ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΤα ζυμαρικά και όχι τα λεφτά φέρνουν την ευτυχία δείχνει μελέτη σε...

Τα ζυμαρικά και όχι τα λεφτά φέρνουν την ευτυχία δείχνει μελέτη σε 1.532 Ιταλούς

3 λεπτά ανάγνωσης

Νέα μελέτη αποκαλύπτει ότι η κατανάλωση ζυμαρικών συνδέεται με αυξημένη ευτυχία

Τα ζυμαρικά, αγαπημένο φαγητό εκατομμυρίων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο, φαίνεται πως έχουν πολύ βαθύτερη επίδραση απ’ ό,τι υποψιαζόμασταν. Πρόσφατη μελέτη που πραγματοποιήθηκε στην Ιταλία από το Università Cattolica del Sacro Cuore, με τη στήριξη του Ομίλου Barilla, διερεύνησε τον αντίκτυπο των ζυμαρικών όχι μόνο στο σώμα, αλλά και στην ψυχολογική ευεξία των καταναλωτών.

- Advertisement -

Η ερευνητική ομάδα, υπό την καθοδήγηση του καθηγητή Francesco Pagnini, κλινικού ψυχολόγου με προϋπηρεσία στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, δημοσίευσε τα αποτελέσματά της στο επιστημονικό περιοδικό Food Science & Nutrition. Η μελέτη αναφέρει ότι η κατανάλωση ζυμαρικών συνδέεται με υψηλότερα επίπεδα ευτυχίας, μείωση του άγχους και συνολική βελτίωση της ποιότητας ζωής. Εστιάζοντας κυρίως στην ιταλική αγορά, αναδεικνύεται η μοναδική συναισθηματική επίδραση που έχουν τα ζυμαρικά, κυρίως όταν καταναλώνονται σε κοινωνικές περιστάσεις όπως οικογενειακά δείπνα ή τραπέζια με φίλους.

Εγγραφείτε και εσείς στα FEA 2025 και ελάτε να γράψουμε ΜΑΖΙ μια ιστορία, που αξίζει να ειπωθεί!

Η έρευνα βασίστηκε σε ένα ευρύ δείγμα 1.532 Ιταλών, με τα δεδομένα να συγκεντρώνονται μέσω ερωτηματολογίων. Ένα σημαντικό ποσοστό των συμμετεχόντων συνέδεσε τα ζυμαρικά με την οικογένεια, ενώ άλλοι τα ταύτισαν με θετικά συναισθήματα, απόλαυση και αίσθημα άνεσης. Ο ίδιος ο καθηγητής Pagnini σημειώνει ότι η πράξη του να μοιράζεται κανείς ένα πιάτο ζυμαρικά μπορεί να δημιουργήσει ισχυρούς συναισθηματικούς δεσμούς και να προσφέρει παρηγοριά με τρόπο που άλλα τρόφιμα δεν επιτυγχάνουν. Σύμφωνα με τα ευρήματα, κανένα άλλο υδατανθρακικό τρόφιμο δεν συνδέεται τόσο έντονα με την ευτυχία όσο τα ζυμαρικά, όταν καταναλώνονται στο πλαίσιο κοινωνικής συναναστροφής.

- Advertisement -

Η Valeria Rapetti, διευθύντρια Έρευνας και Ανάπτυξης για τη Διατροφή και την Ευεξία στον Όμιλο Barilla, υπογραμμίζει ότι η μελέτη επιβεβαιώνει με σαφήνεια πώς η γεύση και η διατροφική αξία των ζυμαρικών μπορούν να φέρουν χαρά στην καθημερινότητα. Όπως σημειώνει, τα ζυμαρικά έχουν τη δύναμη να ενώνουν τους ανθρώπους και να δημιουργούν στιγμές ευτυχίας.

https://www.businesswire.com/news/home/20250626898944/en/Barilla-New-Research-Shows-Eating-Pasta-Can-Lift-Your-Mood?feedref=JjAwJuNHiystnCoBq_hl-R-HrziBh-2TFM2GMuUU7RcPFX-aV_QoYAKqdUX1TA5LrCOi9QzgjCezTS3Nw_X6kJUrpSBm-Hav1w-UkdSlG3k8sXd0xy82dHvVAQyb6kaYOoOnRBQBKcY2buBEMh6FZQ%3D%3D&utm_medium=email&utm_source=rasa_io&utm_campaign=newsletter

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.