ΑρχικήΟικιακάΚαταναλωτήςΑνατρεπτική μελέτη: Οι ισχυρισμοί υγείας στις ετικέτες τροφίμων δεν αντικατοπτρίζουν την πραγματική...

Ανατρεπτική μελέτη: Οι ισχυρισμοί υγείας στις ετικέτες τροφίμων δεν αντικατοπτρίζουν την πραγματική διατροφική αξία

3 λεπτά ανάγνωσης

Η αναξιοπιστία του μάρκετινγκ και ο καλύτερος δείκτης

Μια πρόσφατη μελέτη, η οποία δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Peer-reviewed Reports in Medical Education Research (PRiMER), κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι εντυπωσιακοί ισχυρισμοί υγείας που αναγράφονται στην μπροστινή όψη των συσκευασιών τροφίμων στις ΗΠΑ, όπως «καλό για την καρδιά» ή «keto-friendly», σπάνια ανταποκρίνονται με συνέπεια στην αντικειμενική διατροφική ποιότητα του προϊόντος. Οι ερευνητές ανέλυσαν σχεδόν 600 διαφορετικά προϊόντα παντοπωλείου, χρησιμοποιώντας το σύστημα βαθμολόγησης Nutri-Score για να αξιολογήσουν την πραγματική τους υγιεινή αξία.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πρωινό φούσκωμα: Τι να φάτε για δείπνο αν θέλετε να ξυπνήσετε με πιο επίπεδη κοιλιά – Του Ν. Ζορζοβίλη

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ανακαλούνται πάνω από 40.000 θερμοσίφωνες – Σοβαρός κίνδυνος δηλητηρίασης

- Advertisement -
Εγγραφείτε στα FEA 2025 και ελάτε να γράψουμε μαζί μία ιστορία που αξίζει να ειπωθεί

Διαπιστώθηκε ότι ο απλός αριθμός των ισχυρισμών υγείας στην μπροστινή ετικέτα, όπως «υψηλή σε φυτικές ίνες» ή «χαμηλή σε νάτριο» (nutrient content claims), δεν συσχετίστηκε με συνέπεια με ένα καλύτερο Nutri-Score σε όλες τις κατηγορίες τροφίμων. Αυτό σημαίνει ότι το να επιλέγει κανείς τη συσκευασία με τους περισσότερους ισχυρισμούς είναι μια αναξιόπιστη συντόμευση για την επιλογή ενός υγιεινού προϊόντος. Αντίθετα, ο τύπος της κατηγορίας του προϊόντος αναδείχθηκε ως ο ισχυρότερος προγνωστικός παράγοντας της διατροφικής ποιότητας. Τα τρόφιμα που παραδοσιακά θεωρούνται πιο υγιεινά, όπως τα λαχανικά και τα φρούτα, είχαν σημαντικά καλύτερα Nutri-Scores σε σχέση με κατηγορίες όπως τα λίπη/έλαια και οι ζάχαρες. Παρατηρήθηκαν εξαιρέσεις, όπως το ότι στα φρούτα, περισσότεροι ισχυρισμοί συσχετίστηκαν με σημαντικά χειρότερη διατροφική βαθμολογία, υπογραμμίζοντας περαιτέρω την ασυνέπεια.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Τελικά αποθηκεύουμε ή όχι τις πατάτες στο ψυγείο; – Δείτε τι λένε οι τελευταίες μελέτες

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Τοξικές ουσίες σε παιδικό μπουφάν – Προκαλούν καρκίνο, ορμονικές διαταραχές και προβλήματα στο ήπαρ

Τα συμπεράσματα της μελέτης είναι ιδιαίτερα σημαντικά για τους καταναλωτές. Οι ερευνητές προτείνουν οι ασθενείς να ενθαρρύνονται να αγνοούν το μάρκετινγκ της μπροστινής ετικέτας και να επικεντρώνονται σε δύο απλούστερες και πιο αξιόπιστες στρατηγικές: Πρώτον, να ξεκινούν τα ψώνια τους από τις υγιεινότερες κατηγορίες (π.χ. λαχανικά, φρούτα, ελάχιστα επεξεργασμένες πρωτεΐνες και πλήρη δημητριακά) και δεύτερον, να χρησιμοποιούν τον πίνακα Διατροφικών Στοιχείων (Nutrition Facts panel) στο πίσω μέρος της συσκευασίας για να ελέγχουν και να ρυθμίζουν τις επιλογές για συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά που προκαλούν ανησυχία, όπως η ζάχαρη, τα κορεσμένα λιπαρά και το νάτριο.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.

Οι επιστήμονες αποφάσισαν: Αυτό είναι το πιο θρεπτικό λαχανικό στον κόσμο

Επιστήμονες του CDC κατέταξαν 41 φρούτα και λαχανικά με βάση την πυκνότητα θρεπτικών συστατικών. Μόνο ένα πήρε βαθμολογία 100