ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΤο ασβέστιο δεν αυξάνει τον κίνδυνο άνοιας: Καθησυχαστικά μηνύματα για τις ηλικιωμένες...

Το ασβέστιο δεν αυξάνει τον κίνδυνο άνοιας: Καθησυχαστικά μηνύματα για τις ηλικιωμένες γυναίκες

4 λεπτά ανάγνωσης

Νέα ανάλυση κλινικής δοκιμής διαψεύδει τους φόβους για τις επιβλαβείς επιδράσεις των συμπληρωμάτων ασβεστίου στη γνωστική υγεία

Νέα ευρήματα από το Πανεπιστήμιο Edith Cowan (ECU), το Πανεπιστήμιο Curtin και το Πανεπιστήμιο της Δυτικής Αυστραλίας δεν δείχνουν καμία ένδειξη ότι η λήψη συμπληρωμάτων ασβεστίου από μόνη της αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης άνοιας με την πάροδο του χρόνου. Τα αποτελέσματα αυτά συμβάλλουν στην άμβλυνση των προηγούμενων φόβων ότι τα συμπληρώματα ασβεστίου ενδέχεται να έχουν επιβλαβείς επιδράσεις στη γνωστική υγεία.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πρωινό φούσκωμα: Τι να φάτε για δείπνο αν θέλετε να ξυπνήσετε με πιο επίπεδη κοιλιά – Του Ν. Ζορζοβίλη

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Το βότανο που είναι το φυσικό «αντίδοτο» στο άγχος και ενισχυτικό του ανοσοποιητικού

- Advertisement -

Η έρευνα βασίστηκε σε δεδομένα από ένα προηγούμενο πρόγραμμα στο οποίο συμμετείχαν 1.460 ηλικιωμένες γυναίκες που επιλέχθηκαν τυχαία για να λάβουν είτε συμπληρώματα ασβεστίου είτε εικονικό φάρμακο για πέντε χρόνια. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα συμπληρώματα δεν αύξησαν την πιθανότητα άνοιας μακροπρόθεσμα.

Η ασφάλεια για την οστεοπόρωση

«Τα συμπληρώματα ασβεστίου συνιστώνται συχνά για την πρόληψη ή τη διαχείριση της οστεοπόρωσης», δήλωσε η Negar Ghasemifard, διδακτορική φοιτήτρια στο ECU. Περίπου το 20% των γυναικών άνω των 70 ετών πάσχουν από οστεοπόρωση, καθιστώντας το ασβέστιο ευρέως συνιστώμενο για την πρόληψη των καταγμάτων των οστών.

- Advertisement -

«Προηγούμενες έρευνες έχουν εγείρει ανησυχίες σχετικά με τις επιπτώσεις που μπορεί να έχουν τα συμπληρώματα ασβεστίου στη γνωστική υγεία, ιδίως στην άνοια. Τα αποτελέσματα της μελέτης μας καθησυχάζουν τους ασθενείς και τους κλινικούς γιατρούς όσον αφορά την ασφάλεια των συμπληρωμάτων ασβεστίου στο πλαίσιο του κινδύνου άνοιας για τις ηλικιωμένες γυναίκες», δήλωσε η κα Ghasemifard.

Δεδομένα από μακρά δοκιμή

Εγγραφείτε στα FEA 2025 και ελάτε να γράψουμε μαζί μία ιστορία που αξίζει να ειπωθεί

Σύμφωνα με τον ανώτερο ερευνητή του ECU, Δρ Marc Sim, ακόμη και μετά την προσαρμογή για παράγοντες όπως η χρήση συμπληρωμάτων, η διατροφή, ο τρόπος ζωής και ο γενετικός κίνδυνος, τα αποτελέσματα δεν άλλαξαν.

«Προηγούμενες έρευνες που υποδηλώνουν πιθανές συνδέσεις μεταξύ της χρήσης συμπληρωμάτων ασβεστίου και του κινδύνου άνοιας ήταν καθαρά παρατηρητικές», εξηγεί ο Δρ Sim. «Η έρευνά μας, σε σύγκριση, συνίστατο σε μια εκ των υστέρων ανάλυση από μια 5ετή διπλά τυφλή, ελεγχόμενη με εικονικό φάρμακο, τυχαιοποιημένη κλινική δοκιμή».

Η μελέτη αυτή, η οποία περιλάμβανε περίπου 730 γυναίκες που έλαβαν ασβέστιο και 730 που έλαβαν εικονικό φάρμακο, είχε μια μακρά περίοδο παρακολούθησης 14,5 ετών. Ο Δρ Sim τόνισε ότι ο σχεδιασμός της προσφέρει πιο ακριβή δεδομένα σχετικά με τη δοσολογία και τη διάρκεια, ενισχύοντας τα αποτελέσματα.

Ανάγκη για περαιτέρω έρευνα

Αν και τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι το ασβέστιο δεν αυξάνει τον κίνδυνο άνοιας σε ηλικιωμένες γυναίκες, ιδίως σε εκείνες άνω των 80 ετών, απαιτούνται περαιτέρω μελέτες. Ο καθηγητής Simon Laws, διευθυντής του Κέντρου Ακριβείας Υγείας του ECU, δήλωσε ότι δεν είναι ακόμη γνωστό εάν αυτό ισχύει και για άλλες δημογραφικές ομάδες, όπως οι άνδρες ή γυναίκες που ξεκινούν τα συμπληρώματα νωρίτερα στη ζωή τους.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Νέα θεραπεία φέρνει ελπίδα στους ασθενείς με προχωρημένο καρκίνο του νεφρού

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πώς να καταψύξετε σωστά τον βασιλικό χωρίς να χάσει το άρωμά του

Για να επιβεβαιωθούν τα ευρήματα και να αντιμετωπιστούν αυτές οι διαφορές μεταξύ των πληθυσμών, θα πρέπει να διεξαχθούν μελλοντικές κλινικές δοκιμές συμπληρωμάτων ασβεστίου, με ή χωρίς βιταμίνη D, οι οποίες θα περιλαμβάνουν αξιόπιστες αξιολογήσεις της υγείας του εγκεφάλου ως πρωταρχικά μέτρα αποτελεσμάτων.

Η καθηγήτρια Blossom Stephan, επίτιμη ιατρική σύμβουλος της Dementia Australia, υπογράμμισε ότι τα αποτελέσματα αυτά παρέχουν τη διαβεβαίωση ότι η μακροπρόθεσμη συμπλήρωση ασβεστίου δεν αύξησε τον κίνδυνο άνοιας στις ηλικιωμένες γυναίκες.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.