ένα γάλα την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα; ή μήπως όχι;;;

Γάλα: σύμμαχος ή εχθρός της αρτηριακής πίεσης;

cibum

«Λαλάκη πιες το γάλα σου»… είχε δίκιο η μάμα του Λαλάκη; «Επαμεινώνδα, πιες λίγο ζεστό γάλα να χαλαρώσεις» έχει δίκιο η σύντροφος του Νίκου; Όλες αυτές οι προτροπές που ακούγονται τον τελευταίο αιώνα στις Ελληνικές οικογένειες έχουν επιστημονική βάση, ή μήπως πρόκειται για άλλον ένα μύθο σχετικά με τη διατροφή μας; Πάμε να δούμε τι αναφέρει ο Εθνικός διατροφικός οδηγός μετά από ενδελεχείς επιστημονικές έρευνες και κυρίως, ποια η σχέση της κατανάλωσης γάλακτος με τις αυξομειώσεις στην αρτηριακή πίεση.

Η παγκόσμια επιστημονική κοινότητα συμφωνεί πως.....
Image

Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο σε παγκόσμιο επίπεδο ότι η διατροφή  έχει τεράστια επίδραση στην εμφάνιση και αύξηση της αρτηριακής πίεσης. Ποια όμως η «συμβολή» της κατανάλωσης γάλακτος στις αυξομειώσεις της πίεσης; Σύμφωνα με τον Εθνικό διατροφικό οδηγό, η πλειονότητα των επιστημονικών δεδομένων, διαψεύδει τα όσα ακούγονται τα τελευταία χρόνια και «δαιμονοποιούν» το γάλα, (λακτόζη, προϊόντα εντατικής γαλακτοπαραγωγής, καταστροφή περιβάλλοντος από την εντατική κτηνοτροφία κτλ) και συγκλίνει στο ότι η κατανάλωση γάλακτος και γαλακτοκομικών προϊόντων ασκεί προστατευτική δράση έναντι της εμφάνισης υπέρτασης.

Κατανάλωση γάλακτος υπό προϋποθέσεις

Σύμφωνα με πρόσφατη μετα-ανάλυση, η κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων με χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, και γάλακτος και γιαουρτιού, συσχετίστηκε με μείωση του κινδύνου εμφάνισης αυξημένων επιπέδων αρτηριακής πίεσης. Για την κατανάλωση γαλακτοκομικών με πλήρη περιεκτικότητα σε λιπαρά ή τυριού δεν παρατηρήθηκαν αξιοσημείωτες συσχετίσεις. Δεύτερη μετα-ανάλυση ανέδειξε, επίσης, αρνητική (δηλαδή ευεργετική για την πρόληψη της υπέρτασης) συσχέτιση μεταξύ της κατανάλωσης γαλακτοκομικών γενικά, και γαλακτοκομικών χαμηλών λιπαρών και γάλακτος, με την εμφάνιση υπέρτασης.

Συμπερασματικά η κατανάλωση γάλακτος είναι ευεργετική για την καταπολέμηση της υψηλής πίεσης υπό την προϋπόθεση να είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, και να είναι υψηλής ποιότητας (με μικρό αριθμό σωματικών κυττάρων και βακτηριδίων). Μάλιστα ο ΠΟΥ συστήνει την κατανάλωση τριών μερίδων* άπαχου γάλακτος την ημέρα.

*1 μερίδα ισοδυναμεί με: 1 φλιτζάνι γάλα,  ½ φλιτζάνι γάλα εβαπορέ, 1 φλ. Γιαούρτι, 45 γραμ. σκληρό (natural) τυρί, 60 γραμ. επεξεργασμένο τυρί, 1½ φλιτζάνι παγωτό, 1 φλιτζάνι κρέμα ή ρυζόγαλο, (1 φλιτζάνι=240 ml).

Βαθμολογήθηκε με 0 στα 5 με βάση τη γνώμη 0 επισκεπτών
Δεν υπάρχουν σχόλια γι αυτό το άρθρο

Αφήστε το σχόλιό σας

  1. Δημοσιεύστε ένα σχόλιο σαν επισκέπτης.
Βαθμολογείστε αυτό το άρθρο:
0 Χαρακτήρες
Συνημμένα (0 / 3)
Μοιραστείτε την Τοποθεσία σας
Πληκτρολογήστε το κείμενο που παρουσιάζεται στην παρακάτω εικόνα. Δεν είναι σαφές;