Νέα μελέτη σε 96.000 ενήλικες ανατρέπει όσα ξέραμε για την υγεία του εντέρου
Η χρόνια δυσκοιλιότητα είναι ένα πρόβλημα που γίνεται όλο και πιο συχνό με την πάροδο της ηλικίας και μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την ποιότητα ζωής ενός ατόμου. Ερευνητές από το Mass General Brigham πραγματοποίησαν μια νέα, μαζική και μακροχρόνια μελέτη, εξετάζοντας πώς πέντε ευρέως διαδεδομένες διατροφικές συνήθειες θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην πρόληψη της χρόνιας δυσκοιλιότητας σε ενήλικες μέσης και μεγαλύτερης ηλικίας.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Μοσχοκάρυδο: Μέχρι πόσο μπορείτε να βάζετε στο φαγητό σας;
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Θάνατος οικογένειας στην Κωνσταντινούπολη: Οι καταθέσεις των υπόπτων αποκαλύπτουν αμέλεια και σοκαριστικές παραλείψεις
Η ομάδα παρακολούθησε περισσότερους από 96.000 συμμετέχοντες για αρκετά χρόνια, προκειμένου να διαπιστώσει πώς οι μακροχρόνιες διατροφικές τους συνήθειες επηρέασαν την πιθανότητα εμφάνισης αυτού του επίμονου γαστρεντερικού προβλήματος.
Το απρόσμενο εύρημα για τις φυτικές ίνες
Η ανάλυση έδειξε ότι οι άνθρωποι που ακολουθούσαν συστηματικά τη Μεσογειακή διατροφή ή μια φυτική διατροφή είχαν χαμηλότερη επίπτωση εμφάνισης δυσκοιλιότητας.
Ενώ προηγούμενες έρεμενες είχαν δείξει ότι οι υγιεινές δίαιτες μπορούν να ανακουφίσουν τα συμπτώματα της δυσκοιλιότητας, αυτή η μελέτη είναι η πρώτη που δείχνει ότι ορισμένες δίαιτες μπορούν να αποτρέψουν την ανάπτυξη χρόνιας δυσκοιλιότητας.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ευρωπαϊκός συναγερμός για το μολυσμένο βρεφικό γάλα: Προειδοποίηση και από το Υπουργείο Υγείας της Ιταλίας
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ανακαλείται δημοφιλές eyeliner – απειλή για τα μάτια! Πωλείται και στην Ελλάδα
Το πιο σημαντικό εύρημα ήταν το εξής: «Πάντα υποθέταμε ότι τα οφέλη της υγιεινής διατροφής θα οφείλονταν στις φυτικές ίνες, αλλά οι αναλύσεις μας έδειξαν ότι το όφελος αυτών των υγιεινών διατροφών στη δυσκοιλιότητα ήταν ανεξάρτητο από την πρόσληψη φυτικών ινών», δήλωσε ο Δρ. Kyle Staller, κύριος συγγραφέας της μελέτης.
Ποιες δίαιτες βοηθούν και ποιες βλάπτουν
Οι ερευνητές αξιολόγησαν πέντε διατροφικά πρότυπα. Διαπίστωσαν ότι όσοι ακολουθούσαν σταθερά τη Μεσογειακή διατροφή ή τη φυτική διατροφή είχαν σημαντικά μειωμένες πιθανότητες εμφάνισης χρόνιας δυσκοιλιότητας. Αντίθετα, οι συμμετέχοντες που ακολουθούσαν τη Δυτική διατροφή ή μια φλεγμονώδη διατροφή είχαν περισσότερες πιθανότητες να αναπτύξουν χρόνια δυσκοιλιότητα. Τέλος, όσοι ακολουθούσαν δίαιτα χαμηλή σε υδατάνθρακες δεν έδειξαν ισχυρή επίδραση στον κίνδυνο δυσκοιλιότητας.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Παιδιά στο νοσοκομείο με σοβαρά συμπτώματα – Μολύνθηκαν από θανατηφόρο βακτήριο σε πανηγύρι
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Τηγάνιζε εβδομάδες με το ίδιο καμένο, καρκινογόνο λάδι – «Στα πράσα» εστιάτορας που έθετε σε κίνδυνο την υγεία των πελατών
Τα ευρήματα δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό Gastroenterology.