήριο Διαφημίσεων δημιούργησε τη μεγαλύτερη γνωστή συλλογή στον κόσμο των στοχευμένων διαφημίσεων που συναντούν οι άνθρωποι στο Facebook. Οι 1909 εθελοντές έχουν δωρίσει 328.107 μοναδικές διαφημίσεις από τις ροές τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό δίνει στους ερευνητές μια άνευ προηγουμένου ευκαιρία να εξετάσουν ποιες διαφημίσεις βλέπουν οι Αυστραλοί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και πώς στοχεύονται.

Οι γίγαντες των ταχυφαγείων KFC και McDonald’s μαζί αντιπροσώπευαν περίπου το 25% όλων των διαφημιστικών παρατηρήσεων για ανθυγιεινά τρόφιμα. Οι εταιρείες σνακ και γλυκών, όπως η Cadbury, εμφανίστηκαν στο ένα τρίτο των διαφημιστικών παρατηρήσεων. Οι εταιρείες αναψυκτικών, όπως η Coca-Cola, προωθήθηκαν στο 11% των παρατηρήσεων.

Περίπου το 9% των διαφημίσεων προωθούσαν εταιρείες ηλεκτρονικής παράδοσης φαγητού και συνήθως προωθούσαν επιλογές γρήγορου φαγητού. Άλλοι διαφημιζόμενοι που μπορεί να μην θεωρούνται εταιρείες πρόχειρου φαγητού, όπως τα σούπερ μάρκετ, προωθούσαν επίσης τακτικά πρόχειρο φαγητό.

Η δύναμη του πρόχειρου φαγητού

Η ευπάθεια των παιδιών στις διαφημίσεις πρόχειρου φαγητού είναι καλά τεκμηριωμένη. Η έκθεση των παιδιών στο μάρκετινγκ τροφίμων έχει συσχετιστεί με τα είδη τροφίμων που προτιμούν και ζητούν από τους γονείς τους να αγοράσουν. Όταν αναπτύσσουν προτιμήσεις για ανθυγιεινά τρόφιμα, αυτό συμβάλλει σε ανθυγιεινές συνήθειες και συναφείς ανησυχίες για την υγεία.

Αλλά δεν είναι μόνο τα παιδιά που είναι ευάλωτα στο μάρκετινγκ ανθυγιεινών τροφίμων. Η διαφήμιση των fast food διαμορφώνει επίσης τις διατροφικές νόρμες και συμπεριφορές των νέων ηλικίας 18 έως 24 ετών.

Οι εμπειρίες μας στο διαδίκτυο και οι ψηφιακές τεχνολογίες γενικότερα μπορούν να επηρεάσουν την υγεία μας. Αυτά είναι γνωστά ως “ψηφιακοί προσδιοριστικοί παράγοντες της υγείας”.

Οι διαφημιστές τροφίμων χρησιμοποιούν τις τεράστιες ποσότητες δεδομένων που συλλέγονται σχετικά με τα άτομα για να στοχεύσουν συγκεκριμένα κοινά. Μπορούν να ενσωματώσουν απρόσκοπτα τη διαφήμιση στην καθημερινή ζωή.

Η παρούσα μελέτη δείχνει ότι η διαφήμιση πρόχειρου φαγητού απευθύνεται δυσανάλογα σε νέους ανθρώπους, ιδίως σε νεαρούς άνδρες. Οι νεαροί άνδρες βλέπουν πολύ μεγαλύτερο ποσοστό διαφημίσεων fast food (71%) σε σύγκριση με το δείγμα συνολικά (50%), γεγονός που υποδηλώνει ότι προωθείται σε αυτούς πιο επιθετικά. Πολλές διαφημίσεις προωθούσαν ειδικές προσφορές “μόνο για την εφαρμογή”, συμπεριλαμβανομένης της δωρεάν παράδοσης, ειδικά για το πρόχειρο φαγητό.

Το “φαινόμενο φωτοστέφανου”

Βρέθηκαν, επίσης, παραδείγματα διαφημίσεων που απευθύνονταν σε πολυάσχολους γονείς, παρουσιάζοντας το γρήγορο φαγητό ως κάτι που εξοικονομεί χρόνο, ηρεμεί τα παιδιά και ταΐζει τις οικογένειες.

Παρόλο που οι λογαριασμοί στο Facebook είναι διαθέσιμοι μόνο σε άτομα ηλικίας 13 ετών και άνω, οι διαφημίσεις πρόχειρου φαγητού εξακολουθούν να χρησιμοποιούν θέματα που απευθύνονται σε παιδιά, όπως χαρακτήρες και παιχνίδια. Πολλές φαίνεται να έχουν σχεδιαστεί για να απευθύνονται απευθείας στα παιδιά. Αυτό περιλαμβάνει διαφημίσεις που προωθούν “υγιεινά” τρόφιμα, όπως λαχανικά, στα παιδικά γεύματα.

Οι πιο ύπουλες τακτικές μάρκετινγκ που βρέθηκαν στη μελέτη συνδέουν τα πρόχειρα τρόφιμα και τις ετικέτες που είναι συνώνυμες με τα πρόχειρα τρόφιμα με υγιεινές ή δημοφιλείς δραστηριότητες. Αυτό δημιουργεί ένα “φαινόμενο φωτοστέφανου” (halo effect).

Για παράδειγμα, πολλές διαφημίσεις χρησιμοποιούν το “sports-washing” για να συνδέσουν τα ανθυγιεινά τρόφιμα με υγιείς αθλητικές δραστηριότητες ή ευχάριστα αθλήματα για θεατές. Ο αθλητισμός στο μάρκετινγκ των πρόχειρων τροφίμων μπορεί να προσελκύσει ένα ευρύ κοινό, συμπεριλαμβανομένων των νέων.

Παρόλο που δεν προωθούσαν ή δεν εμφάνιζαν άμεσα ανθυγιεινά προϊόντα διατροφής όλες αυτές οι σχετικές με τον αθλητισμό διαφημίσεις, το άθλημα αποτελούσε το επίκεντρο των διαφημίσεων με ισχυρά στοιχεία που αφορούσαν τη συγκεκριμένη μάρκα, σφυρηλατώντας έτσι τη σύνδεση.

Άλλες διαφημίσεις χρησιμοποίησαν “mental health-washing“, συμπεριλαμβανομένων διαφημίσεων για σοκολάτες, συσκευασμένα σνακ ή fast food που συνδιαφήμιζαν κοινοτικές οργανώσεις ψυχικής υγείας.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Πόσο επικίνδυνα είναι τα γαριδάκια – Εργαστηριακή ανάλυση

Γαριδάκια και σνακ καλαμποκιού: Τα μισά περιέχουν τοξικές και καρκινογόνες ουσίες.

Τα φακελάκια τσαγιού απελευθερώνουν εκατομμύρια μικροπλαστικά στο τσάι σας – Νέα επιστημονικά ευρήματα

Τα εμπορικά φακελάκια τσαγιού απελευθερώνουν δισεκατομμύρια μικροπλαστικά, που εισέρχονται στα ανθρώπινα εντερικά κύτταρα.

Η φωτεινή πλευρά του κουρκουμά

Ώρα να αναδειχθούν τα πλεονεκτήματα του υποτιμημένου αυτού μπαχαρικού.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο