ΑρχικήυγείαΗ παρέμβαση στον τρόπο ζωής από την παιδική ηλικία επηρεάζει το μεταβολισμό...

Η παρέμβαση στον τρόπο ζωής από την παιδική ηλικία επηρεάζει το μεταβολισμό ακόμη και χρόνια αργότερα

3 λεπτά ανάγνωσης

Τι έδειξε νέα μελέτη.

Oι πρώιμες αλλαγές από την παιδική ηλικία που σχετίζονται με τη διατροφή και τη σωματική δραστηριότητα, μπορούν να έχουν μακροχρόνιες επιπτώσεις στο μεταβολισμό, έδειξε μια νέα μελέτη από το Πανεπιστήμιο της Ανατολικής Φινλανδίας (UEF) που δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό iScience. Η μελέτη Physical Activity and Nutrition in Children (PANIC) είναι η πρώτη μελέτη παρέμβασης στον τρόπο ζωής που χρησιμοποιεί προηγμένη τεχνολογία μεταβολομικής υγρής χρωματογραφίας-φασματομετρίας μάζας (LC-MS) για την ανάλυση των μοριακών μηχανισμών που διέπουν τις επιπτώσεις στην υγεία των αλλαγών στον τρόπο ζωής από την παιδική ηλικία έως την εφηβεία.

- Advertisement -

   Αναλύοντας δείγματα αίματος, οι ερευνητές μπόρεσαν να εντοπίσουν αλλαγές σε 80 μεταβολίτες. «Αυτοί ήταν μεταβολίτες που συνδέονται με κρίσιμες διαδικασίες για την ανάπτυξη καρδιομεταβολικών ασθενειών, όπως ο μεταβολισμός των λιπιδίων, η φλεγμονή και η υγεία του εντέρου», λέει ο μεταδιδακτορικός ερευνητής Iman Zarei. Αυτό που κάνει τα ευρήματα ιδιαίτερα σημαντικά είναι ότι 17 από αυτούς τους μεταβολίτες παρέμειναν αλλοιωμένοι ακόμη και μετά από οκτώ χρόνια, αν και το πιο εντατικό μέρος της παρέμβασης στον τρόπο ζωής διήρκεσε μόνο τα δύο πρώτα χρόνια. Αυτό υποδηλώνει ότι μια έγκαιρη παρέμβαση μπορεί όχι μόνο να έχει άμεσα οφέλη αλλά και μακροχρόνιες επιπτώσεις στην υγεία.

   Μερικές από τις πιο αξιοσημείωτες αλλαγές ήταν στα λιπαρά αμίδια, μόρια που εμπλέκονται σε μια ποικιλία φυσιολογικών λειτουργιών όπως φλεγμονή, έλεγχος βάρους, διατροφική συμπεριφορά, επαγωγή ύπνου, έλεγχος πόνου και άγχους, αγγειογένεση, αρτηριακή διαστολή και νευροπροστασία. Τέτοιες αλλαγές μπορεί να συνδέονται με χαμηλότερο κίνδυνο αρκετών χρόνιων ασθενειών όπως ο διαβήτης τύπου 2 και οι καρδιαγγειακές παθήσεις. «Η έρευνά μας παρέχει αδιάσειστα στοιχεία ότι οι πρώιμες και συνεχείς αλλαγές στον τρόπο ζωής μπορούν να έχουν βαθύ αντίκτυπο στην πορεία της υγείας του παιδιού», λέει ο καθηγητής Timo Lakka, επικεφαλής ερευνητής της μελέτης. Τονίζει τη σημασία της έγκαιρης έναρξης υγιεινών συνηθειών, σημειώνοντας ότι αυτές οι αλλαγές θα μπορούσαν να αποτρέψουν την εμφάνιση χρόνιων ασθενειών που συχνά αρχίζουν να αναπτύσσονται στην παιδική ηλικία ή ακόμη και κατά την εμβρυϊκή περίοδο.

- Advertisement -

   Η μελέτη PANIC αποτελεί μέρος της Ερευνητικής Κοινότητας Μεταβολικών Νοσημάτων στο UEF και είναι αφιερωμένη στη διερεύνηση σημαντικών καρδιομεταβολικών ασθενειών.

Διαβάστε ολόκληρη τη μελέτη εδώ.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.